Gå til innhold

Alene om dårlig lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det andre som har utbetalt bare 27000-28000 i mnd? Årslønna er på 530 000 og jeg føler meg så alene i å tjene så dårlig. Det var mitt valg. Jeg tjente bedre før da jeg kunne jobbe i et yrke jeg er utdannet til (bachelor),men måtte bytte jobb pga. praktiske årsaker i familien og jobber nå i et yrke hvor det kun kreves vgs. 

Er heller ingen gode utsikter for å tjene noe særlig mer og har ikke noen plan for å få bedre lønn heller.. 

Anonymkode: 816d2...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke så ille. Mange har ingenting eller dagpenger❤️

Jeg er 4-5 tusen over deg og har mye igjen hver måned. Hus og bil.

Anonymkode: 69a38...e9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

530k er jo ikke så ille. Er du sikker på at skattetrekket ditt er riktig?

Anonymkode: 70fd7...7a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen jobber på lager og har utbetalt ca 30 000. Jeg har AAP og får 18 000

Anonymkode: e7520...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, selvfølgelig er du ikke alene om det.

Anonymkode: 99a51...e5d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som du betaler litt mye i skatt?

Anonymkode: 6d734...8d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I min forrige jobb 2,5 år siden tjente jeg 490 000

jeg byttet jobb, nå tjener jeg 820 000

Anonymkode: 6f029...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjene ca 485000 i året og har utbetalt litt over 29000 etter fagforeningskontingent og skatt er trukket. Har ikke noe særlig fradrag da eneste gjeld er studielån. Det høres ut som du betaler mye i skatt? 

Anonymkode: 5f1b5...7cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skatter du så mye? Gjennomsnitts-skattetrekk per måned med den lønnen skal gi deg en netto på 33.125. Til og med med maksimal skattesats så skal du ligge nærmere 30.000 utbetalt. Er det en spesiell grunn til at du velger å betale ekstra i skatt? 

Anonymkode: 1e148...571

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skatter du så mye? Gjennomsnitts-skattetrekk per måned med den lønnen skal gi deg en netto på 33.125. Til og med med maksimal skattesats så skal du ligge nærmere 30.000 utbetalt. Er det en spesiell grunn til at du velger å betale ekstra i skatt? 

Anonymkode: 1e148...571

Ts 

Var ikke klar over at jeg skatter mye. Hva mener du med maksimal skattesats? At jeg ikke skal skatte noe mer enn at jeg får utbetalt 30 000? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det andre som har utbetalt bare 27000-28000 i mnd? Årslønna er på 530 000 og jeg føler meg så alene i å tjene så dårlig. Det var mitt valg. Jeg tjente bedre før da jeg kunne jobbe i et yrke jeg er utdannet til (bachelor),men måtte bytte jobb pga. praktiske årsaker i familien og jobber nå i et yrke hvor det kun kreves vgs. 

Er heller ingen gode utsikter for å tjene noe særlig mer og har ikke noen plan for å få bedre lønn heller.. 

jeg har bare 25 000 i mnd skulle gjerne hatt det samme som deg

Anonymkode: dc0e9...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts 

Var ikke klar over at jeg skatter mye. Hva mener du med maksimal skattesats? At jeg ikke skal skatte noe mer enn at jeg får utbetalt 30 000? 

Svar på overskriften : nei, du er selvsagt ikke alene om og ha dårlig lønn. 
svar på hi : ok, så du har egentlig ikke dårlig lønn. Ja, det er andre som har utbetalt 27-28000 i måneden, og mye mindre enn det og. Selv om de skatter normalt. 
svar på det jeg siterer : du er klar over at du skatter mye, altså for mye, men velger og gjøre det. Og så klage på dårlig « lønn» ? 

hva er formålet med tråden? 

Anonymkode: 7d4d5...4a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener rett over 500.000 kr i året, men har utbetalt rundt 31.000 kr i måneden. 
Det er absolutt ikke fett, men jeg klarer meg. 

Synes det virker som du har litt lite utbetalt, med mindre det er en grunn til at du må skatte mye, som at du for eksempel har firmabil etc. 

Anonymkode: 0f653...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du betaler vilt mye skatt. Hvor lenge har du hatt denne jobben? Har du hatt et skatteoppgjør for et helt år der enda? 

Anonymkode: e090b...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme utbetalt som deg. Kona har ca halvparten. Jeg synes vi klarer oss veldig godt. Det eneste jeg savner i livet er å reise mer. Skulle gjerne besøkt alle land i hele verden. Bortsett fra det, så synes jeg vi har mer enn nok penger til alt vi trenger.

Anonymkode: ea2ad...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...