AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Siden jeg var barn har jeg hatt komplekser for utseendet mitt. Jeg er ikke unormalt stygg eller noe, men jeg synes selv at jeg er stygg når jeg smiler og har en forferdelig ansiktsprofil. Spiss nese og spiss hake. Jeg husker en gang i 5. klasse, altså 25 år siden, så skulle vi tegne skyggebilder av profilen vår som ble hengt på veggen. Jeg var så flau og hatet at det hang på veggen. Har blitt mye mobbet mobbet gjennom livet og blitt fortalt hvor stygg jeg er. Etter jeg ble voksen har jeg "blomstret" og får høre at jeg er søt og pen, men jeg er absolutt ikke den som folk ser på. Jeg har ikke følt det slik på lenge, men idag tok en kollega bilde av meg fra siden når jeg smilte og jeg kjente den vonde følelsen igjen. Når jeg ser bilder hvor jeg smiler føler jeg også at jeg er stygg. Hvordan skal jeg noen gang klare å ikke føle det slik? Jeg har egentlig ikke dårlig selvtillit, men smilet og de spisse partiene i ansiktet mitt ødelegger Anonymkode: 5ca05...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Huff, det høres ikke ut som en god følelse! Trist at du har blitt mobbet.. Jeg tror alle har sine greier. Jeg har et over middels pent ansikt vil jeg tro. Myke trekk men markerte kinnben, med lange øynevipper og naturlig fyldige lepper. 170 høy og slank. Men herregud så mye føflekker jeg har. Hater de prikkene sammen med den likbleke huden. Jeg har også ekstremt rare hofter der den ene er skjev og sitter langt oppe sånn at jeg får en stor hip dip på ene siden. Og så har jeg akne under all sminken. Små bryster osv osv. Jeg er helt sikker på at jeg hadde funnet flere ting hos deg som jeg hadde vørt misunnelig på! Om det så var hudfarge, aknefri hud, pene hofter, større bryster eller et vakkert hår. Jeg må ofte se meg i speilet og prøve å finne de gode tingene. Ting som jeg tenker at kanskje andre misunner meg. Ting som jeg liker. Og så må jeg minne meg selv på at det bare er en kropp. Den fungerer pg jeg er frisk. Vi må ikke tro at alle skal være supermodeller! Jeg er i alle fall ikke i nærheten 🙊 Anonymkode: 4e037...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg blir så fascinert over ansikt som har utypiske trekk. Det er det som gjør at man blir iøynefallende og spesielt og vakkert. Vanlig, pene mennesker er det overalt, det er liksom så mange mennesker som bare er pene, men det er det. Men så dukker det opp mennesker som har et eller annet med seg, og for min del er det ofte trekk ved utseende som personen selv ikke liker. Det som gjør at man ser to ganger, som gjør deg unik. Men det kan være vanskelig å akseptere fordi vi er så låst fast i det typiske skjønnhetsidealet. Anonymkode: 9ba3b...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er en person med høy selvtillit om eget utseende. Defor er jeg kanskje ikke riktige personen til å gi råd, men jeg synes det er trist når andre snakker seg selv ned. Mine tips er å huske på at ingen er perfekt. Det er de detaljene som gjør oss "uperfekt" som også gjør oss unike. Ingen ser på deg og analyser deg slik du analyserer deg selv. Jeg merker ofte at mennesker med lav selvtillitt eller de som har det vanskelig, ofte er svært opptatt av hvordan andre oppfatter dem og er veldig innover rettet. Jeg tenker jo: " Okey, så hva om en person ikke finner meg attraktiv... Finner jeg alle attraktive? Nei, så hva er det jeg vil ha? Her ligger mitt fokus. Neste tips er å fokuser på din egen utstråling istedenfor utseende ditt. Har du merket hvordan noen kan gripe oppmerksomheten til andre bare ved energien sin, mens mange pene mennesker bare blender inn? Dette er fordi personlighet og utstråling betyr så mye mer enn utseende. Jeg aner jo ikke hva mobbing gjør med et menneske, men tror det er lurt å bearbeide traumer fra barndommen slik at du kan elske den du er med alle unike trekk som smil og spisse parti. Anonymkode: 88068...9b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har det på samme måte, TS. Sånt sitter fast dypt i sjela, uten tvil. Hater å bli tatt bilde av, ingen får se meg uten sminke. Vi får ikke gjort noe med hvordan vi ser ut. Vel, med mindre man vil legge seg under kniven, da. For meg er ikke det noe alternativ det vil uansett ikke endre fortiden. Sett det i perspektiv; jeg vil heller ha stygg nese og blablabla, enn å være et dårlig menneske. Jeg kjenner mennesker med "perfekt" utseende som er narsisster og mobbere. Hvordan vi ser ut har ikke en dritt med hvem vi er og hva vi er kapable til å gjøre. Ingenting! Folk som mobber og rakker ned på andre pga utseende, er veldig veldig små mennesker. La oss være glade for at vi ikke er som dem! Du får ikke gjort noe med det som har skjedd. Klisje, men det er sant. Fokuser på det som er bra med deg, og forstå at du er mer enn bra nok. Anonymkode: f34c7...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå