AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg jobber i et lite snekkerfirma på et lite sted. Nå har det oppstått en lei sak med en kunde. De har ventet i over 4 uker på at vi skal komme hjem å gjøre et oppdrag. Det er en kunde som ofte står over oss og ser på mens vi jobber, blir fort sur om han er uenig og det er ofte trøbbel med betaling. De har ringt nesten hver dag og mast. Både kone og mann i huset og venner av de (?!?) har ringt oss for å spørre når vi kommer. Vi har satt opp jobben om 2 uker, så det vet de. Likevel ikke godt nok, så vi har sagt at om vi får ledig før så skal vi komme før. Men nå i dag ringte han meg og brant av. Sa at det var forferdelig kundebehandling og at han skulle si til alle han kjente hvordan vi er og at det "nesten" bare er å glemme hele oppdraget. Jeg svarte "beklager, vi har hatt det stressende, men dette skal vi selvsagt ta med oss videre sånn at vi kan bli bedre". Kunden fortsatte å kjefte, og jeg ble så satt ut... Nå etterpå blir jeg veldig stressa. Jeg er jo ung og føler noen ganger at eldre mennesker er ekstra sure på meg. Og så er jeg så redd for at de virkelig skal ødelegge omdømmet vårt og at firmaet går konkurs og at jeg i værste fall mister jobben. Det er et skikkelig tankekjør! Noen som har gode råd og erfaringer? Anonymkode: 2ba14...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Min erfaring er at slike grinebitere er godt kjent og folk vet godt hvordan de er. Minn dem vennlig på den oppsatte tiden og hold deg til det, ikke gi dem en finger for da tar dem hele hånden. Dersom oppdraget ikke kan vente står de fritt til å kansellere og bestille tjenesten hos andre. Bare vær saklig, høflig og gjør en j@vla god jobb så vil folk vite hva du står for og bygge opp omdømmet ditt positivt. Kanskje si neitakk om du ikke orker denne kunden neste gang? MEN nevner at om du greier å holde deg profesjonell og høflig vil det gi deg mange poeng både hos grinebiteren og andre. Bare husk å skue hunden med hårene samtidig som du holder fast på avtalen dere har. Du vinner sannsynligvis respekten hans, særlig om du i tillegg er dyktig i faget ditt.. Anonymkode: 2881d...85d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at slike grinebitere er godt kjent og folk vet godt hvordan de er. Minn dem vennlig på den oppsatte tiden og hold deg til det, ikke gi dem en finger for da tar dem hele hånden. Dersom oppdraget ikke kan vente står de fritt til å kansellere og bestille tjenesten hos andre. Bare vær saklig, høflig og gjør en j@vla god jobb så vil folk vite hva du står for og bygge opp omdømmet ditt positivt. Kanskje si neitakk om du ikke orker denne kunden neste gang? MEN nevner at om du greier å holde deg profesjonell og høflig vil det gi deg mange poeng både hos grinebiteren og andre. Bare husk å skue hunden med hårene samtidig som du holder fast på avtalen dere har. Du vinner sannsynligvis respekten hans, særlig om du i tillegg er dyktig i faget ditt.. Anonymkode: 2881d...85d Takk for godt råd! Ja, jeg tror faktisk at mange ver hvordan denne personen er.. Tror firmaet vårt har et generelt godt rykte, så det er jo veldig fint å vite. Skal gjøre dette neste gang - minne om oppsatt tid og at vi gjør så godt vi kan Anonymkode: 2ba14...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber i et lite snekkerfirma på et lite sted. Nå har det oppstått en lei sak med en kunde. De har ventet i over 4 uker på at vi skal komme hjem å gjøre et oppdrag. Det er en kunde som ofte står over oss og ser på mens vi jobber, blir fort sur om han er uenig og det er ofte trøbbel med betaling. De har ringt nesten hver dag og mast. Både kone og mann i huset og venner av de (?!?) har ringt oss for å spørre når vi kommer. Vi har satt opp jobben om 2 uker, så det vet de. Likevel ikke godt nok, så vi har sagt at om vi får ledig før så skal vi komme før. Men nå i dag ringte han meg og brant av. Sa at det var forferdelig kundebehandling og at han skulle si til alle han kjente hvordan vi er og at det "nesten" bare er å glemme hele oppdraget. Jeg svarte "beklager, vi har hatt det stressende, men dette skal vi selvsagt ta med oss videre sånn at vi kan bli bedre". Kunden fortsatte å kjefte, og jeg ble så satt ut... Nå etterpå blir jeg veldig stressa. Jeg er jo ung og føler noen ganger at eldre mennesker er ekstra sure på meg. Og så er jeg så redd for at de virkelig skal ødelegge omdømmet vårt og at firmaet går konkurs og at jeg i værste fall mister jobben. Det er et skikkelig tankekjør! Noen som har gode råd og erfaringer? Anonymkode: 2ba14...0d7 Den typen kunder sier du bare med en gang at du ikke har kapasitet til å utføre noe arbeid for. Fordi du har så mye på blokka. Anonymkode: 2935f...e27 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Så lenge dere generelt har eit godt og opparbeidet rykte, så kan nok han smelle så mye han vil, han er nok godt kjent rundtom. Det aller beste er å feie han av med "desverre har vi ikke mulighet til å ta denne jobben grunna sprengt kapasitet" og henvise han til andre firmaer rundtom neste gang, for slike kunder er faktisk bare ett stressmoment, og ingen penger i verden kan veie opp med slike. Dere MÅ ikke ha han der som kunde, han får finne seg noen andre å kjefte på, voksne folk holder ikke på slik rett og slett, dere er ikke brannvesenet. Anonymkode: 3db72...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå etterpå blir jeg veldig stressa. Jeg er jo ung og føler noen ganger at eldre mennesker er ekstra sure på meg. Og så er jeg så redd for at de virkelig skal ødelegge omdømmet vårt og at firmaet går konkurs og at jeg i værste fall mister jobben. Det er et skikkelig tankekjør! Noen som har gode råd og erfaringer? Anonymkode: 2ba14...0d7 Ingen daglig leder dere kan henvise sånne folk til? Anonymkode: e6b8a...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Ikke la en drittkunde definere hvem du er Virker som en type du bør ha tydelige avtaler og skriftelig kommunikasjon med, Bestillinger,avtaler,ordrebekreftelser Du er kanskje rimeligst av de andre han har forsøkt 4 uker ventetid er ikke mye,han står fritt til å handle av andre og tar ikke du deg av han så er det andre som kan det Anonymkode: 907f8...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen daglig leder dere kan henvise sånne folk til? Anonymkode: e6b8a...534 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke la en drittkunde definere hvem du er Virker som en type du bør ha tydelige avtaler og skriftelig kommunikasjon med, Bestillinger,avtaler,ordrebekreftelser Du er kanskje rimeligst av de andre han har forsøkt 4 uker ventetid er ikke mye,han står fritt til å handle av andre og tar ikke du deg av han så er det andre som kan det Anonymkode: 907f8...735 Daglig leder var opptatt i går og i dag og svarte ikke på telefon, så da var visst jeg neste på lista ja.. tror ikke noen andre lar seg pirke på nesa så lett. Jeg går kanskje litt lett til "beklager, skjønner deg godt". Er jo veldig redd for å si noe som kan ødelegge for firma... er veldig glad i jobben og kollegaene mine! Ja, jeg mener selv at vi har ganske kort ventetid og at i denne bransjen så er det veldig vanlig å måtte vente. Anonymkode: 2ba14...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Daglig leder var opptatt i går og i dag og svarte ikke på telefon, så da var visst jeg neste på lista ja.. tror ikke noen andre lar seg pirke på nesa så lett. Jeg går kanskje litt lett til "beklager, skjønner deg godt". Er jo veldig redd for å si noe som kan ødelegge for firma... er veldig glad i jobben og kollegaene mine! Ja, jeg mener selv at vi har ganske kort ventetid og at i denne bransjen så er det veldig vanlig å måtte vente. Anonymkode: 2ba14...0d7 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Daglig leder var opptatt i går og i dag og svarte ikke på telefon, så da var visst jeg neste på lista ja.. tror ikke noen andre lar seg pirke på nesa så lett. Jeg går kanskje litt lett til "beklager, skjønner deg godt". Er jo veldig redd for å si noe som kan ødelegge for firma... er veldig glad i jobben og kollegaene mine! Ja, jeg mener selv at vi har ganske kort ventetid og at i denne bransjen så er det veldig vanlig å måtte vente. Anonymkode: 2ba14...0d7 Ta det opp med daglig leder Jeg tok det opp med daglig leder angående en kunde som ringte på kveldstid og kjeftet Daglig leder ringte han sporentreks samme dag og ba han aldri kontakte gutta hans igjen, all kommunikasjon skal gå via han fremover, det hjalp. Anonymkode: 907f8...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge dere generelt har eit godt og opparbeidet rykte, så kan nok han smelle så mye han vil, han er nok godt kjent rundtom. Det aller beste er å feie han av med "desverre har vi ikke mulighet til å ta denne jobben grunna sprengt kapasitet" og henvise han til andre firmaer rundtom neste gang, for slike kunder er faktisk bare ett stressmoment, og ingen penger i verden kan veie opp med slike. Dere MÅ ikke ha han der som kunde, han får finne seg noen andre å kjefte på, voksne folk holder ikke på slik rett og slett, dere er ikke brannvesenet. Anonymkode: 3db72...fa0 Takk for godt råd! Jeg skal snakke litt med kollegaer og prøve å få til en avtale der vi dropper han her.. er jo ofte forskjellige folk han kontakter da vi bor på et lite sted. Han legger egentlig ikke igjen så mye penger i firma heller. Mye sånn at han ønsker at vi kommer på befaring, legger planer, går gjennom skisser og så blir det ingenting. Men nå som han har bestemt seg for å bruke oss så skal det skje NÅ!!!! og det er jo irriterende i seg selv. Vi har mange andre hyggelige kunder som både legger igjen mer penger og er seriøse. Anonymkode: 2ba14...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå