Gå til innhold

Stilnoct erfaringer?

Ladekabel

Anbefalte innlegg

Hvor fort virker stilnoct etter man har tatt tabletten(eller en halv 0,5mg i mitt tilfelle)? 
Merkes det på noen måte på kroppen dagen etter man tok tabletten? 
Ser noen skriver de får ruslignende og hallusinerende-ish opplevelser, hvor vanlig er det? 
Andre negative bivirkninger som kan forekomme hyppig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange år siden jeg har tatt Stilnoct, sikkert over 20 år siden. Kan ikke huske at jeg fikk noen bivirkning overhodet, annet enn litt hangover. Men nå reagerer alle forskjellig på medisiner, så nytter ikke å sammenligne. 

Bla deg ned til "bivirkninger", så ser du hvilke som er mest og minst vanlige
https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-stilnoct-sanofi-aventis-564176

Anonymkode: 60a90...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ladekabel skrev (13 minutter siden):

Hvor fort virker stilnoct etter man har tatt tabletten(eller en halv 0,5mg i mitt tilfelle)? 
Merkes det på noen måte på kroppen dagen etter man tok tabletten? 
Ser noen skriver de får ruslignende og hallusinerende-ish opplevelser, hvor vanlig er det? 
Andre negative bivirkninger som kan forekomme hyppig? 

Et helvete. Avhengig med engang, dårlig søvnkvalitet og virkning lenger enn antatt. 

Bruk de i det minste forsiktig, disse skal bare være til kortidsbruk men noen leger er sløve på det 

Anonymkode: 62ba7...d29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk synshallusinasjoner. Så det har jeg aldri tatt siden. 

Anonymkode: 120db...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Funker utmerket på meg. Bruker dem ca en gang/uken. 

De virker veldig fort, legg deg umiddelbart etter å ha tatt pillen. 

Anonymkode: a099a...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde god effekt for min del, sovnet raskt; også etter oppvåkninger - noe jeg sliter med og som andre medikamenter ikke har hjulpet med like effektivt. 

Regner med det er med god grunn du har fått disse på resept. Så du vet selv om det er "rett" eller ei å bruke dem. Selv vurderer jeg det slik at en natt eller to med dårlig søvn er ok så lenge jeg er "klar" i hodet, men når søvnmangel begynner å påvirke fysisk og/eller psykisk i stor nok grad, tenker jeg at litt hangover og "dårligere søvnkvalitet" er verdt det. Heller det enn å bli "gal" og evt psyk av søvnmangel. Langsiktig må en jo selvsagt finne en langsiktig løsning og jobbe med eventuelle årsaker 

Anonymkode: 66833...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...