AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Tror jeg ble litt for ivrig i min søken etter ny hudpleie og gikk litt for fort frem, for nå har jeg fått noen små kviselignende kuler på huden. Ser jo at jeg burde innføre ett og ett produkt om gangen, annenhver dag osv. Da lurer jeg på om jeg bør gjøre det for alle produktene eller bare de med aktive ingredienser, altså serumene? Bruker rens, toner, serum og ansiktskrem for solkremen har jeg brukt hele tiden. Hvor lang tid tar det før reaksjonen, som jeg antar det er, går bort igjen? Er denne oppskriften jeg fant grei å bruke? 1.uke: annenhver dag, enten morgen eller kveld. 2.uke: annenhver dag, morgen og kveld 3.uke: hver dag Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Hvilke(t) serum/virkestoff er det snakk om? Inneholder de andre produktene ingredienser som kan "kræsje" med serumet? Det er veldig individuelt hvor lang tid det vil ta før huden er normalisert igjen, men du vil jo merke det når kulene er borte. Fram til da bør du ikke bruke bruke annet enn fukt, rens og solkrem. Jeg tror at den foreslåtte tilvenningsplanen kanskje er litt for ambisiøs ettersom du allerede har fått en reaksjon. Det er ikke alltid slik med hudpleie at "more is more", at du vil få bedre og raskere resultater ved hyppigere bruk. Men igjen - det er individuelt, og det kommer an på hvilket virkestoff det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Roci skrev (11 timer siden): Hvilke(t) serum/virkestoff er det snakk om? Inneholder de andre produktene ingredienser som kan "kræsje" med serumet? Det er veldig individuelt hvor lang tid det vil ta før huden er normalisert igjen, men du vil jo merke det når kulene er borte. Fram til da bør du ikke bruke bruke annet enn fukt, rens og solkrem. Jeg tror at den foreslåtte tilvenningsplanen kanskje er litt for ambisiøs ettersom du allerede har fått en reaksjon. Det er ikke alltid slik med hudpleie at "more is more", at du vil få bedre og raskere resultater ved hyppigere bruk. Men igjen - det er individuelt, og det kommer an på hvilket virkestoff det er snakk om. Tror ikke det skal kræsje, men jeg er ingen ekspert. Har ikke mange kuler/kviser, men de er forskjellige steder og er tre-fire stk. Bruker: Paula's choice calm ultra-gentle cleanser, Paula's choice calm nourishing milky toner, skincity skincare first concentrate sensitive, skincity skincare soft calming serum, skincity skincare calm moisturiser, solkrem og så har jeg Skincity Skincare Post-Acid Sleeping Mask som jeg har brukt som maske én gang og nattkrem én gang. Det var etter jeg brukte denne som nattkrem jeg begynte å se reaksjon, men det er sikkert tilfeldig. Det skal sies at jeg ikke har brukt alle de produktene hele tiden og hver dag, selv om jeg har vært litt utålmodig med å innføre nye ting. Hva anbefaler du videre? Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tror ikke det skal kræsje, men jeg er ingen ekspert. Har ikke mange kuler/kviser, men de er forskjellige steder og er tre-fire stk. Bruker: Paula's choice calm ultra-gentle cleanser, Paula's choice calm nourishing milky toner, skincity skincare first concentrate sensitive, skincity skincare soft calming serum, skincity skincare calm moisturiser, solkrem og så har jeg Skincity Skincare Post-Acid Sleeping Mask som jeg har brukt som maske én gang og nattkrem én gang. Det var etter jeg brukte denne som nattkrem jeg begynte å se reaksjon, men det er sikkert tilfeldig. Det skal sies at jeg ikke har brukt alle de produktene hele tiden og hver dag, selv om jeg har vært litt utålmodig med å innføre nye ting. Hva anbefaler du videre? Anonymkode: 8655b...b40 Jeg synes stort sett Skincity Skincare har gode produkter, og har brukt en del av dem tidligere. Du kan være oppmerksom på at både First Concentrate, Soft Calming Serum og masken inneholder niacinamide. Dette er i utgangspunktet et virkestoff som har mange gode egenskaper for de fleste hudtyper, men så er det også noen som reagerer på det. Masken inneholder dessuten en ingrediens som heter menthyl lactate, et derivat fra mentol som kan være irriterende for huden. Det er bare èn måte å finne ut av hva det er du reagerer på, og det er som jeg nevnte tidligere, å kutte ut alt annet enn rens, fukt og solkrem. Bruk kun disse produktene til kulene/kvisene er borte. Deretter gjeninnfører du ett og ett produkt. Begynn med toneren, denne skal du i utgangspunktet ikke trenge noen tilvenning til, så den kan du bruke hver dag. Om kulene kommer tilbake, er det sannsynlig at du reagerer på niacinamide. Om det går bra, kan du legge til serumet. Samme her - om kulene da kommer tilbake, kan det hende at to produkter med niacinamide blir for mye. Hvis det går bra, kan du legge til First Concentrate etter en ukes tid, og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar Roci skrev (2 timer siden): Jeg synes stort sett Skincity Skincare har gode produkter, og har brukt en del av dem tidligere. Du kan være oppmerksom på at både First Concentrate, Soft Calming Serum og masken inneholder niacinamide. Dette er i utgangspunktet et virkestoff som har mange gode egenskaper for de fleste hudtyper, men så er det også noen som reagerer på det. Masken inneholder dessuten en ingrediens som heter menthyl lactate, et derivat fra mentol som kan være irriterende for huden. Det er bare èn måte å finne ut av hva det er du reagerer på, og det er som jeg nevnte tidligere, å kutte ut alt annet enn rens, fukt og solkrem. Bruk kun disse produktene til kulene/kvisene er borte. Deretter gjeninnfører du ett og ett produkt. Begynn med toneren, denne skal du i utgangspunktet ikke trenge noen tilvenning til, så den kan du bruke hver dag. Om kulene kommer tilbake, er det sannsynlig at du reagerer på niacinamide. Om det går bra, kan du legge til serumet. Samme her - om kulene da kommer tilbake, kan det hende at to produkter med niacinamide blir for mye. Hvis det går bra, kan du legge til First Concentrate etter en ukes tid, og så videre. Glemte å si at Paula's choice har jeg prøvd før, reagerte ikke på noen av de produktene og var veldig fornøyd med dem den gangen. Tusen takk for svar og god hjelp, da prøver jeg det du skriver her. Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar Forresten, er det noen grunn til at du skriver at jeg bør begynne med serumet før first concentrate? Forsto det slik at vanlig rekkefølge er first concentrate, så soft calming serum? Anonymkode: 8655b...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forresten, er det noen grunn til at du skriver at jeg bør begynne med serumet før first concentrate? Forsto det slik at vanlig rekkefølge er first concentrate, så soft calming serum? Anonymkode: 8655b...b40 First concentrate inneholder C-vitamin og et retinoid i tillegg til niacinamide, derfor tenker jeg at det er best å vente til du evt har utelukket at det er niacinamide du reagerer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar Roci skrev (37 minutter siden): First concentrate inneholder C-vitamin og et retinoid i tillegg til niacinamide, derfor tenker jeg at det er best å vente til du evt har utelukket at det er niacinamide du reagerer på. Aha, skjønner. Takk. Anonymkode: 8655b...b40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå