AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hvilken er best av de som selges for søvn? Noen som tar magnesium for søvn og vil fortelle? Anonymkode: df88d...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Magnesium glysinat er den som skal være mest egnet for søvn. Ikke alltid magnesium er det som vil hjelpe da, men verdt et forsøk et par mnd. Anonymkode: af881...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken er best av de som selges for søvn? Noen som tar magnesium for søvn og vil fortelle? Anonymkode: df88d...acb Magnesium er noe du ikke skal bruke, med mindre du får påvist mangel i blodprøve tatt av lege. Den beskjeden fikk jeg repetert av ernæringsfysiolog på sykehuset i dag. En multivitamin tablett for dagen er mer enn nok og god sikring mot mangel. Sover du dårlig så spør du heller legen om resept på Melatonin. (Ikke håndkjøpsprodukter). Anonymkode: df6e6...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hva med å prøve en håndfull valnøtter på kvelden? Den inneholder magnesium og naturlig melatonin, i tillegg til at det er kilde til mange andre gode næringsstoffer. Anonymkode: 0174c...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å prøve en håndfull valnøtter på kvelden? Den inneholder magnesium og naturlig melatonin, i tillegg til at det er kilde til mange andre gode næringsstoffer. Anonymkode: 0174c...92b Tak enda ett fornuftig menneske her inne. Peanøtter er og veldig bra. Skal sammenligne valnøtter innhold med peanøtter. Anonymkode: df6e6...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Magnesium er noe du ikke skal bruke, med mindre du får påvist mangel i blodprøve tatt av lege. Den beskjeden fikk jeg repetert av ernæringsfysiolog på sykehuset i dag. En multivitamin tablett for dagen er mer enn nok og god sikring mot mangel. Sover du dårlig så spør du heller legen om resept på Melatonin. (Ikke håndkjøpsprodukter). Anonymkode: df6e6...119 Først sier du at man ikke skal bruke magnesium om man ikke har fått påvist mangel, så ber du ts be om resept på en spesifikk medisin uten å vite om det er rett medisin for ts sine søvnvansker. 🤦🏼♀️ Multivitamin skal du i hvert fall ikke ta uten mangler og beskjed fra legen. Anonymkode: f8b2d...876 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Magnesium er noe du ikke skal bruke, med mindre du får påvist mangel i blodprøve tatt av lege. Den beskjeden fikk jeg repetert av ernæringsfysiolog på sykehuset i dag. En multivitamin tablett for dagen er mer enn nok og god sikring mot mangel. Sover du dårlig så spør du heller legen om resept på Melatonin. (Ikke håndkjøpsprodukter). Anonymkode: df6e6...119 Magnesiummangel er nesten umulig å påvise på blodprøve, fordi mesteparten av kroppens magnesium ikke er i blodet. Å ta magnesiumtilskudd selv om man ikke skulle ha mangel, er heller ikke farlig. For noe tull. De eneste som evnt ikke skal ta magnesium, er det som har nyresvikt eller hjerteproblemer, dvs for folk flest er det helt fint å ta magnesium. Å fraråde mot magnesium og samtidig fremme melatonin som noe helt trygt, er helt latterlig. Anonymkode: af881...364 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å prøve en håndfull valnøtter på kvelden? Den inneholder magnesium og naturlig melatonin, i tillegg til at det er kilde til mange andre gode næringsstoffer. Anonymkode: 0174c...92b Valnøtter er fulle av antinæringsstoffer som hemmer opptak av magnesium. Derfor fungerer magnesium i form av tilskudd ofte bedre. Anonymkode: af881...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tak enda ett fornuftig menneske her inne. Peanøtter er og veldig bra. Skal sammenligne valnøtter innhold med peanøtter. Anonymkode: df6e6...119 Det første du/dere må gjøre, er å forstå at det er forskjellige former for magnesium. Magnesium fra nøtter inneholder hovedsakelig magnesium oxide, som går mer på fordøyelse. For angst/uro og søvn, er det magnesim glysinat som anbefales. I tillegg var det dette med nøtters innhold av antinæringsstoffer som hemmer opptak av magnesium. Vit nå i hvert fall hva du snakker om når du skal forbanne magnesium som du gjør. Slutt å spre feilinfo! Anonymkode: af881...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Først sier du at man ikke skal bruke magnesium om man ikke har fått påvist mangel, så ber du ts be om resept på en spesifikk medisin uten å vite om det er rett medisin for ts sine søvnvansker. 🤦🏼♀️ Multivitamin skal du i hvert fall ikke ta uten mangler og beskjed fra legen. Anonymkode: f8b2d...876 Ja ikke sant! Magnesium i multivitamin har for det første ofte veldig lav dose, og inneholder andre mineraler som svekker opptak. Og denne personen forstår ikke at magnesium ikke er magnesium, at det er stor forskjell på hvilken form for magnesium som brukes. Anonymkode: af881...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Vi, jeg og samboeren, begynte med magnesium for et par måneder siden. Og det hjalp oss begge. Jeg brukte å våkne kl 4-5 og ikke få sove igjen. Og han våknet, snakket og gikk og slo på lyset i søvnen. Vi begge ble kvitt problemene våre. Jeg kjøpte først dyr magnesium citrate på nett, og etter at vi har spist den, kjøpte jeg bare magnesium på Normal. Og begge funket like bra. Anonymkode: 9e8b8...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Magnesiummangel er nesten umulig å påvise på blodprøve, fordi mesteparten av kroppens magnesium ikke er i blodet. Å ta magnesiumtilskudd selv om man ikke skulle ha mangel, er heller ikke farlig. For noe tull. De eneste som evnt ikke skal ta magnesium, er det som har nyresvikt eller hjerteproblemer, dvs for folk flest er det helt fint å ta magnesium. Å fraråde mot magnesium og samtidig fremme melatonin som noe helt trygt, er helt latterlig. Anonymkode: af881...364 👍 Jeg ble fortalt at det ikke er farlig å ta magnesium og hvis man tar for mye så vil det bare skilles ut i urinen. Anonymkode: 769ec...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg sover natta gjennom etter å ha startet med magnesium. Tar det en times tid før jeg legger meg. Jeg fikk for øvrig urolig søvn og mareritt av Melatonin som legen skrev ut til meg, selv om det hjalp meg til å sovne litt raskere om kvelden. Anonymkode: 4f28e...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå