Gå til innhold

Er KG giftig? Hvor mange "normale " er det her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fortalte psykologen min at jeg til tider var innom KG og at det kunne påvirke meg. Hun sa at det kan ikke være mange "normale" mennesker der inne med sunne forhold eller syn på sitt eget liv. Skal ingenting til før noen beskyldes for utroskap, "dump dem" kommentarer, mannsjåvinister på sitt beste, kvinner som virker helt desperat etter å beholde en mann og utrolig mange mennesker som virker som de har lite å livet annet enn å trolle og få andre til å føle det verste. Er det virkelig så gale her? For i min krets er KG nesten noe tabu. 

Anonymkode: 4d123...b1a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det er ganske ille. Lurt å begrense tiden her inne tenker jeg.

Anonymkode: 5e8d2...d4c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt overbevist om at kvinneguiden ødelegger livene til mange. Meg selv inkludert.

Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne noe positivt her inne.

Anonymkode: 2bf14...c3d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normale er det få av. Det er stor overvekt av eldre bitre kvinner, menn som aldri var populære og resten er normale folk som troller.

Anonymkode: 8911c...727

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ganske normal, glad i å diskutere, og  nysgjerrig. Har normale relasjoner med venner, familie og kolleger. Noen gang blir folk her inne sure når jeg ikke godtar deres premisser. Jeg er sikker på at noen føler at jeg er «giftig».

Anonymkode: d9dde...a9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en blanding her som mange andre steder, så gjelder det å sile ut klinten fra hveten her også. Så skal man være forsiktig med hva man deler og hva man tar til seg. Lykke til!

Anonymkode: 24771...88b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anser meg selv som normal, og innbiller meg de fleste inne her er det. Noen skrullinger er det sikkert her. 

Det jeg stusser på er hvordan en psykolog kan si noe slikt. Tror jeg hadde funnet meg en ny, da denne virket ganske useriøs. 

Anonymkode: 66978...e7d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg fortalte psykologen min at jeg til tider var innom KG og at det kunne påvirke meg. Hun sa at det kan ikke være mange "normale" mennesker der inne med sunne forhold eller syn på sitt eget liv. Skal ingenting til før noen beskyldes for utroskap, "dump dem" kommentarer, mannsjåvinister på sitt beste, kvinner som virker helt desperat etter å beholde en mann og utrolig mange mennesker som virker som de har lite å livet annet enn å trolle og få andre til å føle det verste. Er det virkelig så gale her? For i min krets er KG nesten noe tabu. 

Anonymkode: 4d123...b1a

Det er virkelig ille her. Det er jo bare å sammenligne KG med andre store,norske diskusjons forum. Ingen av de har en anonym funksjon. Det har en sammenheng.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg ikke ordet og uttrykket "normal", for jeg mener det hemmer en persons individualitet. At det er mange mennesker som har det vanskelig. Det kan nok stemme. Så synes jeg det er flott at det finnes en plattform som KG for nettopp det. Er mange kloke hoder her som deler av sin erfaring, og i så måte så kan faktisk KG fungere som en slags terapi for noen. I dagens samfunn der psykisk helse kan være utfordrende, med lite oppfølging eller ressurser så er KG lavterskel for å kunne dele både erfaringer, kunnskap og refleksjoner. Det synes jeg er veldig positivt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig er her kun for å lese galskapen i responsen til folk, stygt å si det. Rein kikker mentalitet, og jeg lurer på om det virkelig finnes folk som er slik på ekte til tider 

Sjelden jeg svarer, om jeg gjør prøver jeg å vere en motvekt mot de aggressive og påståelige dog. 

Anonymkode: 7b628...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (7 minutter siden):

Det er virkelig ille her. Det er jo bare å sammenligne KG med andre store,norske diskusjons forum. Ingen av de har en anonym funksjon. Det har en sammenheng.

Vet ikke om det bare er anonymfunksjonen som gjør KG så destruktivt.

Den reneste ondskapen her inne finner man i Rampelyset. Der får sjalusien og hatet fritt spillerom.

Anonymkode: 2bf14...c3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på KG mest som humor. Alltid noe å le av her. Samtidig om man googler noe kommer omtrent alltid kg ganske høyt opp, er noen fornuftige svar å få her også 😅

Anonymkode: cf8db...06d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at om du bruker mye tid på KG og det påvirker deg på en negativ måte så ja, da er det giftig. Jeg har inntrykk av at det er en god blanding av alle typer mennesker her inne i alle slags yrker. 
Anser meg selv som relativt normal og oppegående. Bruker selv KG hovedsakelig som tidsfordriv om jeg har 5 min på sofaen og ikke gidder lese bok eller sette på tv. For meg som jobber med mennesker så syns jeg det er interessant å lese hvor ulike folk er og hvor ulikt syn de har på ting, det igjen kan gi meg nye perspektiver. Men man må jo være kritisk, reflekterende og ta ting med en klype salt. Her sitter det nok også mange som har litt for mye tid til overs og litt for snevert syn på ting. Det påvirker jo også meninger og formidlingsevne.

Hvis du kjenner at det ikke er bra for deg så bør du skjerme deg fra dette forumet tenker jeg.

Anonymkode: 49e8c...077

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ganske normal, det er prokrastinasjon å være her, og litt sånn å titte inn gjennom vinduet til folk for å se hva de sliter med - ikke sunt, nei, og jeg vet jeg burde slutte. 

Jeg har laget ett innlegg selv en gang, ellers kommenterer jeg noen ganger. 

Anonymkode: 72f2a...3fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke denne siden for å lufte mine problem eller innerste tanker. Av erfaring av å lese hva andre svarer her, så burde du iallefall ikke gjøre det. Bak anonymfunksjonen sitter det mange som "ikke vil deg godt", som vet hva som skal til for å tråkke skikkelig på deg. Så ta to skritt tilbake og tenk over det når du leser her inne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ingen i gode forhold som lager tråder om det på KG

Anonymkode: da245...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, det er lle. Mange som pleier å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. Mange som hiver seg på for å ta ts osv. Tomme dager, så går man på nettet og hakker på andre. 

Anonymkode: 6426d...38b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det toksiske miljøet her inne er grunnen til at det er nesten bare anonyme poster. Om man lager en tråd og spør et normalt spørsmål så kan man få svært nedlatende og stygge svar. Det er som om noen bare sitter klar med en masse galle som de bare MÅ  ha ut, og så tar de det første og beste "offeret" de finner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en stabil kvinne, godt utdannet med god jobb, midt i livet. Godt gift, stabile familieforhold, og økonomi på stell. 

Jeg er her for litt lettvint underholdning, og gode diskusjoner. Særlig i helg, da hverdagene går litt i ett. 

Har da ikke noe behov for å lage tråder om mitt liv. Det er dønn kjedelig for andre, og vil nok også raskt bare bli oppfattet som skryt. 

Men selvfølgelig skriver jeg "dump før dere får barn", når jeg leser hva slags behandling enkelte finner seg i her inne. I et lite håp om å nå inn. 

Anonymkode: 72612...f9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maia70 skrev (1 minutt siden):

Det toksiske miljøet her inne er grunnen til at det er nesten bare anonyme poster. Om man lager en tråd og spør et normalt spørsmål så kan man få svært nedlatende og stygge svar. Det er som om noen bare sitter klar med en masse galle som de bare MÅ  ha ut, og så tar de det første og beste "offeret" de finner.

Nei. Det er fordi jeg har gjenkjent tre stykker. Og ikke gidder å anonymisere og passe på absolutt alt jeg skriver. 

Anonymkode: 72612...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...