Dame1993 Skrevet 1. februar #121 Del Skrevet 1. februar jegerrinne skrev (4 minutter siden): Tror det er på tide å innføre slik det var når min far kjørte alle måtte gi inn via døra betale da til sjåføren eller vise gyldig biletter. Har du ingen av delene måtte en pent gå av. Problem løst. Der vi bor må en inn via døra hos sjafør og vise biletter eller betale. Men vet at i Oslo osv er det ikke slik. Tror det hadde vært beste måtte. Vil si at du kunne betalt uten om app dermed bør du få bot enkelt og greit Det ville utvilsomt gjort at det var færre som gikk på uten billett. Men i praksis blir det vanskelig å gjennomføre. På mindre steder hvor det kanskje er 5-6 som skal på pø holdeplassene så går det jo greit, men i Oslo hvor det enkelte holdeplasser er kanskje 20 stykker som skal på samtidig er det ikke gjennomførbart. Dersom alle de skulle gå på bussen foran og vist billetten sin så ville bussen blitt enda mer forsinka. Særlig om flere av passasjerene skulle skanne billetten sin i den avleseren som bruker 100 år på å lese av et busskort. Ruter- bussene er jo ikke akkurat kjent for å være i rute fra før... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #122 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Å snike betyr å gjøre noe med vilje, og det gjorde jeg ikke. Naiv og dumsnill som jeg er ønsket jeg å snakke med vekteren om at det ikke var mulig å kjøpe billett, og så blir jeg straffet for å være ærlig Ts Anonymkode: dbe2f...ffe Jeg forstår deg, Ts. Da jeg vokste opp hørte jeg alltid fra de rundt meg at jeg var så liten, søt og sjenert, og jeg lærte å forvente at verden responderer på meg på en spesifikk måte. Når den ikke gjør det, kjenner jeg på en øyeblikkelig urettferdighet og frustrasjon, til og med forvirring. Som deg så har jeg en tendens til å føle at jeg skal bli fritatt fra konsekvenser fordi jeg er naiv, dumsnill og ikke har dårlige intensjoner. Jeg hadde følt akkurat det samme som deg om jeg var i din situasjon, men fordi jeg er bevisst på hvordan jeg opererer, så hadde jeg øyeblikkelig dyttet det til side og brukt logikk til å finne ut om jeg har rett til å føle på urettferdighet eller ikke. Du mente ikke å snike, men intensjoner og ignoranse er ikke en gyldig grunn til å unnslippe konsekvenser. Det er ikke din feil at appen ikke fungerte, men vekteren ga deg en sjanse til å kjøpe billett av sjåføren. Du hadde ikke kontanter eller kort med deg- og det er din feil og ingen andre sin feil. Kjipt? Selvfølgelig, men du må trekke opp voksenbuksa og ta ansvar selv om du ikke hadde dårlige intensjoner og boten var et resultat av uflaks Anonymkode: b26b2...7fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #123 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har vært i denne situasjonen ofte, og hvis man snakker med bussjåføren så går det greit. Å snike og håpe man slipper unna virker nok mindre tillitsvekkende. Så TS burde selvsagt SPURT bussjåføren. Det ville selv barn gjort Anonymkode: 8b9c2...cfb Du begynte så bra, før du falt ned i samme hersketeknikker som mange andre. Anonymkode: f2c64...edd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #124 Del Skrevet 1. februar Ingen får bot for sniking. De får bot for å ikke ha gyldig billlett. Anonymkode: 06794...820 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #125 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk bort til vekteren med en gang jeg kom inn på bussen Ts Anonymkode: dbe2f...ffe Mange går rett til vekter når de plutselig oppdager dem ombord med en historie om det ikke funket i håp om at de ikke får bot. Anonymkode: 87328...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #126 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange går rett til vekter når de plutselig oppdager dem ombord med en historie om det ikke funket i håp om at de ikke får bot. Anonymkode: 87328...01c Her fikk heller ikke vekteren app'en til å fungere. Anonymkode: 2fa43...779 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #127 Del Skrevet 1. februar Det riktige her hadde vært: - Vi ser at appen ikke virker, så da kan du betale hos sjåføren. Du har ikke penger eller kort? Da kan du betale med sms. Hvorfor valgte de heller å gi bot enn å informere om sms? Anonymkode: f2c64...edd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 1. februar #128 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er du blind? Anonymkode: 35651...586 Da var det selvsagt dette vekteren skulle gjort TS oppmerksom på. Men den nidkjære kontrolløren får kanskje provisjon og har derfor økonomisk interesse av å dele ut så mange bøter som mulig? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 2. februar #129 Del Skrevet 2. februar Tråden er ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,latterliggjøring,avsporing,samt svar til slettede innlegg. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå