AdonisFFM Skrevet 31. januar #21 Del Skrevet 31. januar A-hunter skrev (Akkurat nå): Hadde de ønsket oss noe godt hadde de latt være å ødelegge energisystemet i første omgang. Dette er som å plastre ei bøtte med enormt mange hull for å redde seg selv. Jeg skjønner ikke logikken i dette. Det kan nesten virke som dette var noe de hadde forberedt HVIS Senterpartiet trakk seg fra regjering. Likedan i forhold til dette kan det vel mer og mer virke som Støre&CO absolutt trodde Sp ville bøye av og trodde vedum bløffet. Den tidlige noe lunkne responsen fra mange, med unntak av partipolitisk polemikk fra frP og andre tyder også på at Ap nå er på stø kurs imot grunnfjellet sitt, hvis de ikke allerede er der. FrP må regne med kraftige angrep mot seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar (endret) Ja det er klart dette er valgflesk. Å dra denne kaninen opp av hatten var prlanlagt. Man må huske at bedriftene ikke vil få denne prisen, de vil måtte betale full sats, kraftkrevende industri vil sannsynligvis bli svært skadelidende og arbeidsplasser stå i fare. Så er det hvor lenge denne prisen til private husstander vil vedvare. Tipper på at etter valget vil den gå opp uansett hvilket parti som går av med seieren. Endret søndag kl 13:17 av Stina234 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redneck82 Skrevet 1. februar #23 Del Skrevet 1. februar Klart det er valgflesk. Ap kommer aldri til å vinne valget uansett. Og kan derfor love hva som helst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. februar #24 Del Skrevet 1. februar Perine skrev (10 timer siden): Det er sant. Tenkte det samme, for jeg skulle også gjerne hatt på litt mer varme istedenfor masse klær innendørs. Før hadde jeg aldri under 20 grader. Husk at du skal Etterisolere huset og da trenger du ikke masse klær ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 1. februar #25 Del Skrevet 1. februar Jeg tror de fleste nå skjønner at AP ikke ivaretar vanlig folks interesser, de er globalister. De skattelegger også de med normal inntekt mest mulig. Staten har enorme inntekter, de tenker vel at det er bedre at staten styrer det meste. Slapp innvandringspolitikk, la Brussel bestemme, legge seg paddeflat for FN og alle merkelige direktiver. Det ser heller ikke ut til at de forstår at Norge er på vei i mot svenske tilstander. Høyre er muligens litt bedre. De fleste som nå fortsetter å stemme AP gjør det fordi foreldrene gjorde det. Valgflesk retter ikke opp dette. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 1. februar #26 Del Skrevet 1. februar NakenPanda skrev (19 timer siden): 40 øre + moms = 50 øre Ser at Frp tidligere har foreslått makspris på 50 øre, og AP var sterkt imot. Jeg er ingen frepper, og makspris og fastpris er ikke helt det samme, men er jo interessant sett i sammenheng med at APs ordning først skal innføres etter valget. Det samme gjelder at de valgte å markedsføre ordningen uten moms, og mange medier har hengt seg på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet søndag kl 07:11 #27 Del Skrevet søndag kl 07:11 Madame Butterfly skrev (På 31.1.2025 den 16.52): Det er ikke en Max-pris, det er en fastpris. Det er naivt å tro at staten tar regningen. I alle de billige månedene, må de med svakest økonomi, som ikke tåler vinter prisene, betale dyrt. Det er så usosialt at den eneste plassen det kan komme fra er Ap. Dette er tull. Poenget med en fastpris, er at man betaler likt, også i de månedene strømmen er mye dyrere enn 40 øre. I mitt prisområde var snittet i 2024 59 øre/kwh. Så da vil de du klager på vegne av, vinne på en slik fastprisavtale. Problemet er heller at en fastpris ikke gir noe intensiv for å være bevisst eget strømforbruk. På pressekonferansen sier Terje Aasland at det er kjempeviktig å bruke strøm mer bærekraftig. Samtidig som de lanserer en "nyhet" som på alle måter innebærer det motsatte. Hvorfor du mener at dette kun kunne komme fra AP forstår jeg ikke. Bortsett fra Venstre er alle partiene pr nå i et nærmest kappløp om å gi velgerne minst mulig grunn til å tenke strømsparing. Min stemme går til Venstre. Realitetene gjør noen ganger vond. Men det gjør enda vondere å snu realitetene ryggen og bare håpe på det beste. For virkeligheten inntar deg på et eller annet tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet søndag kl 19:56 #28 Del Skrevet søndag kl 19:56 Blåttvann skrev (På 31.1.2025 den 18.41): AP er desperate... rett før valget kommer de med dette... null verdi! Og det skal aktiveres etter valget. Dette var det harskeste valgflesket jeg har sett på lenge. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortidsminister Skrevet onsdag kl 21:00 #29 Del Skrevet onsdag kl 21:00 Strømplanen var APs forslag til kompromi med SP. Det var ikke et bra nok forslag for det partiet. Men AP foreslår det nå uansett. Det er vanlig at regjeringer sparer et par godbiter som minner folk hvorfor de bør stemme på partiene ved makta. Og makspris på 40 øre + moms er en godbit med tanke på hvor opptatt folk har vært av strømprisen. Dette hadde ikke kommet med høyresiden, Som forøvrig er godt i gang med å love alt mulig offentlig pengebruk. Noe de ikke kommer til å kunne levere på denne gangen heller da skattelettelser er viktigere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå