AnonymBruker Skrevet 1. februar 2025 #21 Skrevet 1. februar 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og det er ikke bare det med å sitte barnevakt, men forstår ikke hvorfor hun ikke vil hjelpe oss når vi står i en ifølge henne selv, høyrisikosituasjon. Hvis hun bryr seg så mye om meg at hun bekymrer seg for økonomien vår ved å ikke ha solgt, men å strekke ut en hånd, nei, så absolutt ikke. TS Anonymkode: af744...b3a Ikke grav deg ned i selvmedlidenhet nå. Anonymkode: 8920a...c5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2025 #22 Skrevet 1. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja. Jeg burde nok heller bare sagt, « vet du, glem at jeg nevnte det. Vi klarer oss og skiftet tema» Jeg ble så irritert. TS Anonymkode: af744...b3a Det er jo ikke noe mindre passiv aggressivt det der da Anonymkode: 96628...9c6 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2025 #23 Skrevet 1. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun sa « joda, jo, jeg er glad i å være med barna, men jeg vil gjerne vite mer konkret hva slags plan dere har med dagen» Det ble i kjent stil problematisert. TS Anonymkode: af744...b3a Herregud! Det er du som problematiserer ikke mor di! Spørr konkret dag og klokkeslett istefor å være bitch Anonymkode: 21458...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #24 Skrevet 2. februar 2025 Merkelig at bestemoren ikke vil være barnevakt. Spesielt når hun kun har vært barnevakt 1 gang før. Hvis hun er frisk da, og så sant ikke ungene har store utfordringer. Anonymkode: 097ee...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #25 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan du ikke bare spørre om hun vil passe barn da? Ikke alle kan ta et hint. Anonymkode: 805d6...c74 Det var ikke et hint. Hun sa det rett ut at om moren kan passe så vil hun få det fortere til. Moren valgte da å ikke tilby seg med å si det på den måten. Anonymkode: a6af6...82c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #26 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hun sa « joda, jo, jeg er glad i å være med barna, men jeg vil gjerne vite mer konkret hva slags plan dere har med dagen» Det ble i kjent stil problematisert. TS Anonymkode: af744...b3a Altså hun vil ikke passe ungene. Anonymkode: a6af6...82c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #27 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og det er ikke bare det med å sitte barnevakt, men forstår ikke hvorfor hun ikke vil hjelpe oss når vi står i en ifølge henne selv, høyrisikosituasjon. Hvis hun bryr seg så mye om meg at hun bekymrer seg for økonomien vår ved å ikke ha solgt, men å strekke ut en hånd, nei, så absolutt ikke. TS Anonymkode: af744...b3a Har stått i det samme selv. Tror det som gjør situasjonen vanskelig for henne er at dere selv har skapt denne høyrisikosituasjonen. Og lurer sikkert på om det er riktig av henne å hjelpe. Noen mennesker elsker å kunne komme med "hva var det jeg sa" og det er sterkere enn ønsket om å hjelpe og avverge siuasjonen. Anonymkode: 4e763...2ea
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #28 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ofte er ikke maling en avgjørende faktor for godt salg da folk oftest vil gjøre ting på sin måte. Jeg er på husjakt. Og maling i fine farger som JEG liker er et stort pluss. Så slipper jeg å male før jeg flytter inn. At ting ser nyoppusset opp er et must også når jeg kjøper. Jeg vil ikke kjøpe jobb. Anonymkode: a6af6...82c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #29 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det var ikke et hint. Hun sa det rett ut at om moren kan passe så vil hun få det fortere til. Moren valgte da å ikke tilby seg med å si det på den måten. Anonymkode: a6af6...82c Ts venter på at mor skal tilby istedenfor å spørre konkret, og gir mot passiv aggressive svar. Om noen er frekke, er det ts. Trenger man hjelp, spørr. Anonymkode: 25630...6c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #30 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og det er ikke bare det med å sitte barnevakt, men forstår ikke hvorfor hun ikke vil hjelpe oss når vi står i en ifølge henne selv, høyrisikosituasjon. Hvis hun bryr seg så mye om meg at hun bekymrer seg for økonomien vår ved å ikke ha solgt, men å strekke ut en hånd, nei, så absolutt ikke. TS Anonymkode: af744...b3a Du har all rett til å være sur. Hun liker å blande seg inn, men vil ikke hjelpe sitt eget barn. Ikke alle mødre er greie folk rett og slett. Jeg forstår svaret ditt, men er enige med de som hadde bedre eksempler på hva man kunne si. Og så tenker jeg at du med en annen mor gjerne hadde hatt de riktige verktøyene for å ha håndtert situasjonen bedre. Vet i hvertfall at det gjelder for mitt liv. ♥️ Anonymkode: a6af6...82c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #31 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Frekk? Du oppførte deg som en drittunge, skikkelig barnslig... Anonymkode: f5585...e55 Men å kalle folk for druttunge er pent? 