AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar ? Anonymkode: 86a57...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Nei. Anonymkode: f90ec...88a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Vi gjør ikke det (rekkehus). I blokken der moren min bor, koster det mer for leilighetene på enden fordi de er større. De har et soverom ekstra og 1200,- høyere husleie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Nei, vi betaler etter kvadratmeter, og kun det. Jeg har endeleilighet (og ekstra takhøyde) men betaler ikke mer i felleskostnader enn de andre som eier det samme antall kvm som meg. Anonymkode: 370f9...7e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Det er normalt basert kun på fordelingsnøkkelen (størrelse) untatt TV og internet som er stk pris 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar En artikkel om fordelingsnøkkel i boligsameier og borettslag: https://www.noyd.no/blog/fordelingsnøkkel/ Fordeling etter areal er mest vanlig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Det går på størrelsen, ikke hvor leiligheten er plassert i blokka. Der jeg bodde var endeleilighetene størst og betalte mest. I blokka der ei venninne bodde var endeleilighetene minst og betalte minst. Anonymkode: 126b5...1bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar Nei, det er regnet ut etter antall kvm. Anonymkode: e62d7...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar Hørte med styret om hvorfor jeg betaler mer enn de ander. Første svar var pga jeg har parkering, men skrev tilbake at det har alle her. Så kom svaret at jeg hadde ende leilighet. Hvem hører en med da? Anonymkode: 86a57...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): ? Anonymkode: 86a57...545 Fellesutgifter skal fordeles etter antall kvadratmeter man har i boligen. Ikke etter om leiligheten ligger her eller der i bygget. Du kan lese Burettslagsloven. Anonymkode: 8748a...5f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hørte med styret om hvorfor jeg betaler mer enn de ander. Første svar var pga jeg har parkering, men skrev tilbake at det har alle her. Så kom svaret at jeg hadde ende leilighet. Hvem hører en med da? Anonymkode: 86a57...545 Hvis endeleiligheten er større enn andre leiligheter så er det ok, ellers ikke. Anonymkode: 90c85...ca8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Her i blokken jeg bor betaler de med endeleilighetene 1000 kr mer enn det vi som bor i midten gjør 🙂 og de som har leiligheter (størrelse som en hybelleilighet) som er de minste her i blokken betaler 1000 kr mindre enn oss i midten. Anonymkode: a7293...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her i blokken jeg bor betaler de med endeleilighetene 1000 kr mer enn det vi som bor i midten gjør 🙂 og de som har leiligheter (størrelse som en hybelleilighet) som er de minste her i blokken betaler 1000 kr mindre enn oss i midten. Anonymkode: a7293...1d7 Endeleilighetene i blokken vår er større enn de leilighetene i midten. Anonymkode: a7293...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her i blokken jeg bor betaler de med endeleilighetene 1000 kr mer enn det vi som bor i midten gjør 🙂 og de som har leiligheter (størrelse som en hybelleilighet) som er de minste her i blokken betaler 1000 kr mindre enn oss i midten. Anonymkode: a7293...1d7 Er oppvarming inkludert i fellesutgiftene? Anonymkode: 30e5d...9da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Endeleilighetene i blokken vår er større enn de leilighetene i midten. Anonymkode: a7293...1d7 Det forklarer jo endel… sånn er det her og. Spørs hvordan det er hos TS da? Anonymkode: 30e5d...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar Endene i blokken her betaler mer, men det er på grunn av størrelsen og ikke plassering. Anonymkode: 52480...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er oppvarming inkludert i fellesutgiftene? Anonymkode: 30e5d...9da Nei er ikke det. Anonymkode: a7293...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fellesutgifter skal fordeles etter antall kvadratmeter man har i boligen. Ikke etter om leiligheten ligger her eller der i bygget. Du kan lese Burettslagsloven. Anonymkode: 8748a...5f7 Det du skriver er feil. Fordelingsnøkkelen til borettslag er satt i bygge- og finansieringsplanen for det enkelte borettslaget, og den blir laget når borettslaget stiftes. Den skal finnes i stiftelsedokumentene. Å endre fordelingsnøkkel krever at absolutt alle som bli berørte er enige. Noen lag har vedtatt opptak av egen gjeld som skal dekke spesifikke ting som fordeles på bare noen enheter. Ergo mer fellesgjeld som gjør den dyrere. Det kan være grunnen i ditt tilfelle også TS, om det ikke har med størrelsen å gjøre. Om du spør boligbyggelaget som drifter nå borettslaget, så kan det være at de har mer informasjon om fordelingsnøkkelen hos dere. Anonymkode: 2d2e9...a0c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar Endeleiligheter har jo gjerne mer lysinnslipp og har pga dette, oftere høyere verdi… kan det være derfor? Anonymkode: 30e5d...9da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar Betaler det samme som de andre leilighetene med samme størrelse. Borettslaget vårt justerer etter kvadratmeter. Anonymkode: 98b50...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå