AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Fødte 20 januar, etter fødsel bæsjer jeg meg ut. Plutselig bare kommer det og om jeg ikke rekker å løpe på do i samme sekund bæsjer jeg. De andre dagene var det bare litt men idag var det mye. Har fått klipp og det kommer jo oppi såret. De kjente innvendig i rumpe at det ikke var rift der. Er dette vanlig eller hva Anonymkode: daa4c...091 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hele underlivet har jo fått grundig juling Det er nok ikke uvanlig og vil nok gå over av seg selv, men ta det opp på neste kontroll. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fødte 20 januar, etter fødsel bæsjer jeg meg ut. Plutselig bare kommer det og om jeg ikke rekker å løpe på do i samme sekund bæsjer jeg. De andre dagene var det bare litt men idag var det mye. Har fått klipp og det kommer jo oppi såret. De kjente innvendig i rumpe at det ikke var rift der. Er dette vanlig eller hva Anonymkode: daa4c...091 Dra til legen. Sånn skal man ikke ha det. Anonymkode: 5f07f...978 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Ring fødeavdeling/fastlege/helsestasjon. Jeg har tre fødsler bak meg og aldri opplevd lignende, så hadde absolutt tatt kontakt med helsepersonell. Anonymkode: 85f6b...ab4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde det i mange år, ikke bæsj. Men luft. Opererte og det ble borte. Hadde fødselsskade og ingen som hørte før etter mange år. Anonymkode: 19f75...adb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Aldri opplevd etter flere fødsler. Ville ringt lege i morgen. Anonymkode: f2a81...273 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg opplevde ikke dette, men vet jo at noen gjør det. Det er jo bare dager siden fødsel så det ordner seg nok. Men ta uansett kontakt med sykehuset og spør. Anonymkode: c9f1d...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ring fødeavdeling/fastlege/helsestasjon. Jeg har tre fødsler bak meg og aldri opplevd lignende, så hadde absolutt tatt kontakt med helsepersonell. Anonymkode: 85f6b...ab4 Ikke en oppgave for verken fødeavdelingen eller helsestasjon. Fastlege derimot👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde det helt likt. Mistet helt kontrollen over kroppen. Det har blitt litt bedre nesten 1,5 år senere. Men jeg har fortsatt problemer med at det kan komme ekstremt akutt. Burde kanskje sjekke med lege selv… Anonymkode: 3ed37...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AlternativX skrev (8 minutter siden): Ikke en oppgave for verken fødeavdelingen eller helsestasjon. Fastlege derimot👍 Nå er det faktisk fødeavdelingen som har ansvaret for pasienten når det gjelder fødselsrelaterte ting i 3 uker etter fødsel. Så det er faktisk dem man skal kontakte. En almennlege har uansett lite peiling på slikt. Anonymkode: c9f1d...e34 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Meld deg inn i den lukkede gruppen for fødselsskader på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Rotemor skrev (25 minutter siden): Hele underlivet har jo fått grundig juling Det er nok ikke uvanlig og vil nok gå over av seg selv, men ta det opp på neste kontroll. Nei dette er ikke noe å vente på, hun bør kontakte sykehuset allerede nå. Man skal ikke ha null kontroll på avføring. Anonymkode: 3eb09...1b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Sier som de andre - ring føden og spør. Etter min første fødsel var legen bekymret fordi det så ut som jeg hadde revnet nesten helt til lukkemuskelen. Han var derfor redd for skade. Heldigvis gikk det bra - men poenget mitt er at det kan være en fødselsskade. Jeg har nå født fire ganger og aldri hatt de problemene du beskriver (på tross av både klipping og revning.). Det er helt innafor å be om en sjekk. Anonymkode: f4ce5...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Akkurat det samme skjedde med meg. Null kontroll! Lang fødsel, lang pressfase, endte i klipp og vakuum. For min del gikk det over av seg selv i løpet av en måned eller to, så jeg tok aldri kontakt med føden eller noe (snakket såvidt med en jordmor på en annen kontroll rett etterpå, og hun sjekket raskt og mente det nok ville gå seg til med tiden). Da det sto på som verst tenkte jeg at dette var så hemmende i hverdagen at jeg kom til å bli arbeidsufør… Føler med deg, og krysser fingrene for deg, og at det ordner seg for deg også! 😊 Anonymkode: e744a...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nå er det faktisk fødeavdelingen som har ansvaret for pasienten når det gjelder fødselsrelaterte ting i 3 uker etter fødsel. Så det er faktisk dem man skal kontakte. En almennlege har uansett lite peiling på slikt. Anonymkode: c9f1d...e34 Sånn er det ikke der jeg jobber. Vi kan ikke ta inn alt sånt, da hadde vi ikke hatt tid til de fødende ++. Noe kan komme inn direkte, for eks hvis man mistenker blødning i barsel eller morkakerester. Men akkurat denne problemstillingen haster ikke (lell om den bør tilses). Så den bør gå gjennom fastlege og henvises. Men mulig det er ulik praksis i landet. Ikke hørt om at store fødeavdelinger tar inn sånn, det er tross alt en akuttavdeling. Endret 4 timer siden av AlternativX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Mest sannsynlig så går det over, det er fortsatt kort tid etter fødsel. Men, ta kontakt med fødeavdeling å be om en kontroll - de har fortsatt ansvar for oppfølging mtp. Kort tid etter fødsel🥰 Anonymkode: b2cef...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Jeg bæsjet ikke på meg, men klarte ikke å holde inne en fis de første 7-8 ukene. Følte også at jeg måtte være i nærheten av en do i tilfelle. Fødte stort barn, presset lenge, og ble klippet til slutt. Hadde veldig lite kontakt med bekkenbunnen de første ukene. Fikk bare beskjed av jordmødre om at det var normalt, og heldigvis gikk det over i mitt tilfelle. Det er synd at det nesten ikke snakkes om disse problemene, og man får inntrykk av at det bare kan skje med dem som har 3. eller 4. grads revning. Viktig å ta det opp med jordmor eller lege, men det er gjerne ikke så mye som kan gjøres så tidlig. Sannsynligvis får du bedre kontakt og styrke når kroppen får litt tid til å heles, og det er mange som har god nytte av fysioterapi. Operasjon er nok kun aktuelt når alt annet er prøvd, og uansett ikke så tidlig etter fødsel. Håper det går bra med deg! Anonymkode: e8670...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Hadde det helt likt, fødte for akkurat 1 år siden, det er mye bedre nå men kan ikks holde igjen på samme måte som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei dette er ikke noe å vente på, hun bør kontakte sykehuset allerede nå. Man skal ikke ha null kontroll på avføring. Anonymkode: 3eb09...1b3 Det får hun.vurdere selv. Det er lite å gjøre med et mørbanke underliv, annet enn å ta tiden til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå