Gå til innhold

Hvor mange barn anbefaler DU?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Personlig har jeg ett og vil jo dermed også anbefale det. Det er jo flere grunner til at vi har valgt det og det passer perfekt for vår familie. 

Anonymkode: f0f26...32d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi har vert så heldig å fått tre jenter på 6 år, de er voksne i dag og bor i samme by. Vi har alltid fokusert på å gjøre ting sammen fra de var barn til voksne sånn at de har fått en god relasjon til hverandre. De er veldig tett i dag og er flinke til å ta vare på hverandre og omgås hverandre mye. ❤️

Anonymkode: dda58...563

Du svarte ikke på spørsmålet. 

Anonymkode: 0f816...f60

Skrevet

3 skulle jeg ønsket meg. Innenfor ett tidsrom på 10år.

Jeg har 2, og tror ikke det blir flere grunnet ting utenfor min kontroll. Men 3 er uansett mitt ideal.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tre, ville anbefalt to. 
Med tre er man alltid en voksen for liten, det tippet lasset hos oss. 

Anonymkode: 65d31...975

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre. Dessverre ble det litt stor aldersforskjell ned til minsten, men det var utenfor hva vi kunne kontrollere. 

Skrevet

Har tre tette. Jeg kan absolutt anbefale det og ville valgt det igjen.

Anonymkode: ecd79...eae

• Hjerte 2
Skrevet

Vi har to med tre års mellomrom. For oss er dette akkurat nok og etter vi fikk nummer to var begge enige i at vi var ferdige :) Nå er de tenåringer og jeg har aldri kjent på at jeg angrer på at vi stoppet der. 

Anonymkode: 025c7...661

Skrevet

To vi hadde egentlig planlagt tre, men da eldstemann etterhvert viste seg å trenge litt ekstra droppet vi det. Vi har ikke kapasitet til mer enn dette. 

Føler også de fleste som går for mer enn to da har støtte i besteforeldre i hverdagen. Det har ikke vi, så da går det ikke med mer enn to.

Anonymkode: 78812...0dc

Skrevet (endret)

Har to men ønsket meg fire - fem, (dersom man har økonomi til å fikse det) . Familie er fantastisk! Og barn er fantastisk. Elsker å ha stor familie. 

Så anbefaler det andre ønsker seg. For folk er forskjellige. 

Endret av Perfume
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Slik som samfunnet er lagt opp nå ville jeh anbefalt max 2. Man skal følge de opp på et slikt nivå at man ikke skulle tro det var mulig. Man skal følge opp på alt av treninger, kamper og dugnader. Alt på skolen som skal planlegges, alt i fra skoleball til utflukter til overnattinger til elevkvelder. Alt dette skal foreldre være med på. Barn skal kjøres hit og dit og være med på flere fritidsaktiviteter. Det er aldri fred å få. 

Anonymkode: 4658f...205

Signerer denne. I dag forventes et intensivt foreldreskap som krever at minst en forelder jobber deltid eller har fleksibel arbeidstid/hjemmekontor.

Vi var så dumme at vi fikk 3 barn på tross av usentral bolig og rigide arbeidstider hos begge voksne. Dette har gjort at vi lever i svært vonde tidsklemmer med kronisk dårlig samvittighet, og et ekteskap som er i ferd med å ryke da begge voksne alltid er utslitt.

En lindring for oss hadde vært mer sentral bolig og en voksen i deltidsstilling. Men pga dagens utgifter så har vi ikke råd. Lengter tilbake til det glade 80-tallet hvor det var fullt mulig, ja rett og slett helt vanlig, å ha råd til både hus, 3 barn og 1 voksen som bare jobbet halv stilling. 

Hvis jeg kunne ha valgt på nytt, så hadde det blitt sentral bolig og to tette barn. 

Anonymkode: 83d17...298

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Trolltunge skrev (15 timer siden):

Tre relativt tette barn.

Enig. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei

Jeg vet her er mange tråder om 1, 2, 3, 4 og 5 barn... men hvis du skulle bare snakket av egen erfaring enten med egne barn eller barnløshet, hvor mange barn ville du valgt? Eller anbefale noen å få? Mest for moro og erfaringsdeling :)

Anonymkode: 589d5...9d7

Jeg synes folk skal få det antallet de har lyst på.

Av egne erfaringer:

Så bør en ikke få barn på små steder.

Ikke få barn om en ikke klarer å være attraktiv nok for sex uten å måtte ty til internett. Jeg lurte naturen på den måten og ville gjerne ha barn, fikk det og er veldig glad for det. 

Likevel kom bygdedyret og skulle ta meg.

Skrevet

Jeg har selv 2. Hadde vi hatt bedre kapasitet eller et større nettverk av besteforeldre osv som stilte på hadde vi valgt å få 3, men det ser jeg ikke som en reell mulighet når vi er to voksne i full jobb som skal følge opp barna når de også begynner i skole, aktiviteter, får mer lekser osv. Mange klarer det, men en må være realistisk mtp hva en selv kan takle. Og ikke minst ha med i tankene hva en gjør dersom ene forelderen blir syk, faller fra osv. 

• Liker 1
Skrevet

Har to og hadde vel enbefalt 2-3. i dagens samfunn med begge foreldrene i full jobb går det utover barna - uansett hva folk skal ha det til. Og jeg personlig foretrekker ikke tette, men ca. 3-4 års forskjell. Kost meg masse med begge barna uten å måtte «løpe» gjennom første årene med altfor tette søsken. Og de leker kjempefint sammen, selv med den aldersforskjellen. 

Anonymkode: c2892...2f4

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (På 1.2.2025 den 18.00):

Tre relativt tette barn.

Ikke fordi jeg har tre, men fordi det er det laveste antall over to, som jeg synes er for lite angående fremtiden. Flere om man orker flere, og har råd.

Jeg har ikke tre tette, så jeg har forsåvidt ikke det jeg mener er ideelt heller. 

Dette har vært planen vår XD Vi har to tette enn så lenge, men er gravid med nummer tre og vi kommer til å ha i underkant av to år mellom hver av dem :)  Jeg kan jo ikke si noe om hvordan det er å ha tre barn enda, men jeg kan absolutt anbefale å ha hvertfall to. Barna våre er små og krangler litt, men stort sett har de veldig glede av hverandre. Selv om jeg kan forstå at noen ønsker kun ett barn, har vi aldri vært i tvil om at vi ville ha en liten flokk. Jeg kunne helst tenkt meg fire men tror mannen gir seg etter nummer tre :') Skal sies vi har gjort noen grep for å forenkle småbarnslivet litt, jeg har gått ned til 80% stilling, vi har hushjelp hver tredje uke og takker alltid ja til barnevakt fra besteforeldre på begge sider som bor i nærheten av oss. Det er jo ikke alle som har de samme forutsetningene for å få mange barn

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ingen!

Anonymkode: 05f48...e31

• Liker 2
Skrevet
Tjoheiii skrev (8 minutter siden):

Dette har vært planen vår XD Vi har to tette enn så lenge, men er gravid med nummer tre og vi kommer til å ha i underkant av to år mellom hver av dem :)  Jeg kan jo ikke si noe om hvordan det er å ha tre barn enda, men jeg kan absolutt anbefale å ha hvertfall to. Barna våre er små og krangler litt, men stort sett har de veldig glede av hverandre. Selv om jeg kan forstå at noen ønsker kun ett barn, har vi aldri vært i tvil om at vi ville ha en liten flokk. Jeg kunne helst tenkt meg fire men tror mannen gir seg etter nummer tre :') Skal sies vi har gjort noen grep for å forenkle småbarnslivet litt, jeg har gått ned til 80% stilling, vi har hushjelp hver tredje uke og takker alltid ja til barnevakt fra besteforeldre på begge sider som bor i nærheten av oss. Det er jo ikke alle som har de samme forutsetningene for å få mange barn

Hvordan jobber du når du jobber 80%?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan jobber du når du jobber 80%?

6-timersdager :)

Skrevet

Har 1 barn + 1 bonusbarn.

Men skulle gjerne hatt ett barn til. Så svaret får bli 2!

Anonymkode: 80588...38e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 17.37):

Hei

Jeg vet her er mange tråder om 1, 2, 3, 4 og 5 barn... men hvis du skulle bare snakket av egen erfaring enten med egne barn eller barnløshet, hvor mange barn ville du valgt? Eller anbefale noen å få? Mest for moro og erfaringsdeling :)

Ingen barn er min anbefaling 

Anonymkode: c3780...f39

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...