Btw Skrevet lørdag kl 21:11 #21 Del Skrevet lørdag kl 21:11 (endret) Herregud, dette høres helt grusomt ut. Sannheten er den eneste grunnen til at han behandler deg slik er fordi du lar ham. Normale mennesker kutter slike folk som ham med etter en eller to, maks tre hendelser. Dette betyr bare at makten ligger hos deg, du må bare tørre å bruke den. Lykke til ❤️ Endret lørdag kl 21:12 av Btw 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:18 #22 Del Skrevet lørdag kl 21:18 Btw skrev (5 minutter siden): Herregud, dette høres helt grusomt ut. Sannheten er den eneste grunnen til at han behandler deg slik er fordi du lar ham. Normale mennesker kutter slike folk som ham med etter en eller to, maks tre hendelser. Dette betyr bare at makten ligger hos deg, du må bare tørre å bruke den. Lykke til ❤️ Den der "fordi du lar han". Da legger du ansvaret for dårlig oppførsel over på offeret og ikke der hvor det hører hjemme. Anonymkode: ff988...66b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet lørdag kl 21:21 #23 Del Skrevet lørdag kl 21:21 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den der "fordi du lar han". Da legger du ansvaret for dårlig oppførsel over på offeret og ikke der hvor det hører hjemme. Anonymkode: ff988...66b Man har alltid et valg om holde seg unna folk med dårlig oppførsel - har man ikke det? Hva annet skal man gjøre? Henge rundt og venter på pyskopater skal bli gode mennesker? Kom på en bedre løsning selv du som er så smart. Endret lørdag kl 21:23 av Btw 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:48 #24 Del Skrevet lørdag kl 21:48 Btw skrev (21 minutter siden): Man har alltid et valg om holde seg unna folk med dårlig oppførsel - har man ikke det? Hva annet skal man gjøre? Henge rundt og venter på pyskopater skal bli gode mennesker? Kom på en bedre løsning selv du som er så smart. Du har vel hørt om kognitiv dissonans? Psykisk vold må snakkes mer om. Kunnskap er makt. Jo flere som vet hvordan det foregår, jo vanskeligere blir det å være fanget i slike relasjoner. Hersketeknikker, og det å legge skyld over på offeret, legger du fra deg nå. Anonymkode: ff988...66b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet lørdag kl 22:01 #25 Del Skrevet lørdag kl 22:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, du har rett, nederste AB! Om jeg spør han direkte om noe har jeg inntrykk av at han (ofte, ikke alltid) svarer ærlig. Han har kanskje sendt snap av middag og jeg legger merke til at bestikket er ulikt hans. Når jeg spør sier han at han spiste hos "Tine". Etterhvert som jeg så et mønster vegynte jeg ofte å spørre "gjorde du X med noen?" Enkelte av kvinnene i livet hans er dessuten glad i å dele ting på SoMe. Her kan det bemerkes at jeg fikk et "forbud" mot å legge ut noe av oss i begynnelsen, fordi han var så privat av seg. Han ville ikke at familie skulle se osv. Det ble derfor kjemperart når venninner stadig postet bilder av dem og alle de hyggelige tingene han skrev til dem. Jeg har i høyden fått en 👍 og det var summen av så mange sånne ting som aldri ga mening for meg. Om vi liksom var så utrolig nære? Some er forresten en av tingene vi har diskutert endel. Han nekter for at han noengang har gitt meg noen "forbud" eller har hatt behov for å holde meg skjult. At han syntes det ville vært kjempehyggelig med noen bilder av oss, og ikke bare han med andre kvinner. Jeg poster sjeldent noe på egen profil, og enda sjeldnere på andres. Kanskje 1 gang hvert 5. år😂 Så han hadde ingen grunn til å tro at jeg ville bombardere han med kliss. Da jeg la ut (fra sykkeltur) ble jeg blokkert kort tid etter. Helt urelatert ifølge han. Det hadde vært menn på en grillfest jeg var på😳 Noe jeg informerte han om på forhånd siden jeg visste at det ville bli problematisk. Fikk likevel "tillatelse" til å dra. Han var selvfølgelig hjertelig velkommen til å bli med også, enda så kleint det er å invitere noen som absolutt ikke vil ha deg i livet sitt og heller ikke har noe ønske om å være en del av ditt. Men selv om vi sendte meldinger hele kvelden var det et eller annet som ble feil. Jeg svarte ikke på en time (hadde gitt beskjed om at vi skulle ha quiz) og da var det gjort. Jeg kunne råtne i helvete, han skulle ødelegge livet mitt, osv. Dagen etter beklaget han, tok selvkritikk for å ha overreagert, og vi ble venner igjen. Men etter noen dager der igjen forsvant bildene av oss. Han vet selvfølgelig ikke hva som har skjedd, men mener noe gikk galt under blokkeringen🤪 Da innså jeg egentlig at han aldri kom til å se på meg som en vanlig venn, og gjorde det forsøket i sommer på å gå videre. Men som flere av dere påpeker er det nytteløst å forklare ting. Tidligere har jeg tenkt at jeg må prate med han om hvordan jeg opplever ting. Kanskje han viser meg at jeg har misforstått, kommer med en god forklaring, eller endrer seg til det bedre. Senere tenkte jeg at jeg skyldte han en forklaring på hvorfor jeg vil avslutte. Særlig etter at jeg så hvordan sint han kunne bli. Det var viktig for meg at han skulle vite om ting på forhånd. Men ikke én eneste gang har jeg nådd gjennom. Dagen etter at jeg sier at det er over mellom oss ringer han for å fortelle om et skrubbsår han har fått som om ingenting hadde skjedd. Han bare passer på å være litt ekstra hyggelig. Helt til jeg sier "ok, vi kan gi det et forsøk til". Da har han meg liksom, og alltid sjarm/interesse/vennlighet forsvinner. Så ja, jeg vet jo egentlig at det er nytteløst å prate. Er som å helle et glass vann ut i sjøen. Jeg bare kaster bort tiden min. Og jeg har blitt så bitter at jeg ikke klarer å forholde meg rolig og saklig lengre. Særlig når han vrir på ting. Er så sliten. Tusen takk til alle dere som har svart❤️ Jeg er enig med dere. Bare føles så tomt i hodet for tiden. Har liksom mistet all "drive". Før tenkte jeg ihvertfall at vi måtte avslutte fordi noe ikke stemte. Og jeg hadde drømmer og mål i livet. Nå er jeg så vant til ting med han at det er liksom ikke så mye å reagere på lengre, det er bare sånn det er. Og siden vi nå etterhvert bare er venner burde det ikke spille så stor rolle for meg. Jeg har liksom bare gitt opp. Men jeg tar til meg det dere sier. Takk. Det er på høy tid at dette tar slutt. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet overfor han. Når han er så lite interessert burde det jo passe han utmerket om jeg forsvinner ut av livet hans. Da frigjør han tid og kapasitet til andre! Anonymkode: 2a102...62b Det er han som er energivampyren, så du får det jo ikke noe bedre så lenge han er i livet ditt. Kom deg bort fra ham! Familie, kjærlighet og alt godt kan du fremdeles oppleve. Du må bare kvitte deg med ham, for han står i veien for slikt. Er det for sent med egne barn er det ikke for sent å likevel få familie. Mange flotte menn som kan tilby deg full pakke. Det er kanskje ikke helt det samme, men det kan virkelig være familie likevel. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet lørdag kl 22:25 #26 Del Skrevet lørdag kl 22:25 TS, du bør bryte tvert - slik du forklarer situasjonen har han hverken vært en god kjæreste eller en venn. Han "bruker" deg for underholdning og ego-boost når han "kjeder" seg. Han vil ha deg som "venn" - fordi han vet du er svak for ham, og derfor lett kan være tilbøyelig for sex... du er altså en back-up og hobby-psykolog (lange telefonsamtaler). Får virkelig vondt av deg. Kom deg vekk fra denne mannen og se deg aldri tilbake. Det vil være noe der ute for deg - som ser deg, respekterer og prioriterer deg. 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:36 #27 Del Skrevet lørdag kl 22:36 Du må kutte ham ut av livet ditt for alltid. Du må ikke så mye som sende en sms til ham i fremtiden. Blokker, unngå, flytt! Hva som helst! Han ødelegger livet ditt og mulighetene dine for en mentalt frisk og lykkelig fremtid. Og så må du komme deg til psykolog, for det er noe galt når du har latt ham behandle deg slik han har gjort. Du har sikkert mye og lære og bearbeide før du kan få et normalt og sunt forhold når du har akseptert så mye elendig behandling i så mange år… Denne personen har aldri brydd seg om deg på ordentlig! Anonymkode: b7d60...b8c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet lørdag kl 23:16 #28 Del Skrevet lørdag kl 23:16 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.48): Du har vel hørt om kognitiv dissonans? Psykisk vold må snakkes mer om. Kunnskap er makt. Jo flere som vet hvordan det foregår, jo vanskeligere blir det å være fanget i slike relasjoner. Hersketeknikker, og det å legge skyld over på offeret, legger du fra deg nå. Anonymkode: ff988...66b Nå får du gi deg med den svada amatør psykologien din. Jeg legger ikke skylden på offeret. Det er ikke TS feil at fyren er psykopat. Hun kan ikke endre ham. Det er eneste hun kan gjøre er å holde seg unna. Skjønner du ikke hva jeg skriver? Det er du som lider av kognitiv dissosans her. Å si til offeret at de har makten til å holde seg unna er en hersketeknikk? Man trenger ikke å kjøre en psykoanalyse for å skjønne at noe/noen er ikke bra for en. Folk som er i lykkelig forhold har ingen behov for å skrive et så langt innlegg på KG og liste opp alle sårende ting de har opplevd i forholdet. Når man da har gjort det, så er det på tide å legge opp. Om Freud hadde levd så kunne han ikke kutte denne psykopaten ut for TS, hun må sette ræva i gir og utføre det selv. Retorikken din er dermed utrolig ubrukelig og gjør offeret lammende. Vi er ikke her for å leke psykolog. Endret i går, 05:04 av Btw 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:27 #29 Del Skrevet lørdag kl 23:27 Btw skrev (3 minutter siden): Nå får du gi deg med svada amatør psykologien din. Jeg legger ikke skylden på offeret. Det er ikke TS feil at fyren psykopat. Hun kan ikke endre ham. Det er eneste hun kan gjøre er å holde seg unna. Skjønner du ikke hva jeg skriver? Det er du som lider av kognitiv dissosans her. Å si til offeret at de har makten til holde seg unna er en hersketeknikk? Man trenger ikke å kjøre en psykoanalyse for å skjønne at noe/noen er ikke bra for en. Folk som er i lykkelig forhold har ingen behov for å skrive så langt innlegg på KG og liste opp alle sårende ting de har opplevd i forholdet. Når man da har gjort det, så er det på tide å legge opp. Om Freud hadde levd så kunne han ikke kutte denne psykopaten ut for TS, hun må sette ræva i gir og utføre det selv. Retorikken din er dermed utrolig ubrukelig og gjør offeret lammende. Vi er ikke her for å leke psykolog. Jeg tror dere har litt rett begge to. Innlegget ditt var noe ufint mot ts, og overser hvilken situasjon hun er i og har vært i over tid. Men det er ett poeng i at det vil være nyttig for ts å se på sin egen rolle og klare å snu på det slik at hun ikke blir offer for en ny sånn type. I det legger jeg mest at en ikke skal prøve å forstå andre, tilpasse seg og tilgi når noen utfordrer grensene deres. For de fleste kommer det mer naturlig enn hva man kan anta det er for ts. Men det kommer uansett senere, nå trenger ts støtte og styrke til å komme seg ut av en vanskelig, fastgrodd og muligens farlig situasjon. ts: Det er er ikke din feil, og når en sånn fyr får klørne i deg så jobber de målrettet for å få kontroll over deg. Anonymkode: d0adc...d51 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:31 #30 Del Skrevet søndag kl 08:31 Jeg oppfattet ikke innlegget fra Btw som ufint eller som om hen forsøkte å plassere skyld hos "offeret", altså😄 Riktignok gikk ting gradvis, han hadde alltid forklaringer på ting, og det er mye lettere å se hva jeg burde gjort i ettertid. Men jeg har stoppet opp såå mange ganger i løpet av disse årene og tenkt at dette er feil. Han behandler meg dårlig. Det skal ikke være slik. Så har jeg gjort et forsøk på å bryte, men likevel endt opp med å fortsette. Innbilte meg at vi måtte være "enige" og hadde alltid dårlig samvittighet overfor han. Men nå når jeg ser tilbake ser jeg at det var så mange ganger jeg skulle sagt "stopp - nå har du trådt over en grense. Det er over." Og så bare blåst i videre dialog, overtalelser osv. Og det at jeg lot det pågå så lenge er definitivt et tegn på at jeg kan være lett å utnytte. Jeg synes det er befriende å tenke at jeg har makten til å velge hvilke relasjoner jeg vil være i. Jeg bestemmer hvor grensene mine går, og jeg skylder ikke noen å flytte på dem. Han her er på mange måter bedre enn andre menn jeg har kjent. Som tenåring på flukt fra en vanskelig hjemmesituasjon rotet jeg meg bort i mye kjipt. Har liksom ikke noe referansepunkt for hvordan en god relasjon skal være, så jeg synes det er vanskelig å navigere og å stole på meg selv. Men på dette tidspunktet i livet burde jeg være litt stødigere på disse tingene. For ja, jeg lot det pågå lengre enn jeg burde ha gjort. Tusen takk igjen til alle dere som har svart, og for all støtte❤️ At så mange skriver at dette er feil gjør meg sikrere på at det er riktig å bryte. Jeg kan stole på meg selv (og dere😂). Ideelt sett skulle man kanskje ikke trengt bekreftelse og validering av følelser på KG for å gjøre noe man innerst inne vet er det rette🤣 Men jeg er så utrolig forvirret av dette. Han forbedret seg jo på mange områder, vi fant på ting sammen og var tilogmed på den ferien til slutt. Men fikk inntrykk av at han bare forsto at det var et minimum av ting han måtte gjøre for å beholde meg i livet. Men alt som for meg var hyggelig var liksom en "plikt" for han, noe han aldri hadde gjort om det ikke var for "maset" fra meg. Det er så kjipt å være den som "lager drama" for småting. Jeg har aldri hatt noe ønske om å presse han til ting han ikke hadde lyst til. Men jeg forventet en viss grad av gjensidighet, og samsvar mellom ord og handlinger. Eller at vi bare avsluttet. Anonymkode: 2a102...62b 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:37 #31 Del Skrevet søndag kl 09:37 Dessverre så er det sånn at mennesker uten selvrespekt (som deg) tiltrekker seg drittsekker. Du må rett og slett bli mer glad i deg selv og ha nulltoleranse for dårlig oppførsel. Ikke gå inn i noe nytt forhold før du har kommet videre på den veien. Anonymkode: 1d403...dae 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:26 #32 Del Skrevet søndag kl 10:26 Du har det ikke bra med han. Du må bryte tvert! Du skylder han ingenting, du bestemmer over deg selv, du har rett til å mene at han er slem mot deg selv om han er uenig. Han trenger ikke å godkjenne at du bryter kontakten med han! Han ødelegger livet ditt. Det er ingen andre enn deg selv som kan redde deg. Anonymkode: 0bce3...b06 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet mandag kl 00:36 #33 Del Skrevet mandag kl 00:36 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 0.27): Jeg tror dere har litt rett begge to. Innlegget ditt var noe ufint mot ts, og overser hvilken situasjon hun er i og har vært i over tid. Men det er ett poeng i at det vil være nyttig for ts å se på sin egen rolle og klare å snu på det slik at hun ikke blir offer for en ny sånn type. I det legger jeg mest at en ikke skal prøve å forstå andre, tilpasse seg og tilgi når noen utfordrer grensene deres. For de fleste kommer det mer naturlig enn hva man kan anta det er for ts. Men det kommer uansett senere, nå trenger ts støtte og styrke til å komme seg ut av en vanskelig, fastgrodd og muligens farlig situasjon. ts: Det er er ikke din feil, og når en sånn fyr får klørne i deg så jobber de målrettet for å få kontroll over deg. Anonymkode: d0adc...d51 Hadde jeg oversett den situasjonen hun er i og ikke skjønner alvoret så hadde ikke jeg bedt TS å få ræva i gir. Om DU syns formuleringen min er ufin så er dette det minste problemet hun har nå, dessverre. @TS. Hva han gjør og hvorfor han gjør det han gjør og har gjort er en analyse du kommer bare mister tid i. Du trenger ikke å bry deg. Han trenger ikke å være ditt problem. Du blir ikke yngre. Du må videre og finne noen som har deg som kvinnen nummer 1 i livet sitt. Hvis ikke så må du la deg selv være kvinnen nummer 1 i livet ditt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:45 #34 Del Skrevet mandag kl 08:45 Dette må du komme deg ut av. Han er destruktiv. Han behandler deg veldig dårlig og ingen fortjener å bli behandlet sånn. Løp! Anonymkode: c6e4a...274 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:52 #35 Del Skrevet mandag kl 08:52 Btw skrev (På 1.2.2025 den 22.21): Man har alltid et valg om holde seg unna folk med dårlig oppførsel - har man ikke det? Hva annet skal man gjøre? Henge rundt og venter på pyskopater skal bli gode mennesker? Kom på en bedre løsning selv du som er så smart. Hjelpes, så mange kunnskapsløse mennesker som skriver her inne. Trodde vi hadde kommet lengre enn å legge skylden på offeret. Vær så snill å les deg opp så du forstår hvilke mekanismer som spiller inn i slike forhold. Anonymkode: c6e4a...274 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet mandag kl 09:00 #36 Del Skrevet mandag kl 09:00 Orka å lese halveis før tanker om balltre, knekte knær, knekte ben, knekte krageben og knuste hender dukker opp i hodet. HERREGUD KJERRING!!!!!! Du er HELT HJERNEVASKA. Vær så snill å be han dra til helvete med sin narcissistiske lille minitissetass (ja alle narcissister har BITTELITEN TISSETASS) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:16 #37 Del Skrevet mandag kl 09:16 En mann som er glad i deg, viser deg med sine handlinger at han er glad i deg. Han ønsker å tilbringe tid med deg og behandler deg bra. Denne mannen gjør ingen av delene. Han er selve stereotypien av en manipulerende, psykisk voldelig narsissist. Og du virker så psykisk nedbrutt at du ikke klarer å se klart 💔. Jeg har vært der selv, jeg opplevde det som en slags hjernetåke, der jeg på den ene siden visste at jeg ble behandlet dårlig, samtidig som jeg ble usikker på om jeg overreagerte (fordi han alltid klandret meg og hevdet at jeg laget drama og var overfølsom osv). Jeg syntes det var vanskelig å forstå om han faktisk likte meg eller ikke, om han kunne klare å forandre seg eller ikke osv. Men saken er at når noen behandler deg sånn, så er de ikke ordentlig glad i deg. Han vil deg ikke ditt beste. Mest sannsynlig liker han den følelsen du kan gi ham. Han liker deg kun utifra hva du kan tilføre ham av gode følelser, og straks det butter litt imot, så er han ikke interessert. Dette er ikke kjærlighet, men egoisme. Anonymkode: d7426...387 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:33 #38 Del Skrevet mandag kl 09:33 Ts du MÅ ha hjelp til dette. Krisesenteret er ett greit sted å begynne, ringer du i dag får du en prat med en gang. Snakk med legen din, få hjelp til å komme inn til psykolog enten dps eller kommunalt, du trenger hjelp til å stå i dette og til å rette opp skadene han har påført deg. Familie? Venner? Du høres ut som en grepa flott dame, en mange menn ville bært på gullstol. Du vet hva som er galt her og desverre,-det er bare du som kan fikse det. Du kan få hjelp men det er du som må låse døren, sperre han 100% ut av livet ditt, slette alle meldinger, sørge for at han ikke får tak i deg og sørge for at du ikke gir respons på noe. Anonymkode: 4cdc0...14b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet mandag kl 09:46 #39 Del Skrevet mandag kl 09:46 (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hjelpes, så mange kunnskapsløse mennesker som skriver her inne. Trodde vi hadde kommet lengre enn å legge skylden på offeret. Vær så snill å les deg opp så du forstår hvilke mekanismer som spiller inn i slike forhold. Anonymkode: c6e4a...274 Kunnskapløs? Jeg har nok kunnskaper til å ikke være sammen med sånne drittsekker. Lar heller ikke mine nærmeste å være sammen slike heller. Trenger ikke å lese meg opp en grad i psykologi for å gjøre det heller. Trenger kun å bruke beina. Endret mandag kl 09:49 av Btw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:17 #40 Del Skrevet mandag kl 10:17 Herlighet, dette var sånn omtrent tre tusen ord mer enn nødvendig for å beskrive en som ikke er interessert i deg og kun bruker deg som pulevenn og for å styrke sitt eget ego. «Venn»? Det du er ute etter er en kjæreste. Og det kommer den fyren her aldri til å bli. Slutt å legg så mye vekt på hva han sier og tenker og mener og gjør, og fokuser på hva du vil. Og det er definitivt å ikke bruke mer tid på den dotten der. Anonymkode: a3932...ba0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå