AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Den som visste det ville blitt veldig rik. Noen ganger når alt er prøvd, er det gastric bypass som forandrer livet. Anonymkode: 49cc9...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer veldig på hvordan man kan lykkes med å gå ned i vekt på tross av elendig viljestyrke, disiplin og impulskontroll? Hva er den beste løsningen? Finnes det noen 'mirakelkur'? Noen som har vært igjennom det selv og kan dele erfaring eller bare har tanker rundt det? Setter pris på alle svar! Jeg er altså en kvinne på 30 som etter flere år ikke har klart å lykkes med å gå ned i vekt pga det nevnt i første avsnitt med elendig viljestyrke disiplin og impulskontroll. Jeg tror også i tillegg til det at en del av mitt problem er at jeg ofte også tenker: "Jeg kan begynne på nytt i morgen" når jeg feiler og også: "Nå har jeg feilet så da er alt ødelagt og jeg kan like gjerne bare spise alt jeg vil ha" osv. Anonymkode: 1c4b2...b22 Hva er det du gjør for å gå ned i vekt da? Hva er det helt fundamentale ved vektnedgang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokolade2922 Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Faste eller bare droppe et måltid kan være enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den som visste det ville blitt veldig rik. Noen ganger når alt er prøvd, er det gastric bypass som forandrer livet. Anonymkode: 49cc9...ef7 Må man ikke være veldig overvektig for å få en slik operasjon? jabx skrev (6 minutter siden): Hva er det du gjør for å gå ned i vekt da? Hva er det helt fundamentale ved vektnedgang? Du mener spise mindre enn man forbrenner? Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du mener spise mindre enn man forbrenner? Anonymkode: 1c4b2...b22 Ja, det var det jeg tenkte på. For hvis man ikke har dette klart for seg, så vil man bare ende opp med blindveier. Så problemet her blir jo å finne en måte å begrense kalorier på, og det er flere måter å gjøre det på. Men hvis du f.eks. har høy sultfølelse så vil det uansett bli lett å overspise. Vet ikke om du har inntrykket av at det er vanskeligere for deg å bli mett enn "gjennomsnittspersonen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden For meg så hjelper det veldig å slutte å spise brød. Hvis jeg tar knekkebrød eller rugsprø isteden så ser jeg alltid forskjell på vekta etter kort tid. Aner ikke hvorfor det er så effektivt hos meg. Ser også effekt av mindre ris og potet. Derfor fokuserer jeg alltid på å spise mindre ris, potet og brød (erstatter evt med andre matvarer) når vekta tikker oppover. Da snur det og den tikker ned igjen. Anonymkode: 2c056...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden jabx skrev (1 time siden): Ja, det var det jeg tenkte på. For hvis man ikke har dette klart for seg, så vil man bare ende opp med blindveier. Så problemet her blir jo å finne en måte å begrense kalorier på, og det er flere måter å gjøre det på. Men hvis du f.eks. har høy sultfølelse så vil det uansett bli lett å overspise. Vet ikke om du har inntrykket av at det er vanskeligere for deg å bli mett enn "gjennomsnittspersonen"? Jo, jeg føler at jeg spiser mer enn de fleste andre egentlig. AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg så hjelper det veldig å slutte å spise brød. Hvis jeg tar knekkebrød eller rugsprø isteden så ser jeg alltid forskjell på vekta etter kort tid. Aner ikke hvorfor det er så effektivt hos meg. Ser også effekt av mindre ris og potet. Derfor fokuserer jeg alltid på å spise mindre ris, potet og brød (erstatter evt med andre matvarer) når vekta tikker oppover. Da snur det og den tikker ned igjen. Anonymkode: 2c056...30f Skal forsøke det. Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5 timer siden #28 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg så hjelper det veldig å slutte å spise brød. Hvis jeg tar knekkebrød eller rugsprø isteden så ser jeg alltid forskjell på vekta etter kort tid. Aner ikke hvorfor det er så effektivt hos meg. Ser også effekt av mindre ris og potet. Derfor fokuserer jeg alltid på å spise mindre ris, potet og brød (erstatter evt med andre matvarer) når vekta tikker oppover. Da snur det og den tikker ned igjen. Anonymkode: 2c056...30f Hvis du ser en effekt på vekta så er det fordi du får i deg færre kalorier enn du forbrenner. Ris og poteter har ganske lav kaloritetthet. Brød har noe høyere, men fiberrikt brød kan bidra til metthetsfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå