AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Del Skrevet 1. februar Tenkte meg å bruke 20-25 tusen. Er det ok? Tenkte først 15-20 men får inntrykk av at folk legger mer i ringer enn jeg trodde. Anonymkode: 983b8...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Del Skrevet 1. februar Min kostet ca 6000 og er helt perfekt. Anonymkode: 5f03f...aef 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Må en legge så mye penger i en forlovelsering? Jeg hadde vert redd for å bruke den da. 🫣 Jeg og min mann har helt vanlige glatte ringer, de kostet overhode ikke så mye penger, men vi liker dem godt for det om. 🙂 Anonymkode: ce6bc...edb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar I USA skal en forlovelsesring koste en månedslønn, det gjør jo at det blir litt alvorlig og tilpasset den enkeltes økonomi. Her i Norge har de færreste forlovelsesring nå vel? Jeg har en enstensdiamantring som giftering. Anonymkode: 26ed8...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar <5, blir dama skuffet så var det uansett feil dame. Anonymkode: ee2ff...e98 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar Jeg hadde sagt nei til hele frieriet dersom kjæresten hadde så dårlig økonomisk sans at han brukte over 5000kr på en ring. Vil ha en mann som bruker penger på fornuftige ting. Anonymkode: 39a23...ebf 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar Vi skulle hatt sinnsykt mye penger for at jeg syns det hadde vært ok å bruke så mye penger på en ring, uansett om det er forlovelses- eller giftering. SÅ mye annet vi kunne brukt de pengene på 😆 vi har bare glatte gifteringer til rundt 2000 pr stk. Anonymkode: 4f148...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte meg å bruke 20-25 tusen. Er det ok? Tenkte først 15-20 men får inntrykk av at folk legger mer i ringer enn jeg trodde. Anonymkode: 983b8...382 ikke bruke mer enn det du har råd til Anonymkode: d49dd...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Hvem bruker sånne summer? Er du sponset av De Beers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar Jeg har samboer og barn og har kikket litt på ringer. Kjenner jeg får dårlig samvittighet når jeg liker noe over 5000 kr. Over 10 000 kr synes jeg er uhørt 😅 Kunne tenkt meg en ring med noe «diamanter» på som forlovelsesring og helt plain gullring som giftering. Anonymkode: 6ede7...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Del Skrevet 1. februar Vi la langt mindre (et par tusen) i forlovelsesringer. Skal uansett ikke bruke de lange tiden før det blir gifteringer i stedet. Anonymkode: f5ac5...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1. februar #12 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte meg å bruke 20-25 tusen. Er det ok? Tenkte først 15-20 men får inntrykk av at folk legger mer i ringer enn jeg trodde. Anonymkode: 983b8...382 Bruker folk så mye idag? Er dette vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 1. februar #13 Del Skrevet 1. februar Min kosta åtte hundre kroner, bruker den fortsatt (som giftering) 12 år senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar Min koster rundt 30K. Vi har så god økonomi, det var nok ingen innhugg i matbudsjettet akkurat. kjøp det du har råd til! Ikke bruk mer enn du kan, det virker bare dumt. Anonymkode: 21be7...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde sagt nei til hele frieriet dersom kjæresten hadde så dårlig økonomisk sans at han brukte over 5000kr på en ring. Vil ha en mann som bruker penger på fornuftige ting. Anonymkode: 39a23...ebf Har man automatisk dårlig økonomisk sans dersom man bruker over 5000 på en ring? Mannen min brukte 10 ganger så mye på min ring, kan ikke påstå at han har dårlig økonomisk sans. Gjeldsfri med stort hus, hytte, biler osv. Mer enn nok sparing i både fond og nødkonto osv. Når han tjener såpass greit og vi sitter så godt i det er det ikke så sprøtt å legge godt med penger i en slik ring. Den kommer også til å gå i arv til datteren vår. En tidløs klassisk diamantring, som jeg elsker og bruker hver eneste dag. Anonymkode: 003d5...6ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Del Skrevet 2. februar Liker best vanlige, glatte ringer. De er ikke dyre. Dyre ringer med stor stein er jo bare i veien. Må ta den av for matlaging, vasking osv. Hadde bare hatt panikk for å miste den. Måtte ha tatt den av om natta, og hadde garantert glemt å ta den på om morgenen. Men hvis du har funnet deg et luksusdyr, så vil hun sikkert at den skal koste en månedslønn. I tillegg skal vel du ha ring? Anonymkode: d276e...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Del Skrevet 2. februar Det er helt forskjellig, men skal ikke bruke mer enn man har råd til. Har en venninne som har en forlovelsesring til 1000, så har jeg en venninne som har en til 40 000. Folk er forskjellige. Anonymkode: 8b2d9...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #18 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man automatisk dårlig økonomisk sans dersom man bruker over 5000 på en ring? Mannen min brukte 10 ganger så mye på min ring, kan ikke påstå at han har dårlig økonomisk sans. Gjeldsfri med stort hus, hytte, biler osv. Mer enn nok sparing i både fond og nødkonto osv. Når han tjener såpass greit og vi sitter så godt i det er det ikke så sprøtt å legge godt med penger i en slik ring. Den kommer også til å gå i arv til datteren vår. En tidløs klassisk diamantring, som jeg elsker og bruker hver eneste dag. Anonymkode: 003d5...6ba Hehe. Vi har nok veldig ulik oppfatning av hva som er viktig i livet og fornuftig pengebruk. Folk er heldigvis forskjellige. Hadde uansett ikke takket ja til en naturlig diamant, altfor vanskelig å bevise at den er utvunnet uten at folk har blitt grovt utnyttet. Anonymkode: 39a23...ebf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Del Skrevet 2. februar Min kostet en god del mer, men vi plukket den ut sammen. Hva med å fri, og så høre hva hun selv ønsker? For som du ser av denne tråden så har folk høyst ulik økonomi, og høyst ulike ønsker for slikt. Anonymkode: 2eb33...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #20 Del Skrevet 2. februar Det kommer jo an på hva du/dere er opptatt av. Hvis dere syntes det er innafor å bruke 50 000-100 000 på en blod diamant så gjør dere det. Men det er jo veldig å falle for det som må være verdenshistoriens beste markedsføringstaktikk, nemlig at jo større diamant jo større er kjærligheten. En diamant har ingen verdi annet enn at den er hard, og det er for eks moissanite også. Dessuten har diamanter en ganske mørk historie. Så jeg tenker jo litt at folk som kjøper dyre diamanter gjør det kun for status. Min kostet vel rundt 13 000 og det er litt i overkant syntes jeg egentlig, men designet var så fint at jeg klarte ikke gi slipp på den. Og vi har for så vidt også ganske romslig økonomi så det var ikke det det sto på. Jeg ville sett an litt, hva slags forventninger har den du skal fri til? Hva er viktig for dem? Jeg hadde for eks blitt sur om mannen min hadde gitt meg en svindyr blod diamant, da har han ikke skjønt hvem jeg er som person i det hele tatt. Anonymkode: 00974...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå