AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Dere med 1+time til fødeavdeling, rakk dere frem til føden ? Fikk dere komme inn tidligere ? Anonymkode: 30bea...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Hadde mellom 1,5 og 2 timer til sykehuset, og moren min har hatt raske fødsler. Så jeg var bekymret for det på forhånd. Fikk beskjed av jordmor om å ta kontakt med fødeavdelingen tidlig, så avgjør de når man skal komme. Jeg fikk lov til å komme tidlig pga lang reisevei, og etter sjekk ble jeg sendt til pasienthotellet, i stedet for å bli sendt hjem. Var på sykehuset i nesten to døgn før baby var ute, så jeg hadde ikke noe å bekymre meg for viste det seg. Det er ganske få som føder under transport i Norge, og av dem er det nok en del som har mer enn en time til sykehus. Noen velger nok også å bli hjemme lenge, eller det gjøres en feilvurdering av sykehuset om hvor langt de har kommet i fødselen. Det er ganske usannsynlig at det går mindre enn en til to timer fra første tegn på fødsel, til barnet er ute. Spesielt hvis du er førstegangsfødende? Prat med jordmor, så kan hun sikkert berolige og fortelle om når du skal kontakte fødeavdelingen. Anonymkode: 4d76a...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Har 2,5 time til sykehus, nådde frem med god margin, dvs at fødselen stoppet litt opp og ungen ble født 24 t etter at vi dro hjemmefra 🙃 2. gangs fødende, de ville at jeg skulle dra når jeg gjorde på grunn av det og reisevei. Anonymkode: 8d3bf...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar 1.gang i busslomme, 2.gang i heisen på sykehuset og 3.gang var jeg klok av skade og ble i senga hjemme. Jordmor rakk akkurat hjem til oss siste gangen. De hadde stått klar og ventet på sykehuset, men jeg nektet å dra. Anonymkode: a78f6...201 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar Nei, en normal fødsel tar jo gjerne et par dager, så ikke automatisk i allefall, men man må jo vise skjønn ut ifra hvordan den fødende har det eller hennes historikk. Er man førstegangsfødende tar det lengre tid som regel. Hos meg gikk vannet mandagsmorgen. Fikk inn for en sjekk og siden det var null åpning og ingen rier ventet vi med innleggelse til onsdag. Da fikk jeg innsatt kapsel for å få igang riene. Det hjalp, og ungen kom ut av meg natt til torsdag. Anonymkode: da297...a88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Rakk ikke frem. Fødselen starta brått 9 dager før termindato. Fikk ambulanse siden det gikk så fort, men 2 timer til sykehuset ble for langt og ungen kom til verden i ei busslomme langs E6 Anonymkode: d70c8...c25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Var heldig at fødselen startet når jeg var på besøk i samme by som sykehuset ligger. Har ellers over 90 minutter til fødeavdelingen. Ville født i en busslomme midt i skogen på natta om jeg hadde vært hjemme. Anonymkode: 91bd3...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar Av alle venninner og kolleger jeg kjenner, så har absolutt ALLE rukket fram til sykehuset. Mange med over 10 mil reiseveg. Det er nok det mest normale. Anonymkode: 54f4d...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Jeg har vært lagt inn før fødsel alle 3 gangene. Har født på 3.5, 1.5 og 1t. Har 1.5-2t reisevei til sykehuset. Min venninne har 4 barn, rakk fint frem med de to første, rakk akkurat inn dørene på føden og ble lagt i en seng da nummer tre kom. Den fjerde ble født på badegulvet hjemme. Kjenner ei som har flere timer lang vei og har født i ambulanse begge gangene. Anonymkode: 216b1...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar Er ikke vanlig å ikke rekke frem, men noen føder jo før de kommer frem. I fylket jeg bor var det kanskje 26 transportfødsler i fjor. Så kanskje 200-400 i året i Norge? Anonymkode: e6744...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:21 #11 Del Skrevet søndag kl 14:21 Bor to timer fra sykehuset. Startet dit da riene begynte, men ungen kom ikke ut før to dager senere😅 med første dro vi på barselhotell fem dager før termin. Ungen kom fem dager etter termin😆 Anonymkode: 5cb3a...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:26 #12 Del Skrevet søndag kl 21:26 Jeg bodde 10 min med bil fra sykehuset, men føden insisterte på at det var lenge igjen til fødsel da jeg ringte inn. Hadde uregelmessige rier, men hadde en relativt rask første fødsel (6 timer fra første tegn) og hadde allerede vært hjemme en del timer, så jeg sa jeg ville komme inn for en sjekk ihvertfall. Ble jo lagt rett inn da jeg kom og fødte 1,5 time etter ankomst. Hadde jeg hatt lang reisevei og i tillegg hadde hørt på sykehuset hadde jeg ikke rukket frem. Fødsel er i det hele tatt vanskelig å beregne så at ikke alle rekker frem er ikke rart. Anonymkode: 69c11...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sologsommer5 Skrevet søndag kl 21:37 #13 Del Skrevet søndag kl 21:37 Som førstegangsfødende var jeg innom sykehuset i 20tiden for sjekk. Ble sendt hjem og sagt det kom til å ta noen dager. Bor bare fem min unna sykehuset. Jenta mi ble født 00.15 og vi var bare på sykehuset i 20min før hun var ute. Pressrier hjemme. Takk og lov for vi bor kun noen minutter unna sykehuset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå