Gå til innhold

Venninne som sier hun støtter kinesiske økonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skulle ha ny pc, og ønsket seg Huawei pc, etter å ha lest litt om det på nett osv. Den har riktig nok fått gode tilbakemeldinger av forbrukere, men det ble jo en litt «het» diskusjon blant venninnene. En av vennene sa at hun burde kjøpe en pc fra et amerikansk merke, typ Apple, men da svarte hun bare at hun gjerne støtter kinesisk økonomi og at det ikke er der det står om hun kjøper pc-en eller ikke. Er ikke det veldig spesielt å si? Jeg kommenterte ikke det selv, men ble satt ut ja

Anonymkode: 67ece...888

Jeg er enig med venninna di, og støtter Kina da jeg er lei av demoniseringen av Kina og ser også at USA beveger seg i brutal, høyreradikal fascistisk høyregrøft og det å støtte Kina på alle måter man kan bidrar til å ha en verden mer i balanse. Verden har vært uten balanse siden 1991 da Sovjet forsvant og det er trist, for vi ser store og alvorlige problemer som følge av at Sovjet forsvant i 1991. 

Vi som var mer liberale og progressive hadde en drøm om at USA skal ligne mer på Skandinavia og at Bernie Sanders type folk er fremtiden. Men et USA som har gått fra idioter som Reagan til Clintons, og igjen over til Bush familien og runder nå av med Trump familien er helt jævlig og totalt sykt å være vitne til. 

Det er sånt som skjer når man lar USA få for mye makt at de til slutt truer minoriteter, faller inn i høyregrøfta politisk sett, truer kvinne- og abortrettigheter og til slutt truer de allierte med å ta over Grønland, Panama-kanalen og hele Canada.

Det vi ser er nazi-partiet AfD står sterkt i tidligere Øst-Tyskland. Jeg hadde uten tvil foretrukket å fortsatt hatt noe som heter DDR i dag. 

Så har vi brutale anti-abort rettigheter i Polen.

En høyre-konservativ jævel i Ungarn - Orban.

Når vi ser på brutal kollaps av tidligere Jugoslavia, fordi de skulle ha såkalt "demokrati", men de endte med rasisme og fascisme og krig - og en hel haug med flyktninger.

Når vi ser på hvordan andre fascistiske partier vokser frem som følge av at mesteparten av Øst-Europa er blitt EU-medlemmer og millioner av øst-europeere stikker av fra sine "demokratier" over til Vest-Europa, så viser det seg altså at Øst-europeere ikke var så fan av "demokrati" likevel. Det dreier seg visst som alltid om kun en ting - økonomiske motiver. 

Jeg er ikke imot innvandring, men det har kommet rett og slett for mange fra Polen, Litauen, Ukraina, osv og grunnen til at alt dette er mulig er fordi Sovjet "strukturen" kollapset. 

Videre så ser vi at dagens krig mellom Russland og et NATO-støttet Ukraina er igjen som følge av at Sovjet forsvant og NATO fikk utvidet seg. Hadde Sovjet "strukturen" fortsatt eksistert i dag, så hadde det ikke vært noe som heter verken Ukraina eller Russland. Navnet ville fortsatt ha vært Sovjetunionen. 

Når man ser alt dette, er i det i tillegg tragisk å se at høyresiden er i vinden siden det er jævla høyresiden sin "seier" over Sovjet i 1991 som forårsaket mye av dritten vi står i i dag. 

Trenger ikke en gang nevne at vi har massakrert en rekke land i Afrika og Midt-Østen som følge av at Sovjet sin makt forsvant, deriblant Irak og Libya og en rekke andre land gikk også inn i borgerkrig på 1990-tallet i disse områdene som følge av at balansen som Sovjet representerte forsvant og USA gikk dermed inn i en modus operandi som går ut på å befeste sin hegemoniske og psykopatiske makt ovenfor alle andre.

Det er mange gode kinesiske el-biler og kinesiske el-produkter og jeg tipper at venninna di tenker litt som jeg om hun er noenlunde litt interessert i moderne historie og politikk. 

Mye bra hos Lenovo, disse er gode på laptops. Huawei er som regel veldig god på smartphones, men det kan være at de har kommet med laptops også. Xiaomi er også veldig gode. 

Nå har det vært mye fokus på å hindre tilgangen på kinesiske produkter fordi visse vestlige land er sår i ræva etter at Kina har tatt dem igjen, så det er ikke så lett å finne Huawei og Xiaomi rundt omkring, men Lenovo er fortsatt rundt her. I tillegg er det heldigvis mange gode kinesiske el-biler å velge mellom om venninna di vurderer også det etter hvert. 

Alt i alt, støtter jeg venninna di 100% og jeg tipper at hun er tross alt lei av vestlig imperie-terror som skyr ingen midler etter å beholde hegemoniet sitt her i verden, noe Kina utfordrer med blant annet organisasjoner som BRICS, SCO og flere andre.

Anonymkode: 88bf1...007

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

«Alt» lages i Kina

Anonymkode: 4beec...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter både kinesisk og afrikansk økonomi jeg.

Anonymkode: 602a8...a60

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke vert venninne med meg lenger.

Anonymkode: 0e52c...f91

Og det hadde hun nok blitt glad for. Hater skinnhellige folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymerïa skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener med at man støtter kinesiske økonomi. Svært mye av det vi kjøper er laget i Kina, da støtter vi kinesiske økonomi alle sammen. Men det er jo underlig av henne å si at hun gjerne støtter kinesiske økonomi. For de fleste av oss er det et nødvendig onde. Det er jo ikke sånn at det er et mål å støtte kinesiske økonomi. Det er også rart å trekke fram at Huawei har gode tilbakemeldinger fra forbrukere, maskinene er vel som andre maskiner. Du velger ikke Huawei på grunn av forbrukermålinger. Jeg synes det høres ut som om hun var svært oppsatt på å forsvare valget av en eller annen grunn.

Har hun merkelige meninger ellers?

Og hvor kommer dere fra?

Nei, hun har ikke rare meninger i det hele tatt. Ikke ellers i hvertfall. Har kjent henne lenge. Hun var bare usikker på pc til nytt studie, slik jeg forstod henne der og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Støtter både kinesisk og afrikansk økonomi jeg.

Afrika ja. Kina er bare ute etter å lure og erobre verden, så nei, aldri.

Anonymkode: 0e52c...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen bør støtte verken kinesisk eller amerikansk økonomi. Vi er europeere og bør kjøpe europeiske datamaskiner, mobiltelefoner og programvare. Men bare vesteuropeiske, vi vil ikke støtte russisk økonomi heller.

3lu5jcicqqfe1.jpg

Anonymkode: f4e55...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen bør støtte verken kinesisk eller amerikansk økonomi. Vi er europeere og bør kjøpe europeiske datamaskiner, mobiltelefoner og programvare. Men bare vesteuropeiske, vi vil ikke støtte russisk økonomi heller.

3lu5jcicqqfe1.jpg

Anonymkode: f4e55...64f

Ja, bortsett fra at vesten ikke skaper noe selv. Altså, når jeg henter medisiner før jeg alltid et tilbud om en israelsk vare eller en annen vare. Irriterende at vårt eget land ikke produserer medisin en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud! Alle støtter dere økonomi, "alt" på ikea, clasern, rusta, biler og bildeler, batterier etc etc kommer derfra direkte eller gjennom 3. land.

Norske politikere har lagt ned Norge og det er ikke min feil.

Anonymkode: e1ffc...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...