AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Tidligere hvis jeg har jobbet litt under sykemelding, så har jeg aldri skrevet det når jeg sender inn søknad om sykepenger. Men så begynte jeg plutselig å lure nå.... Jeg har vært på arbeidsplassen tre ganger denne uka til tross for 100% sykemelding. Og jobbet altså, ikke bare drukket kaffe liksom... Så er spørsmålet - hva utgjør det av forskjeller om jeg skriver det eller ikke? Er 60% sykemeldt fra mandag, og hvis jeg jobber mer enn 40% da, og skriver det i søknad om sykepenger, hvem utgjør det en forskjell for? Meg eller arbeidsgiver eller begge? Anonymkode: 3e134...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Forskjellen er hvem som betaler. Arbeidsgiver betaler lønn for tiden du er på jobb. Nav betaler for tiden du er sykemeldt. Og du får mindre feriepenger av sykepengene fra Nav. Anonymkode: b7e7c...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Når man jobber litt til tross for at man er 100% sykemeldt... .... så kan man bli dømt for svindel. Slik går resten av setningen. Seriøst ts, finn ut av dette før du sender inn noe så du ikke får trøbbel. Anonymkode: 7fada...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden da skal du ha lønn og ikke sykepenger for det du jobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man jobber litt til tross for at man er 100% sykemeldt... .... så kan man bli dømt for svindel. Slik går resten av setningen. Seriøst ts, finn ut av dette før du sender inn noe så du ikke får trøbbel. Anonymkode: 7fada...337 Feil! Man kan fint jobbe 100 % selvom man er 100 % sykemeldt. Når man rapporterer til NAV så svarer man at man har jobbet i sykemeldingsperioden og hvor mye. Hvis man ikke rapporterer korrekt så kan man havne i trøbbel. Anonymkode: 1600a...be7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskjellen er hvem som betaler. Arbeidsgiver betaler lønn for tiden du er på jobb. Nav betaler for tiden du er sykemeldt. Og du får mindre feriepenger av sykepengene fra Nav. Anonymkode: b7e7c...d6e Hvorfor får man mindre feriepenger? Anonymkode: a336f...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når man jobber litt til tross for at man er 100% sykemeldt... .... så kan man bli dømt for svindel. Slik går resten av setningen. Seriøst ts, finn ut av dette før du sender inn noe så du ikke får trøbbel. Anonymkode: 7fada...337 feil. Man kan fint prøve seg på jobb om man er sykemeldt, men det må seff. meldes inn. Anonymkode: a59c8...100 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor får man mindre feriepenger? Anonymkode: a336f...1da Det gjelder kun dersom arb giver ikke forskutterer Anonymkode: fd2fd...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokolade2922 Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Må alltid føre timer du har arbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man jobber litt til tross for at man er 100% sykemeldt... .... så kan man bli dømt for svindel. Slik går resten av setningen. Seriøst ts, finn ut av dette før du sender inn noe så du ikke får trøbbel. Anonymkode: 7fada...337 Nei, både NAV, arbeidsgiver og min fastlege støtter at jeg jobber når jeg har krefter til det. Er 100% sykmeldt og i kreftbehandling. Men jeg får lønn når jeg jobber, sykepenger for timer/dager jeg ikke jobber. Dette oppgis også i søknaden om sykepenger. Til ts, du må rapportere riktig, både til arbeidsgiver og NAV. NAV skal ikke sponse din arbeidsgiver de timene fu jobber. Anonymkode: 92b06...e5f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil! Man kan fint jobbe 100 % selvom man er 100 % sykemeldt. Når man rapporterer til NAV så svarer man at man har jobbet i sykemeldingsperioden og hvor mye. Hvis man ikke rapporterer korrekt så kan man havne i trøbbel. Anonymkode: 1600a...be7 Det var jo det jeg sa, om du leste nøye, jeg sa at ts må finne ut av dette før hun sender inn papirene så det blir riktig. Anonymkode: 7fada...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): feil. Man kan fint prøve seg på jobb om man er sykemeldt, men det må seff. meldes inn. Anonymkode: a59c8...100 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, både NAV, arbeidsgiver og min fastlege støtter at jeg jobber når jeg har krefter til det. Er 100% sykmeldt og i kreftbehandling. Men jeg får lønn når jeg jobber, sykepenger for timer/dager jeg ikke jobber. Dette oppgis også i søknaden om sykepenger. Til ts, du må rapportere riktig, både til arbeidsgiver og NAV. NAV skal ikke sponse din arbeidsgiver de timene fu jobber. Anonymkode: 92b06...e5f Lol det var jo akkurat det jeg sa, men dere leste vel ikke en gang. Anonymkode: 7fada...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var jo det jeg sa, om du leste nøye, jeg sa at ts må finne ut av dette før hun sender inn papirene så det blir riktig. Anonymkode: 7fada...337 Man sender ikke inn papirer lenger, dett er ikke 1987. Man fyller ut et skjema via nett og der kan man enkelt fylle ut om man har jobbet mer enn det man er sykmeldt, obs: ikke snakk om timer men produksjon; selv om du er 50% på jobb i tid betyr det ikke at arbeidsgiver skal faktureres for 50% om du har produsert noe som tilsvarer 10% av det du hadde produsert på en vanlig arbeidsdag, da skal du skrive at du har vært 10% i arbeid. Anonymkode: 28208...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, både NAV, arbeidsgiver og min fastlege støtter at jeg jobber når jeg har krefter til det. Er 100% sykmeldt og i kreftbehandling. Men jeg får lønn når jeg jobber, sykepenger for timer/dager jeg ikke jobber. Dette oppgis også i søknaden om sykepenger. Til ts, du må rapportere riktig, både til arbeidsgiver og NAV. NAV skal ikke sponse din arbeidsgiver de timene fu jobber. Anonymkode: 92b06...e5f Jeg har også vært akkurat der. Ønsket å jobbe litt hvis formen tillot det. Onkologen anbefalte da 100 % sykemelding og at jeg jobbet når jeg var i form til det og skrev timer, siden ingen visste hvordan formen kom til å være. Gradert sykemelding ville da fort bli feil, og jeg kunne føle meg presset til å orke mer enn jeg burde. Fikk full lønn fra jobb og NAV betalte sykepengene til arbeidsgiver. Rapporterte arbeidstimer i hver sykepengesøknad på NAVs nettsider. Anonymkode: 6f703...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man sender ikke inn papirer lenger, dett er ikke 1987. Man fyller ut et skjema via nett og der kan man enkelt fylle ut om man har jobbet mer enn det man er sykmeldt, obs: ikke snakk om timer men produksjon; selv om du er 50% på jobb i tid betyr det ikke at arbeidsgiver skal faktureres for 50% om du har produsert noe som tilsvarer 10% av det du hadde produsert på en vanlig arbeidsdag, da skal du skrive at du har vært 10% i arbeid. Anonymkode: 28208...1ce Å guda meg, som om du ikke skjønte hva jeg mente med å sende inn papirer, enten i konvolutt eller elektronisk. Anonymkode: 7fada...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor får man mindre feriepenger? Anonymkode: a336f...1da Dersom arbeidsgiver ikke forskutterer lønn utover arbeidsgiverperioden, så får man kun opptjening til feriepenger de første 48 dagene man er sykemeldt og får utbetalt sykepenger fra Nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå