Gå til innhold

Skjønner ikke hva som feiler meg, men nå orker jeg ikke fungere mer

Anonymaaaa

Anbefalte innlegg

Jeg er i begynnelsen av førtiåra og alene med to barn på barneskolen. De er hos pappaen sin annenhver langhelg og da får jeg alenetid og hentet meg inn.
Vi flyttet fra barnefar pga vold fra han for mange år siden. Det har vært ekstremt tøft og er fortsatt tidvis vanskelig. Vi har våre utfordringer pga han og jeg skjønner at dette tar energi. 
Såpass mye at jeg ikke klarer og jobbe mer enn 60% så jeg er ikke spesielt attraktiv på jobbmarkedet. Jeg pusher meg for og klare jobb tre dager i uka. Er ekstremt sliten etter jobb. Jeg analyserer arbeidsdagen og er veldig selvkritisk. Jeg er utrolig var på stemninger i rommet og takler overhodet ikke kritikk, kvelden blir ødelagt. Jeg er konfliktsky og omsorgsfull og godt likt på jobb. Jeg har blitt min sjefs skyteskive og går på eggeskall. Jeg har nylig byttet jobb og vet ikke hva annet jeg kan jobbe med mer. Har mer migrene enn før. Ryggen klarer ikke stillesittende arbeid og albuen har en skade som gjør pc oglignende vondt. Jeg klarer ikke konsentrerer meg så og gå skole kurs er håpløst. Jeg klarer heller ikke ta i mot lengre beskjeder muntlig da jeg faller ut underveis. Føler meg egentlig ganske dum… I helgene har jeg masse energi men på hverdagene er jeg utslitt og bruker alt på barna. Lekser, middag, aktiviteter. Jeg liker det sosiale på jobb, men tar meg nok litt for mye ut der også. Sliter med tankespinn. Får angst av alt livet i perioder, våkner kaldsvette med hjertebank før jobbdager. Nå har jeg bare lyst til og bli ufør. Men veien dit er så slitsom så det orker jeg ikke tanken på. Hva kan man jobbe med som ikke går utover rygg, arm eller psyken og ikke krever konsentrasjon og lære noe.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sterk utmattelse og hjernetåke med dårlig konsentrasjon og hukommelse er ofte symptomer på overgangsalder. Jeg fikk det selv og fungerte ikke. Dra til lege og undersøk om du er i overgangsalderen og sjekk vitaminer. Jeg kjenner mange som har hatt det samme og som fikk god hjelp med hormonbehandling. 

Ellers bør du kanskje ta en godværsprat med sjefen i håp om et bedre arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 7b6ab...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil anbefale deg å snakke med en gynekolog vedr overgangsalder. Dersom det er helt sikkert at ikke det er oa bør du gå videre og se om samtaler med psykolog kan hjelpe, tunge livshendelser kan sette seg i kroppen. Det kan også være en kombinasjon av alt du har vert gjennom, det å nå stå alene i alt og perimenopausen.

Anonymkode: a3858...3b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sterk utmattelse og hjernetåke med dårlig konsentrasjon og hukommelse er ofte symptomer på overgangsalder. Jeg fikk det selv og fungerte ikke. Dra til lege og undersøk om du er i overgangsalderen og sjekk vitaminer. Jeg kjenner mange som har hatt det samme og som fikk god hjelp med hormonbehandling. 

Ellers bør du kanskje ta en godværsprat med sjefen i håp om et bedre arbeidsmiljø. 

Anonymkode: 7b6ab...9ef

Ser du bare overgangsalder i ett menneske som er traumatiseert og tydelig har PTSD?

Ts du må snakke med fastlegen og komme deg i behandling. Å få resten av livet ditt ødelagt på grunn av ting som har hendt og du ikke på egenhånd klarer å bearbeide, det må du bare ikke finne deg i. Du er verdt mer enn som så. 

Anonymkode: 53160...daa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...