Perine Skrevet 22. januar #1 Del Skrevet 22. januar Det surrer ofte noen tanker rundt i hodet når man sitter i godstolen med strikketøyet og hører på radioen.. Hver dag, nye påfunn. Hvordan kan en gal, ond mann få så mye makt? Hans medhjelpere er jo ikke bedre. I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering, i går ville han ta Panamakanalen, like før var det Grønland. Musk gjorde nazihilsen, det ble i hvert fall oppfattet slik av mange. Grensene skal stenges, statsborgerskap ved fødsel skal fjernes. Straffetoll på utenlandske varer, drit i handelsavtaler. Oljen skal flyte, milliarder til KI og i lommene på Musk og den slags. Ord og uttrykk som kan høres i media, er oligarker og kleptokrati. I første omgang ser han ut til å nyte ødeleggelsen av forrige presidents samfunnsendringer, så går han løs på alle svake grupper. Likestilling blir et fremmedord. Hvor mye kan en president misbruke sin høyreekstreme overmakt? 31 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Hvor mye som blir ødelagt gjenstår å se, det er iallefall en skremmende start på Trumps, forhåpentlig siste, presidentperiode. Om han ikke greier å få med sine vanvittige tilhengere på at det er en god ting og rasere ordningen med at ingen han sitter mer enn to perioder. Det verste for meg er de stemmene vi hører i media som mener Trump snakker så tydelig, han har liksom så gode, konsise poeng. Jeg hører en rablende gal eldre mann med munndiare. Senest i går så jeg på nyhetskanalen at en av gjestene på ettermiddagen mente at Musk sin åpenbare naziflørt bare tydet på at han var litt autistisk og ivrig. Jeg tenker at det at en såpass radikalisert mann har flyttet inn på Trumps eiendom og er den presidenten lener seg mest på er så ille som det kan få blitt. Dette kan umulig gå bra, får bare håpe at USA ødelegger seg selv heller enn resten av verden. 32 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar Perine skrev (3 timer siden): Hver dag, nye påfunn. Hvordan kan en gal, ond mann få så mye makt? Hans medhjelpere er jo ikke bedre. Vel vel, du kan så spørre deg hvordan en dement mann kunne få like mye makt.. 😱 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Katten.2.0 Skrevet 22. januar Populært innlegg #4 Del Skrevet 22. januar LeneXCII skrev (29 minutter siden): Vel vel, du kan så spørre deg hvordan en dement mann kunne få like mye makt.. 😱 Velger dement snill man over gal ond mann når som helst. 57 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. januar #5 Del Skrevet 22. januar Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Velger dement snill man over gal ond mann når som helst. Det får være dine ord. Trump er inget søndagsskolebarn, men jeg ser han verken som gal eller ond.. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 22. januar #6 Del Skrevet 22. januar keops skrev (4 timer siden): Jeg hører en rablende gal eldre mann med munndiare. Dette kan umulig gå bra, får bare håpe at USA ødelegger seg selv heller enn resten av verden. Jeg ser og hører en mann som fremstår som en psykopat, jeg håper virkelig på ordtaket «what goes around, comes around» vil gjøre seg gjeldende her (hva Usa om har stemt på denne idioten gjelder) 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. januar #7 Del Skrevet 22. januar Perine skrev (4 timer siden): I dag permitteres alle som jobber med mangfold og inkludering 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Meowe Skrevet 22. januar Populært innlegg #8 Del Skrevet 22. januar LeneXCII skrev (5 minutter siden): Det får være dine ord. Trump er inget søndagsskolebarn, men jeg ser han verken som gal eller ond.. Tenker bare på biskopen som uttalte dette på prekenen Trump familien var på i går: Kjære president jeg ber deg om å ha barmhjertighet over de menneskene i landet vårt som er redde. Det er homofile, lesbiske og transkjønnede barn i demokratiske, republikanske og selvstendige familier som frykter for livene sine. Og for menneskene som høster avlingene våre og rengjør kontorbygningene våre som arbeider i fjørfefarmer og fabrikker som står i oppvasken etter at vi har spist på restauranter og jobber nattskiftene på sykehusene våre. De er muligens ikke borgere eller har ikke de riktige papirene, men de fleste av innvandrerne er ikke kriminelle. De betaler skatt og er gode naboer. Kan jeg be deg herr president om å ha barmhjertighet med barna som frykter at foreldrene dens skal bli tatt fra dem. De er trofaste medlemmer av kirkene, moskeene, synagogene og templene våre. osv osv... Dette ble omtalt av president Trump som at biskopen var "nasty in her tone" at hun verken var overbevisende eller smart. Han mente også at hun var Radikal venstre forkjemper og Trump hater! Han sa også at hun var dårlig i jobben sin. Alt dette kun fordi hun prøvde å be presidenten om barmhjertighet for de svakere i samfunnet i Amerika! Det er kun onde, gale narsisister som tillegger mennesker dårlige egenskaper de ikke innehar. Kun fordi han følte at han mistet verdighet i et øyeblikk! Alle skal jo hylle han! Og hvis noen mot formodning er uenig med hans ideologier så er de enten elendige i jobben sin eller er nasty. 27 6 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 22. januar #9 Del Skrevet 22. januar Meowe skrev (1 minutt siden): Tenker bare på biskopen som uttalte dette på prekenen Trump familien var på i går: Kjære president jeg ber deg om å ha barmhjertighet over de menneskene i landet vårt som er redde. Det er homofile, lesbiske og transkjønnede barn i demokratiske, republikanske og selvstendige familier som frykter for livene sine. Og for menneskene som høster avlingene våre og rengjør kontorbygningene våre som arbeider i fjørfefarmer og fabrikker som står i oppvasken etter at vi har spist på restauranter og jobber nattskiftene på sykehusene våre. De er muligens ikke borgere eller har ikke de riktige papirene, men de fleste av innvandrerne er ikke kriminelle. De betaler skatt og er gode naboer. Kan jeg be deg herr president om å ha barmhjertighet med barna som frykter at foreldrene dens skal bli tatt fra dem. De er trofaste medlemmer av kirkene, moskeene, synagogene og templene våre. osv osv... Dette ble omtalt av president Trump som at biskopen var "nasty in her tone" at hun verken var overbevisende eller smart. Han mente også at hun var Radikal venstre forkjemper og Trump hater! Han sa også at hun var dårlig i jobben sin. Alt dette kun fordi hun prøvde å be presidenten om barmhjertighet for de svakere i samfunnet i Amerika! Det er kun onde, gale narsisister som tillegger mennesker dårlige egenskaper de ikke innehar. Kun fordi han følte at han mistet verdighet i et øyeblikk! Alle skal jo hylle han! Og hvis noen mot formodning er uenig med hans ideologier så er de enten elendige i jobben sin eller er nasty. Trump og de såkalte kristenkonservative i USA hadde deportert Jesus og kalt ham woke og venstreradikal. Jeg har aldri vært religiøs, men den prekenen fra biskopen traff meg hardt! 18 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. januar Forfatter #10 Del Skrevet 22. januar yamask skrev (2 minutter siden): Trump og de såkalte kristenkonservative i USA hadde deportert Jesus og kalt ham woke og venstreradikal. Jeg har aldri vært religiøs, men den prekenen fra biskopen traff meg hardt! Enig. og for de høyreekstreme er vel kristendom bare et ord som de bruker når det gagner dem selv, uten å vite hva det betyr. Det er sjokkerende hvor mange sympatisører Trump har i Norge. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 22. januar #11 Del Skrevet 22. januar "Presidenten" forbyr pride-flagg ved amerikanske ambassader. Hermetegn benyttes da jeg ikke greier å fatte at dette mennesket faktisk innehar dette vervet. Det jobbes på spreng for å forverre forholdene for minoriteter der borte nå. Håper alle ",presidentordrene" og de varslede tollmurer kommer tilbake og biter denne lavpannede sjåvinisten i ræva. Ufattelig det som skjer. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 22. januar #12 Del Skrevet 22. januar Men han har kritisert Putin og Russland og ønsker en slutt på krigen. Noe som er bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 22. januar #13 Del Skrevet 22. januar (endret) Nowayback skrev (3 minutter siden): Men han har kritisert Putin og Russland og ønsker en slutt på krigen. Noe som er bra. Han har også omtalt Grønland likt som Putin gjorde om Ukraina før han gikk til krig mot Ukraina, så.... Og tror du i fullt alvor at denne inkompetente amøben har noe som helst mulighet til å påvirke russisk krigslyst? Endret 22. januar av keops 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 22. januar #14 Del Skrevet 22. januar Beste man kan håpe på nå er at mannen dør. 16 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet 22. januar #15 Del Skrevet 22. januar I dag endret han også loven om likestilling ved ansettelse som ble opprettet i 1965. Denne forhindret arbeidsgivere fra å diskriminere når de ansetter nye arbeidere. Fra nå av kan arbeidsgivere i praksis la vær å ansette pga hudfarge, de kan også betale hvite menn mer nettopp fordi de er hvite. Og nekte å ansette kvinner i jobber de mener er for menn osv. Helt sykt! 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 22. januar #16 Del Skrevet 22. januar Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Velger dement snill man over gal ond mann når som helst. Du synes altså at Biden, som støtter folkemordet i Gaza og som har kastet Europa under bussen og ofret mangfoldige menneskeliv i et forsøk på å svekke Russland, er en snill gammel mann? Verden er gal. 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet 22. januar #17 Del Skrevet 22. januar Sjokoladepenge skrev (15 minutter siden): Du synes altså at Biden, som støtter folkemordet i Gaza og som har kastet Europa under bussen og ofret mangfoldige menneskeliv i et forsøk på å svekke Russland, er en snill gammel mann? Verden er gal. Er ingen Biden fan! Men Biden hadde hvertfall noe politikk jeg klarte å identifisere meg med. Trump derimot gjør verden til et verre og farligere sted. Jeg syns synd på amerikanerne i disse dager. Det er ingen av oss som har sagt i denne tråden at vi støtter Biden! Jeg syns det er helt latterlig det utvalget man har hatt av presidentkandidater de siste årene! 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 22. januar #18 Del Skrevet 22. januar Meowe skrev (2 minutter siden): Er ingen Biden fan! Men Biden hadde hvertfall noe politikk jeg klarte å identifisere meg med. Trump derimot gjør verden til et verre og farligere sted. Jeg syns synd på amerikanerne i disse dager. Det er ingen av oss som har sagt i denne tråden at vi støtter Biden! Jeg syns det er helt latterlig det utvalget man har hatt av presidentkandidater de siste årene! Rart da, at Trump klarte å skaffe våpenhvile i Gaza allerede før han ble president. 5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar Sjokoladepenge skrev (1 minutt siden): Rart da, at Trump klarte å skaffe våpenhvile i Gaza allerede før han ble president. Ja, det høres virkelig rart ut. Så rart at jeg tror du bør søke mer informasjon rundt dette temaet. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar keops skrev (4 minutter siden): Ja, det høres virkelig rart ut. Så rart at jeg tror du bør søke mer informasjon rundt dette temaet. Ja, eller så er det kanskje du som bør søke mer informasjon. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå