Gå til innhold

Hvor mange barn anbefaler DU?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ingen :) 

Anonymkode: 01512...9cd

Ingen, ja. Nydelig. Ville ha før, men ikke nå lenger. Veldig glad for at det aldri ble barn. 

Anonymkode: 1b8d2...0a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ett barn og har egentlig syntes det var veldig greit! Enkelt å forholde seg til, lett for én voksen å ha kontroll om den andre vil ut av huset. Enkelt å sysselsette, lett å få barnevakt. Ingen interessekonflikt/at man må velge mellom barnas behov. Lett/billig å reise på ferie, enkelt å finne stor nok bil etc. Synes det har vært veldig lettvindt :) Ønsket oss i utgangspunktet to tette, men det ble ikke av div årsaker og synes egentlig det har vært fint. Barnet har fått masse oppmerksomhet og livet er ikke kaos. 

Venter nå nr 2 egentlig utelukkende pga et biologisk/hormonelt behov for det 😅Gleder oss til barnet kommer, men er veldig spent på hvordan det blir med to. Eldste er 6 år nå, så vi har jo egentlig funnet oss en harmonisk og lettvindt hverdag der alle får dekket sine behov 🤭 På den andre siden gleder jo barnet seg veldig til å få søsken, og han er også så stor nå at han er blitt veldig selvstendig (går på do alene og finner seg en skive ved behov liksom, så det er jo enkelt for oss). Så satser på at det går fint med to og🤞🏼

Anonymkode: dbacc...32b

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvillinger, ergo to i samme alder. Helt perfekt :)

Anonymkode: d8f76...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når de fleste får 0-2 så utrydder vi oss selv sakte 😅 Iallefall i de kulturene hvor det er vanlig, der kvinner har reelle valg. 

Hvis man først vil ha barn så er 1-2 det mest praktiske mtp bil, hus, ferier osv.

Jeg har 2, men har flere søsken. Har gode forhold til mine søsken (men mye krangling som barn) og ser verdien av å ha større familie når egne foreldre dør. Men pga økonomi så ender vi nok opp med de 2 vi har. 

Anonymkode: 1a2c6...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

3. Har bare 2 selv, angrer på at jeg ikke fikk 3. 

Anonymkode: 5ac7b...31b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv 5 søsken, og setter veldig pris på det å være en flokk og ha mer enn et søsken å spille på. Samtidig ser jeg alle ulempene ved å komme fra en stor barneflokk, og det er ikke noe jeg ønsker å utsette mine barn for. Det ideelle for meg hadde vært tre, det minste antallet barn du kan ha men samtidig flere enn to. 

Jeg er nå gravid med nummer to. Så får vi se etterhvert om vi har råd og overskudd til nummer tre, eller om det bare blir med drømmen ❤️

Anonymkode: c63cc...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange man har

1. Helse til

2. Ork til

3. Økonomi til

4. Lyst til å ha

Vi landet på 2, pga kroppen min ikke tåler svangerskap og jeg settes ut av spill i 9 mnd. Vi kunne hatt råd til en til. Dersom jeg kunne gått ned i stilling kunne vi hatt 4 barn. Som nevnt så strekker ikke kroppen til mtp svangerskap så da stanser vi der, men skule gjerne hatt flere🥰

Anonymkode: 0cd8e...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4, har 3 og det blir bare med de tre. 

Anonymkode: 876b2...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tre barn, men anbefaler 2 til 4 barn. Jeg har selv tre søsken, og setter stor pris på mine søsken. Veldig gald for at vi er flere, både når vi var barn, og nå som vi alle er midt i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fire, skulle gjerne hatt fem. Anbefaler mange barn så fremt man synes man har ressurser til det.

Anonymkode: 6ed2b...951

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser på tre eller fire som det mest ideelle. Har ett selv, og får nok dessverre ikke flere enn to. 

Anonymkode: 75b1d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som svarer 0.. Hvorfor vil dere anbefale andre å ikke få barn? Hva dere ønsker selv har jo ikke noe å si.. vil dere at vi skal dø ut her i Norge? Selv har jeg fire og elsker det, men det er nok ikke for alle og jeg har vært heldig med mange ting. Vil vel anbefale andre det som passer for de. To-tre? Fire-fem hvis helse og alt er veldig bra.  Ett kanskje, hvis man har dårlig helse eller økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Jeg vet her er mange tråder om 1, 2, 3, 4 og 5 barn... men hvis du skulle bare snakket av egen erfaring enten med egne barn eller barnløshet, hvor mange barn ville du valgt? Eller anbefale noen å få? Mest for moro og erfaringsdeling :)

Anonymkode: 589d5...9d7

2 stk

Anonymkode: 3bc3c...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Tre relativt tette barn.

Ikke fordi jeg har tre, men fordi det er det laveste antall over to, som jeg synes er for lite angående fremtiden. Flere om man orker flere, og har råd.

Jeg har ikke tre tette, så jeg har forsåvidt ikke det jeg mener er ideelt heller. 

Må støtte 3+ tette, selv om mine egne ikke ble tette da jeg slet med gjentatte spontanaborter. 

Skulle gjerne hatt flere faktisk, men helst ganske tette (1-2 år mellom).

Anonymkode: 20cf2...7d3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har ett, og synes det er helt supert. Ville anbefalt enten null eller ett.

Anonymkode: 4a9c0...f83

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn og syns det er perfekt for meg. Hverdagen er harmonisk og jeg slipper og slite meg ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...