🙄 Anonymkode: a6af6...82c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #32 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Herregud! Det er du som problematiserer ikke mor di! Spørr konkret dag og klokkeslett istefor å være bitch Anonymkode: 21458...3e9 Det er jo tydelig at bestemor ikke vil. Anonymkode: a6af6...82c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #33 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har stått i det samme selv. Tror det som gjør situasjonen vanskelig for henne er at dere selv har skapt denne høyrisikosituasjonen. Og lurer sikkert på om det er riktig av henne å hjelpe. Noen mennesker elsker å kunne komme med "hva var det jeg sa" og det er sterkere enn ønsket om å hjelpe og avverge siuasjonen. Anonymkode: 4e763...2ea Det er normalt for folk som er glad i hverandre å hjelpe. Anonymkode: a6af6...82c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #34 Skrevet 2. februar 2025 Her tenker jeg at mor og TS har problemer som går lenger tilbake enn dette og at det er derfor TS svarer som hun gjør. Høres rart ut av en bestemor å svare slik som her. Anonymkode: b0635...db8 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #35 Skrevet 2. februar 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har barn og vi skal selge leiligheten og flytte til et hus. Jeg vet min søster kan sitte barnevakt om det kniper. Hun problematiserer ikke og liker å se barna, men spør henne aldri. Min mor har vært barnevakt en gang. Jeg snakket med min mor i dag og hun spurte meg om vi hadde fått lagt ut leiligheten vår for salg enda og kommenterte risikoen vi sitter på ved å ha to boliger samtidig og mener så mye, Jeg sa til henne « ja, men vi er rimelig opptatte med to fulle jobber og ting tar derfor tid, men jeg er mye borte med barna så mannen får på maling i rykk og napp. Det går smått, så har vurdert å høre med søster eller deg om dere kan være barnevakt en dag så vi kan få unnagjort litt mer sammenhengende begge to. Min mor sier da « Vel, du kan jo bare ta med barna bort i noen timer på lørdagene, tre timer her og to timer der, så får mannen din gjort mye, vet du, Det er jo uproblematisk» Det er jo slik vi har klart å komme oss inn i leiligheten vi bor i, så selvsagt kan vi få det til! Jeg kjente jeg ble skuffet og svarte henne: « Hvis du ikke ønsker å sitte barnevakt, så får vi det til. Vi får faktisk til alt vi, så du skal få slippe» Anonymkode: af744...b3a AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts venter på at mor skal tilby istedenfor å spørre konkret, og gir mot passiv aggressive svar. Om noen er frekke, er det ts. Trenger man hjelp, spørr. Anonymkode: 25630...6c2 Hun spør jo? En normal bestemor hadde sagt ja selvfølgelig når tenkte du? Anonymkode: b0635...db8 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2025 #36 Skrevet 3. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 14.52): Det er normalt for folk som er glad i hverandre å hjelpe. Anonymkode: a6af6...82c Men så er det ikke så enkelt. Det vil alltid være subjektive meninger for hva som er grunn nok til å be om hjelp og å tilby hjelp. Dette ser man tydelig her på forumet i tråder hvor mor er alene med 5 barn 2 uker etter fødsel av yngste og ar drar ut i Nordsjøen. "Du må da klare dette selv. Jeg hadde 15 unger, tre jobber og 18 kyr. Slengte baby på ryggen og gikk over vidda for å hente fôr til dyra". Mens andre mener at mor må kreve at far omtrent pensjonerer seg. Eller i tråder hvor folk lurer på om de skal kontakte legevakt. Noen svarer "DETTE plager du ikke legevakta med, makan til sutring" og andre sier "Du ringer 113 NÅ! Hvis du bor i Drammen kan du kontakte meg på pm så kan jeg kjøre deg til legevakta hvis ambulansen nekter å komme!!" Anonymkode: 4e763...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2025 #37 Skrevet 3. februar 2025 Nei, syns ikke du var frekk. Du spurte jo egentlig om hun eller søster kunne stille opp, og hun kom med et alternativ som gjør livet ikke noe særlig lettere. Jeg tror dagen besteforeldre-generasjon har totalt glemt hvordan familie og folk stilte opp for hverandre på deres tid som småbarnsforeldre. Dessuten var deres barn ( min generasjon 80-tallets barn) vant med å være mye alene, det har ikke ikke vi dagens foreldre samvittighet til å gjøre mot våre barn. Jeg og maaange jeg kjenner har gitt opp barnevakt fra besteforeldre. Bruker venninner og søsken heller, som har barn selv, så stiller vi opp for hverandre. Så lurer våre foreldre på hvorfor vi aldri kommer på besøk😔 Anonymkode: cd0a4...3e9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå