Gå til innhold

Prøvd alt - hva har jeg oversett? Kanskje ikke alle fortjener lykke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dette skrevet av en mann? Høres sånn ut. 🙄

Anonymkode: 26d50...edb

Selvfølgelig er det en mann

Anonymkode: 3ac1e...75f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På hvilke date snakket dere om dette? 
jeg sparer alltid sånt prat til date 3, for å unngå desperasjon… for for meg handler det om å kjenne kjemien før vi snakker om barn og verdier. Mulig jeg gjør noe feil her?

jeg følger som regel opp og avtaler date 3, men det er når jeg invitere han ut.. faller de faller bort. Det virker som alle jeg møter enten liker jakten eller er utilgjengelig. 

Jeg har nå tatt kontakt etter date 3, men han svarte aldri på et enkelt spørsmål om helga. Jeg hadde tenkt å følge opp med å spørre om vi skulle gjøre noe hyggelig, men siden han nå fader meg ut, kan jeg ikke gjøre mye? 

Anonymkode: 8ffe1...fc1

Mye avklarte jeg allerede i chatten før vi møttes.

Vi er voksne og det er greit å avklare raskt om en ønsker barn, giftemål etc.

Vi var f.eks ferdig med barn. Vi måtte ikke gifte oss, men var ikke anti om det føltes rett.  Synes sånt er bedre å vite i forkant så en vet en ønsker de samme tingene.

Kjemien kjente vi på etter første daten. Etter andre bestemte vi oss for å være ekslusive og finne ut hvordan vi følte for hverandre.

4 mnd senere var vi offentlig på FB.

Nå er vi på husjakt 🏡

Anonymkode: 41efd...be0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen i det du skriver her TS, jeg var singel i 10 år, datet og prøvde å gi de man møtte en sjanse. Til slutt ble man bare lei, frustrert og skjønte ikke hvorfor jeg ikke fikk det til. Det er sårt, man ser andre finner noen og man går på smell etter smell med noen som er likegyldig til å bruke tid og energi på deg. Man blir ødelagt av det. Mitt beste råd er å ta helt pause fra dating og apper en stund, omså bare en måned. Fokuser på DEG, ikke hva du har gjort av ørten aktiviteter for å møte noen(?) sånn jeg tolker det iallfall. Finn ut om hva som går igjen for at det ikke blir noe mer enn to, tre dates. fellesnevneren er jo deg tross alt. Du er sikkert en flott dame, og har mye å gi. Men det er mye sannhet i å være glad i seg selv før man kan bli glad i noen andre. Jeg måtte jobbe hardt med meg selv og grensesetting. Møtte en mann på en app i november, tenkte det blir det det blir. Det ble iallfall min nye kjæreste❤️ ønsker deg lykke til, plutselig står HAN der🙌

Anonymkode: 0efa8...3dc

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bor i Oslo, her har det jo kommet en del aktiviteter for single i det siste. Jeg liker best å treffe folk utenfor appene, om jeg likevel matcher med noen foreslår jeg ganske kjapt å treffes for en kaffe el.

Jeg ser mye reklame for Smingel og andre singeltreff, ville gått for noe slikt. En kompis sverger til speeddating. Er vel også singelturer både i skogen/fjellet og til utlandet. Ut og danse er gøy, det kan være litt vanskelig å finne steder med rett alder kanskje (jeg er eldre enn deg).

Det viktigste er å bli fornøyd med singellivet før du leter etter den rette. Tenk på en kjæreste som bonus, ikke selve målet. Venninnen min fant sin kjæreste etter å ha vært singel i 4 år, bare nok en Tindermatch som tilfeldigvis var full klaff for begge, nå flytter de snart sammen.

Jeg har det ikke travelt, dater litt her og der, blir ikke sammen med noen om ikke begge er 100% med, men jeg har barna jeg ønsker meg. Forstår at det blir noe annet når man ser etter far til sine barn i tillegg til en god kjæreste.

Anonymkode: 6602f...f63

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette skrevet av en mann? Høres sånn ut. 🙄

Herregud, der fikk jeg spørsmål om sist jeg delte denne historien også. Hva ved dette virker å være skrevet av mann? Kvinner kan ikke diskutere slike utfordringer og konkludere med at sexyness har noe å si? Vil si det er selvfølgelig at det har noe å si for seksuelle menn. Aseksuelle vet jeg ikke. 

Anonymkode: bdd10...cae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud, der fikk jeg spørsmål om sist jeg delte denne historien også. Hva ved dette virker å være skrevet av mann? Kvinner kan ikke diskutere slike utfordringer og konkludere med at sexyness har noe å si? Vil si det er selvfølgelig at det har noe å si for seksuelle menn. Aseksuelle vet jeg ikke. 

Du forstår ikke en gang hva som er feil med historien. Så lite vet du om kvinner. 🙄

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår deg. Syns du har noen gode poeng! Jeg har flere venninner som kunne hatt godt av det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du prater mer enn du lytter? Dessuten må man ligge sammen på tredje date (sier ikke at du ikke gjør dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (6 minutter siden):

Kanskje du prater mer enn du lytter? Dessuten må man ligge sammen på tredje date (sier ikke at du ikke gjør dette).

Nei det må man absolutt ikke.

Anonymkode: 36862...e52

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (14 minutter siden):

OMG. Nei. Det må man ikke. Aldri gjort det. Er det kommet tenåringsgutter inn på tråden nå. 🤔

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel litt i perioder. 30 årene var desidert vanskeligst med å treffe noen. Bikket mot 40 og det ble lettere.

Nå har jeg «datepause» hvor jeg flørter med noen utvalgte svirrekopper som ikke helt passer til forhold.

Jeg greier ikke helt av TS innlegg å analysere hva egentlig problemet er - så jeg bare sier lykke til!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var 35 med en eviglang rekke 'feil' menn bak meg. Det er vanskelig å gi råd, da jeg tror tilfeldigheter og timing er helt avgjørende, men jeg vil bare oppfordre deg til å fortsette med et helt åpent sinn og ikke forvente fyrverkeri!

Jeg er i dag gravid med en mann jeg overhodet ikke tenkte var min type, men som viste seg å være akkurat det jeg både trang og egentlig ville ha. Men jeg var lenge i tvil og det tok lang tid før jeg skjønte det.

I mellomtiden tenkte jeg ofte på å avslutte, og magefølelsen var ikke helt på lag, men så var det allikevel noe der som gjorde at jeg ga det ett forsøk/en date til... Også utviklet det seg bare helt naturlig. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke blokkerte min egen vei den gangen, det hadde vært det enkleste å gjøre! Masse lykke til, jeg heier på deg! <3

Anonymkode: 5f11e...d7f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg var 35 med en eviglang rekke 'feil' menn bak meg. Det er vanskelig å gi råd, da jeg tror tilfeldigheter og timing er helt avgjørende, men jeg vil bare oppfordre deg til å fortsette med et helt åpent sinn og ikke forvente fyrverkeri!

Jeg er i dag gravid med en mann jeg overhodet ikke tenkte var min type, men som viste seg å være akkurat det jeg både trang og egentlig ville ha. Men jeg var lenge i tvil og det tok lang tid før jeg skjønte det.

I mellomtiden tenkte jeg ofte på å avslutte, og magefølelsen var ikke helt på lag, men så var det allikevel noe der som gjorde at jeg ga det ett forsøk/en date til... Også utviklet det seg bare helt naturlig. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke blokkerte min egen vei den gangen, det hadde vært det enkleste å gjøre! Masse lykke til, jeg heier på deg! ❤️

Anonymkode: 5f11e...d7f

Takk for dyre råd! fint å høre at det ordnet seg for deg.

Var du opprinnelig tiltrukket til å begynne med?TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

OMG. Nei. Det må man ikke. Aldri gjort det. Er det kommet tenåringsgutter inn på tråden nå. 🤔

Og derfor forblir dere single. Som mann nærmere 60 med 25 års erfaring med dating på internett: man må ligge sammen på tredje date. Hvis dama ikke har lyst etter tre kvelder, så liker hun meg ikke godt nok.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du forstår ikke en gang hva som er feil med historien. Så lite vet du om kvinner. 🙄

Mulig jeg vet lite om noen kvinner, for jeg er ikke alle kvinner, men jeg er kvinne og det er mine venninner også. 

Provoserer det deg at min venninne klarte å løse sin utfordring på en så primitiv måte? Hørt om feromoner? Overbevist om at mennesker er så hevet over det primitive at det seksuelle liksom ikke skal bety noe? 

Jeg synes min venninne var smart. Hun klarte å tenke utenfor boksen. Langt utover det vi som ba henne finne sin sexyness tenkte. Vi hadde ikke fantasi til å tenke så praktisk og konkret. 

Jeg forteller en historie om noe som fungerte. Kanskje mystisk, kanskje primitivt, men til ettertanke om man gidder å trekke hodet ut av egen ræv og innse at dette helt faktisk kan være en faktor å ta innover seg for kvinner som sliter med at menn ikke blir tiltrukket og interessert. 

Jeg lærte mye av historien. Skjønte mer at vi mennesker på bunnen kanskje er mer primitive enn vi liker å tenke. Dessuten innså jeg at mange menn trolig sliter med mye det samme som min venninne slet med. De er for "tørre", seriøse og uten gnist. Man blir helt faktisk ikke interessert i en person man ikke kan tenke seg å kysse eller ha sex med. 

Om jeg og mine venninner ikke er kvinner nok fordi vi skjønte gjennom dette at seksuell utstråling og tiltrekning betyr noe angående å tiltrekke seg det motsatte kjønn er det ikke vi som er ignorante. Vi fikk en bråvåkning gjennom dette angående å forstå at det ikke hjelper å være riktig på "papiret", men at vi mennesker er ganske primitive på bunnen. 

Min venninne hadde ingen problemer med å få seg kjæreste etter dette, og er for flere år siden godt gift. Erfaringen endret henne dessuten litt permanent. Hun har videre dyrket sin sensuelle side ved siden av å være "flink pike". Å være flink og pen var et skall liksom. Å slippe seg mer løs som kvinne var noe hun fikk bedre erfaring med, og føler seg friere ved. 

For min del kom dette mer naturlig, men jeg var ubevisst i forhold til betydningen av det inntil hennes erfaring/endring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som desprasjon en å prøve.  Husk at dette også vil gi feil signaler ut. 

Senk skuldrene, bli selvsikker, nyt livet, nyt hver dag, selvsikkerhet blir lagt merke til, du vil nok se at du lettere får kontakt med folk om du gjør noe med ditt indre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bare en tanke....hadde det gått an og spurt en av de du har datet tidligere, hva det var som gjorde at han ikke ville møtes mer? 

Si at du virkelig lurer, og om han har noen råd og tips til deg om hvordan du lykkes i datingverden? 

Anonymkode: 22d65...8fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du høres flott ut, ts. Men to ting er det mange menn som ikke setter så pris på av det du skriver; at du er direkte, og at dere snakker om barneoppdragelse i tidlig datingfase. Ellers ville jeg byttet ut vennlig kjærlighetskurset med yoga eller en bok. Det kurset tror jeg ikke du trenger. Virker som du har god sosial intelligens og humor, så jeg tipper det er små ting som skal til. Kroppsspråket ditt kan du jo evt. tenke over, uten at jeg vet om det er nødvendig å endre noe der. Håper uansett du finner drømmemannen.

Anonymkode: 96ad2...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå er jeg kvinne, men mine første tanker er "hvordan i all verden skal du ha tid til en kjæreste i ett så travelt liv? Og er det i det hele tatt plass til en kjæreste i livet ditt?"

Hadde jeg møtt en mann som gikk på så mange kurs ville jeg tenkt at han ikke ante hva han ville og var veldig vinglete. Og med så mye interesse ville jeg tenkt at det ikke kom til å være tid til kjærestetid...

Anonymkode: f74b9...034

Helt enig. Du bør slappe av å nyte livet. Ikke stresse rundt. Når du endelig finner den rette , skal dere da  starte parterapi med en gang , bare for å være på den sikre siden ??

Anonymkode: c1623...e01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt over om du gjør alt av disse aktivitetene for å imponere en mann eller gjør du dette for din del for føle deg bedre? 

Du må gjøre ting for at du skal føle deg bedre og at det gir deg energi...og når du gjør de tingene som virkelig gir deg noe så vil du ha en helt annen utstråling....

Anonymkode: 24542...197

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...