Gå til innhold

Sammen med en mann som ikke ønsker å komme meg til unnsetning, også der det er nødvendig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har totalrenovert et hus. Jeg har hatt ansvaret for å innhente tilbud og følge opp håndverkerne. Vi holdt på i to år, og jeg har aldri opplevd med snakket med til eller sett ned på av håndverkere. Ho oss har vi hatt snekkere, prosjektledere, rørleggere, elektrikere, malere blikkenslagere osv. Ikke en eneste gang har min mann måttet «trå til» fordi jeg ikke fikk svar. Det kan jo være andre grunner enn at du er kvinne. 

Anonymkode: 4d819...e26

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan han hjelpe når han er bortreist? Da må du jo fikse det selv.

Anonymkode: 5b2cc...c3c

Lurer jeg også på. Skjønner egentlig lite av denne tråden. Ser ikke for meg hva ts trenger hjelp til. Kjenner meg ikke igjen i å bli behandlet dårlig fordi jeg er dame, men det kan seff være fordi det ikke er jeg som har hovedkontakt med håndverkere ol. Men ts sier jo at hun har problemer i kontakten med også helsepersonell, og tilskriver det sitt kjønn…
Trodde også den handlet om noe helt annet når jeg leste overskriften, som at mannen til ts nektet å komme ts til unnsetning hvis hun hadde glemt husnøkkel og var utelåst elns (det er i slike situasjoner jeg typisk trenger bistand av mannen 😂)

Anonymkode: 1a110...4f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (17 timer siden):

Jeg har opplevd det du snakker om en eneste gang i livet. Da var det håndverker som sa rett ut at han måtte snakke med min mann, for dette hadde ikke kvinner greie på. Jeg hentet da min høye og muskuløse mann, som raget over denne håndverkeren. For show tok min mann en kjøkkenklut i hendene, samt blåste seg ekstra opp og ble brysk på en måte, på bakgrunn av hvordan jeg var blitt behandlet. Håndverkeren la frem saken sin og min mann snudde seg tydelig og demonstrativt til meg og spurte hvordan det skulle gjøres. Jeg svarte og min mann snudde seg og gjentok med kraftig stemme det håndverkeren så absolutt hadde hørt at jeg sa. "Er det nå greit?" spurte min mann ham så, og fyren bare nikket. Hørte ikke flere klager om at han måtte snakke med mannen min. 

Ufattelig teit når noen oppfører seg slik. Egentlig synes jeg det skulle være fullstendig unødvendig å måtte hente min kjære den gangen jeg gjorde det, men ja med noen menn må man nok det, for de er fullstendig blåst. Digget måten min mann satte han fyren på plass når det først ble så dumt. 

Sååå flaut. Ja ja. Bra du hadde en stor og sterk mann for hånden som kunne ordne opp for deg da.

(ikke at jeg helt tror på at en håndverker må få forklart «hvordan det skal gjøres» verken fra menn eller kvinner, men).

Anonymkode: 085f0...b83

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sååå flaut. Ja ja. Bra du hadde en stor og sterk mann for hånden som kunne ordne opp for deg da.

(ikke at jeg helt tror på at en håndverker må få forklart «hvordan det skal gjøres» verken fra menn eller kvinner, men).

Forstår at du gjør ditt beste for å være ekkelt, men jeg forklarer håndverkere hva jeg ønsker utført hver eneste gang jeg hyrer inn noen jeg. Hyrer ikke bare en rørlegger eller elektriker, slipper dem inn i huset og sier "Slå deg løs!", eller "Se om du finner utfordringen. Jeg skal si om tampen brenner." 🙄

Det var ingen kjekk situasjon, for slik mannskit tror man knapt finnes lenger. Når det først ble så dumt så ja det var fint. Ikke bare at mannen min er stor og sterk, men at han er skarp nok i hodet til å takle det på treffende måte. 

Har du lyst til å være ekkel og såre meg? Beklager du står ikke i posisjon til det. 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (3 timer siden):

Forstår at du gjør ditt beste for å være ekkelt, men jeg forklarer håndverkere hva jeg ønsker utført hver eneste gang jeg hyrer inn noen jeg. Hyrer ikke bare en rørlegger eller elektriker, slipper dem inn i huset og sier "Slå deg løs!", eller "Se om du finner utfordringen. Jeg skal si om tampen brenner." 🙄

Det var ingen kjekk situasjon, for slik mannskit tror man knapt finnes lenger. Når det først ble så dumt så ja det var fint. Ikke bare at mannen min er stor og sterk, men at han er skarp nok i hodet til å takle det på treffende måte. 

Har du lyst til å være ekkel og såre meg? Beklager du står ikke i posisjon til det. 😉

Hvis noen behandler meg dårlig så klarer jeg fint å sette dem på plass selv. Synes det var utrolig komisk at du måtte tilkalle mannen din for å si i fra bare.

Såpass får du tåle uten å bli «såret».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis noen behandler meg dårlig så klarer jeg fint å sette dem på plass selv. Synes det var utrolig komisk at du måtte tilkalle mannen din for å si i fra bare.

Såpass får du tåle uten å bli «såret».

Jeg ble ikke såret. Jeg ble sjokkert. Det vil si,  først trodde jeg oppriktig at han tullet, og lo. 

Jeg har ingen interesse av å stå i ordveksling med en idiot. Selvfølgelig kunne jeg sette ham på plass. Jeg var trossalt kunde. Jeg kunne bare bedt ham gå. Istedenfor tenkte jeg "Du vil ha min mann? Ja det skal du få!", fordi jeg ikke har noe interesse av å snakke til slike. Hvorfor skulle jeg bruke energi på det? Ærlig talt hadde jeg trodd på et litt annet utfall ved å hente min mann, men jeg synes det ble ganske humoristisk av hvordan min mann tok det. 

Ja det var en komisk situasjon, som absolutt ikke er vanlig hverdag i mitt liv. Voldsomt så du gjør ut av at jeg forteller en liten historie. 

Lei meg, såret, ikke i stand til... voldsomt som du får ut av dette, og da er jo agendaen tydelig. Det treffer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 15.45):

Jeg har aldri lært min mann det. Jeg klager aldri, og er veldig praktisk anlagt. Jeg kan spørre. Men jeg skulle ønske at han omfavnet mannsrollen sin litt mer, og tilbudt å hjelpe når han ser at det er et problem. Nå må jeg mase på ham for å få hjelp. Og det synes jeg er synd.

TS

Anonymkode: b16ec...2a8

Ber du ham om hjelp, eller forventer du at han skal bryte med det menn er blitt fortalt i alle år, nemlig at de bare skal lytte og vise forståelse, og aldri foreslå løsninger?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legesekretærer og håndverkere behandler deg dårlig, så er det faktisk ikke mannen din som er problemet.

Løsningen er ikke at mannen skal gjøre dette for deg, men at du kvinner deg opp og forlanger saklig kommunikasjon fra disse menneskene.

Anonymkode: bd16f...718

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...