Gå til innhold

Er KG giftig? Hvor mange "normale " er det her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fortalte psykologen min at jeg til tider var innom KG og at det kunne påvirke meg. Hun sa at det kan ikke være mange "normale" mennesker der inne med sunne forhold eller syn på sitt eget liv. Skal ingenting til før noen beskyldes for utroskap, "dump dem" kommentarer, mannsjåvinister på sitt beste, kvinner som virker helt desperat etter å beholde en mann og utrolig mange mennesker som virker som de har lite å livet annet enn å trolle og få andre til å føle det verste. Er det virkelig så gale her? For i min krets er KG nesten noe tabu. 

Anonymkode: 4d123...b1a

La oss først få definisjonen på «normale». La oss så få vite hvorfor kg påvirker deg, da blir det lettere å svare. 

Det er en kjent sak at både Huseierne og kursholdere for helsepersonell og andre bruker eksempler fra kg for å vise hvor absurd enkelte innlegg er her inne. Der kan og plukkes frem innlegg der en absurd trådstarter eller annen bruker kommenterer i tråden, og hvordan andre viser omsorg for de absurde. 

KG blir brukt for enkelt å finne eksempler som passer inn i settingen til foredragsholdere. 

Anonymkode: a2e93...3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anser meg selv som normal, og innbiller meg de fleste inne her er det. Noen skrullinger er det sikkert her. 

Det jeg stusser på er hvordan en psykolog kan si noe slikt. Tror jeg hadde funnet meg en ny, da denne virket ganske useriøs. 

Anonymkode: 66978...e7d

En psykolog som har brukt såpass mye tid her inne at hun/han vet hva som foregår OG har satt «diagnoser» på alle.. spørs om den psykologen er normal da. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig er her kun for å lese galskapen i responsen til folk, stygt å si det. Rein kikker mentalitet, og jeg lurer på om det virkelig finnes folk som er slik på ekte til tider 

Sjelden jeg svarer, om jeg gjør prøver jeg å vere en motvekt mot de aggressive og påståelige dog. 

Anonymkode: 7b628...49b

Samme her. KG er en dyrehage, og jeg elsker det.

Anonymkode: 1fb29...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (41 minutter siden):

Har de ikke gått bort ifra dette av grunner jeg nevner?

Nei, ingen endring på dette hos diskusjon.no.

Rosa Gnom skrev (3 timer siden):

Det er jo bare å sammenligne KG med andre store,norske diskusjons forum. Ingen av de har en anonym funksjon.

Fortsatt nysgjerrig på hvilke store norske forum du tenker på her?

Anonymkode: 9d5bf...050

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt normal, god utdanning og god jobb, stabilt samliv og ca voksne barn. Jeg er på KG av en så ...naiv grunn at jeg ønsker å påvirke folk til å ta valg som fører til gode liv i et likestilt, liberalt og demokratisk samfunn. Den små innspillene der tenker jeg kan være en motvekt mot det høyreekstreme og hatefulle i ekkokamrene.

Og så trumfer kvinners fellesskap mye, og dette er et kvinneforum.

Anonymkode: 1bdda...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinneguiden er et av de verste stedene å være kvinne på i Norge. Makan til middelaldrende mobbere skal man lete lenge etter. Kvinneguiden har jeg omdøpt til Karenguiden for lenge siden. 

Anonymkode: ed49e...239

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En slik kommentar er jo en typisk KG kommentar, enten det gjelder menn eller psykologer, "finn deg en ny".  Hun er veldig seriøs og sier det fordi hun tydeligvis hadde vært borti flere som hadde opplevd KG negativt,  deriblant meg. 

Jeg skal innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan psykologen ordla seg. 

Det er få som foreslår at vi alle skal slutte med alkohol selv om dessverre alt for mange ikke klarer å forholde seg til det på en god/grei måte. Det samme med sukker, energidrikker, junk-food, tv, pc, mobil,.... 

Alt handler om å finne sin balanse og ha en evne til å se når man har fått sin "dose" som man takler. I tillegg har vi forskjellige toleransegrenser, så det som blir negativt for en trenger ikke være det for en annen. Det jeg tenker er mer interessant er jo hvorfor man blir påvirket på en usunn måte av noen ting.

Anonymkode: c2e4e...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er helt normal, god utdanning og god jobb, stabilt samliv og ca voksne barn. Jeg er på KG av en så ...naiv grunn at jeg ønsker å påvirke folk til å ta valg som fører til gode liv i et likestilt, liberalt og demokratisk samfunn. Den små innspillene der tenker jeg kan være en motvekt mot det høyreekstreme og hatefulle i ekkokamrene.

Og så trumfer kvinners fellesskap mye, og dette er et kvinneforum.

Anonymkode: 1bdda...4ff

Da vet vi hvem som starter alle trådene om Trump, Musk og incels....

Anonymkode: f5ef8...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vet vi hvem som starter alle trådene om Trump, Musk og incels....

Hilsen en incel🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På kvinneguiden finnes jenter som hater jenter, gutter som hater gutter, og jenter og gutter som hater hverandre.

På kvinneguiden tror man på Gud, Allah, Altet og Ingenting.

Anonymkode: 2bf14...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hilsen en incel🤡

Helbom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ingen endring på dette hos diskusjon.no.

Fortsatt nysgjerrig på hvilke store norske forum du tenker på her?

Anonymkode: 9d5bf...050

Jo. De har endret det. Du kan ikke være anonym hvor du vil på diskusjon.no Dette gjelder bare sensitive temaer. Kilde Når det gjelder ett annet stort norsk forum så er vel Freak en av de første jeg tenker på. De prøvde seg også på å ha anonyme brukere en stund. Dette gikk ikke. Så de måtte gå tilbake på det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fortalte psykologen min at jeg til tider var innom KG og at det kunne påvirke meg. Hun sa at det kan ikke være mange "normale" mennesker der inne med sunne forhold eller syn på sitt eget liv. Skal ingenting til før noen beskyldes for utroskap, "dump dem" kommentarer, mannsjåvinister på sitt beste, kvinner som virker helt desperat etter å beholde en mann og utrolig mange mennesker som virker som de har lite å livet annet enn å trolle og få andre til å føle det verste. Er det virkelig så gale her? For i min krets er KG nesten noe tabu. 

Sikker masse rart her inne ja, men det fins jo og gode snille fine folk her og da! 

Og normal jeg nei langt i fra, gu hvor kjedelig det hadde vært da!

Anonymkode: 93a4b...0ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kvinneguiden finnes jenter som hater jenter, gutter som hater gutter, og jenter og gutter som hater hverandre.

På kvinneguiden tror man på Gud, Allah, Altet og Ingenting.

Anonymkode: 2bf14...c3d

Og noen er royalister....

Eller det motsatte...

Må si jeg lo godt nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er vel et tverrsnitt av befolkningen, og de blir vel moderert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Normale folk troller ikke. 🙄

Anonymkode: b3aa2...8e5

Jeg har «trollet» de rundt meg siden lenge før trolling ble et begrep. Jeg liker å være kontrær, og å «sette» ut folk med svar de ikke forventer, eller svar godt ut i tabu-land.

Anonymkode: d9dde...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør nok lese ting her med et skrått blikk. Når folk er anonyme kommer det mye rart, men også et og annet gullkort inni all gråsteinen.

Anonymkode: 36abb...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...