Gå til innhold

Slå seg til ro med partner etter 15 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og sambo ble sammen i en alder av 15 år. Jeg er nå 30 og vi har vært sammen i 15 år. Vi har fått en sønn sammen, og har det forsåvidt fint sammen.

Men, jeg klarer ikke å slå meg til ro. Jeg tror jeg har en slags 30-års krise. Han er den eneste mannen jeg har hatt sex med, og omtrentlig den eneste jeg har kysset. J

Jeg føler dagene er de samme, som de sikkert er hos de fleste par. Vi lever sammen, vi samarbeider - men gnisten er ikke der. Han er attraktiv, jeg synes fortsatt han er fin, men det er ren og sjelden pliktsex. Han er verdens snilleste og mest omtenksomme mann, han sier at han er glad i meg hver dag og gir meg masse komplementer - men jeg kjenner fortsatt at jeg trenger _mer_. Er jeg helt hinsides håpløs? 

Anonymkode: 56163...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så du tror du trenger å ligge litt rundt for å bli lykkelig lissom ? Jobb heller med forholdet du. 

Anonymkode: a58ed...c18

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men jeg kjenner fortsatt at jeg trenger _mer_. Er jeg helt hinsides håpløs? 

Anonymkode: 56163...014

Ja. 

Det er fullstendig delerium å tro at gnisten forblir den samme gjennom et langt samliv. Du kan kanskje få kjenne på gnisten igjen med en annen mann men og desverre sansynligvis oppleve at den forsvinner igjen.  Datingmarkedet for mennesker i en slags krise er ikke så mye å skryte av. når du nå har blitt 30 og har et barn så krymper utvalget dramatisk av attraktive, fine og verdens snilleste menn som gir deg masse komplimenter og er omtenksomme og som sammarbeider med deg og kommuniserer at han er glad i deg hver dag , og du vil ha mer enn dette... 

Jeg kan si med absolutt sikkerhet at den mannen som kan gjøre deg lykkelig ikke finnes, selv ikke om du kan velge fritt mellom alle menn på kloden. 

Du må skape din egen lykke, Vær din egen lykkes smed. Du kan jobbe med det du har, eller du kan prøve lykken der ute. vær klar over at du da skal ut å konkurere med ca halparten av hele befolkningen av kvinner i alderen fra 20 årene og opp til din egen alder som leter etter akkurat den samme som deg :

Og at det kan bety en del sex som i noen grad kan sammenlignes med pliktsex sånn i etterkant. 

At menn ikke nødvendigvis er mer trofaste men at følelsene ligger dypere eller noe  og relasjonsskadene etter et brudd tar lenger tid for å heles enn for kvinner, og at minst halvparten av de du vil møte vil gi deg  merkbare utfordringer med dette. 

At alle involverte får dårligere økonomi, han, du, barnet, og eventuelt din nye mann hvis du finner en. 

At alle involverte får økt risiko for nedsatt helse. 

At du allerede etter kort tid kommer til å angre.

Du etter lang tid må erkjenne at du fortsatt angrer. 

At det å ha det forsåvidt fint fint sammen med noen  er bedre enn å ha det forsåvidt fint alene, og at det å forbli alene blir mer og mer vanlig. 

Jeg tok bare med noen få negativer, det er selvsagt mange fler, i ditt tilfelle tror jeg ikke det finnes noen positive sider ved å forfølge illusjonen, de som har fått et bedre liv etter at de skilte lag finnes, men i de fleste tilfeller er det med et helt annet utgangspunkt en det du har.  

Ta deg sammen! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en venninne som tenkte slik.. Hun fikk lære på den harde måten. Etter et par menn endte hun opp med ptsd, bor i toroms, jobber nå og da, og har barna 30%. 

Så mitt råd til deg; ikke kast bort en god mann for å få flere seksuelle erfaringer. Det er ikke verdt det. 

Anonymkode: 0a7c1...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn spenning og mening med livet på andre måter enn å bytte ut mannen. Attraktive, snille, omtenksomme menn som gir komplimenter vokser ikke på trær. Vann de godt!

Anonymkode: 24bb5...3d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...