AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg lurer veldig på hvordan man kan lykkes med å gå ned i vekt på tross av elendig viljestyrke, disiplin og impulskontroll? Hva er den beste løsningen? Finnes det noen 'mirakelkur'? Noen som har vært igjennom det selv og kan dele erfaring eller bare har tanker rundt det? Setter pris på alle svar! Jeg er altså en kvinne på 30 som etter flere år ikke har klart å lykkes med å gå ned i vekt pga det nevnt i første avsnitt med elendig viljestyrke disiplin og impulskontroll. Jeg tror også i tillegg til det at en del av mitt problem er at jeg ofte også tenker: "Jeg kan begynne på nytt i morgen" når jeg feiler og også: "Nå har jeg feilet så da er alt ødelagt og jeg kan like gjerne bare spise alt jeg vil ha" osv. Anonymkode: 1c4b2...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Faste 16:8 = jevnt blodsukker, ingen søtsug som da gjør viljestyrken lett. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Faste 16:8 = jevnt blodsukker, ingen søtsug som da gjør viljestyrken lett. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Jeg gikk ned 30 kilo med fasting, så kan anbefale det jeg også. Anonymkode: a0fb0...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk ned 30 kilo med fasting, så kan anbefale det jeg også. Anonymkode: a0fb0...0ee Jeg er på min 3 uke, funker som bare juling på søtsuget, men går sakte ned til tross for null inntak av søtt. Du gikk ned 30 kg ja, over hvor lang tid og når begynte det virkelig å ta av med nedgangen? (hørt av andre at det kicker gjerne inn etter 1 mnd med fasting. Anonymkode: 6e8b3...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faste 16:8 = jevnt blodsukker, ingen søtsug som da gjør viljestyrken lett. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Det betyr at man faster i 16 timer og spiser i 8 timer? Er det ikke veldig avhengig av hva man spiser også om man blir kvitt søtsug og får jevnt blodsukker? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gikk ned 30 kilo med fasting, så kan anbefale det jeg også. Anonymkode: a0fb0...0ee Men kommer det ikke veldig an på hva man spiser også? Eller gikk du ned i vekt bare ved å faste og ikke endre kosthold? Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det betyr at man faster i 16 timer og spiser i 8 timer? Er det ikke veldig avhengig av hva man spiser også om man blir kvitt søtsug og får jevnt blodsukker? Men kommer det ikke veldig an på hva man spiser også? Eller gikk du ned i vekt bare ved å faste og ikke endre kosthold? Anonymkode: 1c4b2...b22 Jeg spiser fra kl.12.00 til kl.20.00, men du kan variere dette 8 timers spisevinduet slik det passer deg best. Har aldri vært et frokostmenneske så for meg passer kl 12 ypperlig. Jeg spiser typisk lunsj som en kopp kaffe med 1 skive. Et måltid med 1 skive eller knekkebrød når jeg kommer hjem fra jobb rundt 16-17, og middag ca 19. Når jeg spiser slik så har jeg INGEN søtsug på ettermiddag og kvelden, jeg er mett hele spisevinduet. Og klarer helt fint å ikke innta noe annet enn vann etter kl 20 frem til mitt neste måltid igjen dagen etter. Jeg har hatt et vanvittig søtsug hver kveld i alle år, men etter jeg begynte spise slik så har jeg INGEN søtsug, det er en helt vanvittig opplevelse å ha når man har slitt med søtsug i så mange år. Prøv det 1 dag og se hvordan du kjenner på det. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spiser fra kl.12.00 til kl.20.00, men du kan variere dette 8 timers spisevinduet slik det passer deg best. Har aldri vært et frokostmenneske så for meg passer kl 12 ypperlig. Jeg spiser typisk lunsj som en kopp kaffe med 1 skive. Et måltid med 1 skive eller knekkebrød når jeg kommer hjem fra jobb rundt 16-17, og middag ca 19. Når jeg spiser slik så har jeg INGEN søtsug på ettermiddag og kvelden, jeg er mett hele spisevinduet. Og klarer helt fint å ikke innta noe annet enn vann etter kl 20 frem til mitt neste måltid igjen dagen etter. Jeg har hatt et vanvittig søtsug hver kveld i alle år, men etter jeg begynte spise slik så har jeg INGEN søtsug, det er en helt vanvittig opplevelse å ha når man har slitt med søtsug i så mange år. Prøv det 1 dag og se hvordan du kjenner på det. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Det høres veldig befriende ut, jeg skal forsøke og krysser fingrene for at det vil fungere for meg også. Men merker man bedring på søtsug/matsug etter bare en dag eller må man kanskje gi det enda lenger tid? Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres veldig befriende ut, jeg skal forsøke og krysser fingrene for at det vil fungere for meg også. Men merker man bedring på søtsug/matsug etter bare en dag eller må man kanskje gi det enda lenger tid? Anonymkode: 1c4b2...b22 For meg var det første dagen, men det kan jo være annerledes for andre Her er en link med mye god informasjon; https://iform.nu/ned-i-vekt/slankekur/periodisk-faste-spis-alt-pa-atte-timer Det finnes også en 16:8 gruppe på Facebook. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg var det første dagen, men det kan jo være annerledes for andre Her er en link med mye god informasjon; https://iform.nu/ned-i-vekt/slankekur/periodisk-faste-spis-alt-pa-atte-timer Det finnes også en 16:8 gruppe på Facebook. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Takk for link, skal få lest den. Hva heter gruppen på facebook? Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for link, skal få lest den. Hva heter gruppen på facebook? Anonymkode: 1c4b2...b22 Får ikke lagt inn link til den, men den heter 16:8 Ren Periodisk Faste, Norge Anonymkode: 6e8b3...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres veldig befriende ut, jeg skal forsøke og krysser fingrene for at det vil fungere for meg også. Men merker man bedring på søtsug/matsug etter bare en dag eller må man kanskje gi det enda lenger tid? Anonymkode: 1c4b2...b22 Ikke meg du siterte her, men jeg har spist to måltider pr dag i et år nå, og man er sulten i starten, ofte. Pass på proteininntaket og at du spiser "riktig" stort sett, så er det null problem. Før ble jeg skjelven, uggen og ekkel hvis jeg ble sulten, det skjer aldri lenger. Har ikke nødvendigvis spisevindu som sådan, men spiser stort sett mellom 10-11 og 17-18, to måltider. Funker veldig fint her. Er ikke nødvendigvis at det vises så mye på vekta, men det er utrolig deilig å ikke bli kvalm og fysen og uggen av å være sulten! Anonymkode: 609a3...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du siterte her, men jeg har spist to måltider pr dag i et år nå, og man er sulten i starten, ofte. Pass på proteininntaket og at du spiser "riktig" stort sett, så er det null problem. Før ble jeg skjelven, uggen og ekkel hvis jeg ble sulten, det skjer aldri lenger. Har ikke nødvendigvis spisevindu som sådan, men spiser stort sett mellom 10-11 og 17-18, to måltider. Funker veldig fint her. Er ikke nødvendigvis at det vises så mye på vekta, men det er utrolig deilig å ikke bli kvalm og fysen og uggen av å være sulten! Anonymkode: 609a3...ea0 Det vil nok være varierende for noen, men for meg som aldri har spist frokost og ofte har spist mitt første måltid f.eks kl 13-14 så er det null problem å faste fra 20.00 på kvelden til kl 12 neste dag. Er man dog vant til å spise frokost kl 7 så kan det kanskje spille inn på at man føler seg sulten, i såfall er det lurt å kanskje prøve 12:12 faste i starten og utvide etterhvert som man blir mer vant. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke meg du siterte her, men jeg har spist to måltider pr dag i et år nå, og man er sulten i starten, ofte. Pass på proteininntaket og at du spiser "riktig" stort sett, så er det null problem. Før ble jeg skjelven, uggen og ekkel hvis jeg ble sulten, det skjer aldri lenger. Har ikke nødvendigvis spisevindu som sådan, men spiser stort sett mellom 10-11 og 17-18, to måltider. Funker veldig fint her. Er ikke nødvendigvis at det vises så mye på vekta, men det er utrolig deilig å ikke bli kvalm og fysen og uggen av å være sulten! Anonymkode: 609a3...ea0 Det høres veldig bra ut altså, tenker jeg skal begynne fra i morgen av. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vil nok være varierende for noen, men for meg som aldri har spist frokost og ofte har spist mitt første måltid f.eks kl 13-14 så er det null problem å faste fra 20.00 på kvelden til kl 12 neste dag. Er man dog vant til å spise frokost kl 7 så kan det kanskje spille inn på at man føler seg sulten, i såfall er det lurt å kanskje prøve 12:12 faste i starten og utvide etterhvert som man blir mer vant. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Jeg er ikke en frokost person, så er ganske ofte jeg hopper over frokosten jeg også. Så har troen på at faste kan være noe for meg. Anonymkode: 1c4b2...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Matplan, planlegg det du skal spise dagen i forveien, lettere å holde seg seg til kun det! Viktig å legge inn noe sunn snack om du skulle bli for fysen🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Hypnose! Du kan oppsøke noen, finne på youtube eller Spotify, eventuelt kjøpe på nett. Anbefaler hypnosis download hvis du ønsker å kjøpe. Har brukt dem i mange år og funker utrolig bra på meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Medisiner er løsningen. Anonymkode: 464da...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden For meg var løsningen å gå til fastlegen og be om hjelp. Han ga meg resept på slankesprøyte. Da hadde jeg hatt fedme i 30 år og prøvd det meste uten å lykkes. Nå har jeg gått ned 35 kilo på 9 måneder og jeg har det mye bedre. Fortsatt KMI på over 30, så håper jeg klarer å ta av 10-15 kg til. Anonymkode: 91868...c8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er på min 3 uke, funker som bare juling på søtsuget, men går sakte ned til tross for null inntak av søtt. Du gikk ned 30 kg ja, over hvor lang tid og når begynte det virkelig å ta av med nedgangen? (hørt av andre at det kicker gjerne inn etter 1 mnd med fasting. Anonymkode: 6e8b3...ba6 Jeg gikk ned 30 kg på et halvt år. (Egentlig 35, men gikk opp 5 igjen når jeg sluttet å faste for å stabilisere) Jeg la om kosten også, det var lettere når jeg fastet. (Spiste mer grønnsaker og ren mat) Gikk turer i tillegg. Vektnedgangen var størst i starten, gikk ned 2 kg i uka fra uke to, så gikk det ned til 1,5kg i uka, og så flatet det mer og mer ut når jeg nærmet meg normalvekt. Så gikk absolutt mest ned de tre første mnd. Anonymkode: a0fb0...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Saima skrev (19 minutter siden): Matplan, planlegg det du skal spise dagen i forveien, lettere å holde seg seg til kun det! Viktig å legge inn noe sunn snack om du skulle bli for fysen🙏 Ja, det er nok lurt. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For meg var løsningen å gå til fastlegen og be om hjelp. Han ga meg resept på slankesprøyte. Da hadde jeg hatt fedme i 30 år og prøvd det meste uten å lykkes. Nå har jeg gått ned 35 kilo på 9 måneder og jeg har det mye bedre. Fortsatt KMI på over 30, så håper jeg klarer å ta av 10-15 kg til. Anonymkode: 91868...c8f Hvilken slankesprøyte fikk du resept på og har du hatt noen bivirkninger? Og er det sånn at man må regne med å bruke det resten av livet hvis ikke vil man gå opp i vekt igjen? (Mener på jeg leste det ett sted?). Anonymkode: 1c4b2...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er nok lurt. Hvilken slankesprøyte fikk du resept på og har du hatt noen bivirkninger? Og er det sånn at man må regne med å bruke det resten av livet hvis ikke vil man gå opp i vekt igjen? (Mener på jeg leste det ett sted?). Anonymkode: 1c4b2...b22 Med mindre man jobber årsaken til at man overspiser eller endrer livsstil så må man mest sannsynlig stå på det resten av livet. Anonymkode: 231a7...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå