Gå til innhold

Hva er den beste investeringen: Ny toroms i Lørenskog sentrum eller oppusset treroms i Haugerud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg vurderer å investere i en bolig og står mellom to alternativer:

1. En ny toroms leilighet i Lørenskog sentrum.

2. En eldre, men nyoppusset treroms leilighet i Haugerud (ca. samme størrelse som toromsen).

Begge ligger i områder med potensial, men jeg lurer på hva som kan være den beste investeringen på sikt. Noen tanker eller erfaringer?

• Hvilket område har best vekstpotensial?

• Er det bedre å gå for noe nytt eller noe som allerede er oppusset?

• Noen andre faktorer jeg bør vurdere?

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 2354b...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I Lørenskog, på Haugerud

Anonymkode: 0b74d...3fe

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haugerud. Prisene presser ghettoene lengre og lengre ut, da blir Haugerud bra før Lørenskog (som er i forfall med all boligbyggingen som skjer nå). 

Lørenskog er en spredt by der du må ha bil for å komme rundt. Fra Haugerud går det T-bane så du er i byen på et kvarter.

Anonymkode: 666a1...83a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Lørenskog, på Haugerud

Anonymkode: 0b74d...3fe

Dette var en svært bra kommentar som hjalp TS masse med å finne ut hvor hun skal kjøpe leilighet. Om du forteller hvor du bor vet hun kanskje hvor hun ikke skal kjøpe fordi folk er veldig lite hyggelige?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har dem jo pratet i 100 år om at dem skal utvide linje 2 til ahus. Så da får jo Lørenskog tbane, prisene vil da stige enormt. Men som sagt er jo bare praten, og ting tar jo tid, så om du kan vente i 50 år så vil jeg si Lørenskog. 

Anonymkode: b3cc5...a9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå har dem jo pratet i 100 år om at dem skal utvide linje 2 til ahus. Så da får jo Lørenskog tbane, prisene vil da stige enormt. Men som sagt er jo bare praten, og ting tar jo tid, så om du kan vente i 50 år så vil jeg si Lørenskog. 

Anonymkode: b3cc5...a9f

T-bane til Lørenskog kommer til å ta en evighet. Vi snakker over en halv time fra sentrum, melkeruta via Ellingsrud. Nå går hovedbanen dit, og noen tog kjører allerede den ruta.

Og ja, det er mange år til T-bane. Hvor lenge snakket de om T-bane til Fornebu før de nå endelig har startet på det? Lørenskog er kanskje relativt billig nå (fortsatt dyrt da!), men det er en grunn til det. Jeg tror ikke prisene nødvendigvis øker om det etablerer seg en ghetto i alle de nye leiligheten nå. Da blir den ghettoen der i 40-50 år til de som nå kjøper skal flytte ut. Haugerud vil øke mer dersom ghettoen flyttes bort og det blir en hipp bydel. Se hva som har skjedd med Grunerløkka, Sagene, Thorshov, Lørenområdet. Der har prisene økt. Mye. Da vestkanten og sentrum ble for liten og for dyrt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde valgt Haugerud. Kortere vei til sentrum og det er en del planer om å gjøre om området her. Bygge nye skoler og slikt. Bor selv på Trosterud. 

Anonymkode: c161a...c8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

T-bane til Lørenskog kommer til å ta en evighet. Vi snakker over en halv time fra sentrum, melkeruta via Ellingsrud. Nå går hovedbanen dit, og noen tog kjører allerede den ruta.

Og ja, det er mange år til T-bane. Hvor lenge snakket de om T-bane til Fornebu før de nå endelig har startet på det? Lørenskog er kanskje relativt billig nå (fortsatt dyrt da!), men det er en grunn til det. Jeg tror ikke prisene nødvendigvis øker om det etablerer seg en ghetto i alle de nye leiligheten nå. Da blir den ghettoen der i 40-50 år til de som nå kjøper skal flytte ut. Haugerud vil øke mer dersom ghettoen flyttes bort og det blir en hipp bydel. Se hva som har skjedd med Grunerløkka, Sagene, Thorshov, Lørenområdet. Der har prisene økt. Mye. Da vestkanten og sentrum ble for liten og for dyrt.

Minst 90% av de som bor i de nye leilighetene i Lørenskog er Norsk, ser ikke hvordan det kan bli en ghetto 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lørenskog har stort potensial om trafikkproblemer løses... Men slik det er rundt metro og skårersletta i rushen nå, så ville jeg ikke flyttet dit om jeg fikk en gratis leilighet engang!

Anonymkode: ccedd...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haugerud med god margin. 

Bygget masse på Lørenskog og din vil drukne i havet av tilgjengelige leiligheter. Som andre her sier så blir ghettoene presset stadig lenger ut så Haugerud er on the up. 

Anonymkode: afe96...57c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Haugerud med god margin. 

Bygget masse på Lørenskog og din vil drukne i havet av tilgjengelige leiligheter. Som andre her sier så blir ghettoene presset stadig lenger ut så Haugerud er on the up. 

Ts her: 90% av alle leilighetene er allerede solgt og kvaliteten er mye høyere i disse leilighetene i Lørenskog, derfor veldig vanskelig å velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her: 90% av alle leilighetene er allerede solgt og kvaliteten er mye høyere i disse leilighetene i Lørenskog, derfor veldig vanskelig å velge. 

Litt av problemet med at så mye er bygget på Lørenskog er også at de før nevnte tvilsomme områdene som presses utover gjør at nettopp Lørenskog fort blir et slikt. Strømmen er der allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet fra Lørenskog til Haugerud. Hadde valgt Haugerud om igjen any day. 

Anonymkode: fff91...7fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugerud uten tvil. Det er innenfor bomring, nær t-bane, og er bygd ut på en mye bedre måte enn de fleste nybygg på Lørenskog, med mer "luft" mellom blokkene, ikke like tett. Og ikke minst så har du mulighet til å høyne kvadratmetersprisen ved hjelp av enkel oppussing dersom du kjøper riktig objekt. Nyere blokker er så høyt priset at det ikke er særlig å hente der. 

Anonymkode: ee1a6...090

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fra Haugerud og hadde en super barndom der. Beliggenheten er veldig bra nære marka og byen. Innafor bomringen. Vi flytta pga overvekt av andre kulturer. Hvis det hadde vært som da jeg vokste opp 90 tallet hadde jeg helt klart etablert meg på samme sted. Men uten å tenke på barnas oppvekst, hadd jeg valgt Haugerud over Lørenskog 

Anonymkode: 21d20...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men den gangen du skal selge videre er det ikke nybygg. Du må se på bruktmarkedet hva som selges. Jeg kjenner flere som har kjøpt i nybyggene og selger videre med tap pga mistrivsel enten fordi det er så mye støy, eller fordi trafikken er umulig.

Og høyere kvalitet, hva legger du i det? Er det gjort masse gode tilvalg? Eller er det bygget etter det billigste budsjettet? At det er nytt er langt i fra det samme som at det er høyere kvalitet.

Anonymkode: ccedd...609

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...