Gå til innhold

Smak å tilsette naturell yoghurt når en ikke liker smaken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker ikke smaken av naturell yoghurt. Syns den er grusom. Men jeg er kjempe glad i yoghurt med smak. 

Det jeg lurer på er hvor mye som skal til for å endre smaken på yoghurten. Om jeg for eksempel vil ha karamell yoghurt. Da kan jeg tilsette flytende karamell. Om jeg vil ha bringebær, kan jeg da for eksempel koke opp frosne bringebær, avkjøle de og blande inn? 

Sies jo at man kan prøve seg frem men vil helst ikke gå til innkjøp av mange ting og ikke like utfallet. Så lurer på om noen har prøvd det samme. Ser at enkelte blander nøtter, litt blåbær og lønnesirup i yoghurten men det ser så lite ut og lurer på om det fjerner litt av den syrlige smaken på yoghurten? :) 

Anonymkode: 700c0...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal ha en del sukker oppi sammen med bærene før det smaker som bæryogurt. Men smaksløker kan endre seg (gjør som oftest det etter en stund), så om du har veldig lyst til å spise naturell (for helse?) er det bare å gjøre det lenge nok til at du begynner å like det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilsetter steviadråper med smak. Dessverre så har Tights sluttet med de jeg likte best, og der var det hauger med smaker. Jeg synes karameldråpene fra Funksjonell mat og Nicks er begge ok. Agavenektar eller ekte lønnesirup er også godt. Honning liker jeg ikke, så ikke prøvd det. Sukrin har noen siruper som jeg har hørt er ok, men ikke prøvd selv. Kakao kan også brukes, gjerne sammen med for eksempel agavesirup. 
Jeg er også glad i proteinpulver i yoghurten. Med smak så vil jo det tilsette smak på yoghurten. 

Litt syltetøy kan også brukes, sånn utenom rene bær. 

Må også si det er en vanesak. Er du vant med yoghurt med smak så vil det ta litt tid å vende seg til noe annet. Er det viktig for deg med naturell yoghurt, så hadde jeg tilsatt det jeg trengte av ting for å gi det smak, og gradvis redusert det. Her foretrekkes naturell yoghurt, og jeg kan spise den plain, men foretrekker å tilsette eller toppe den med noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det beste er honning og hakkede nøtter.

Anonymkode: 18c45...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig godt med hjemmelaget bringebærsyltetøy f.eks..

Du kan jo blande i hva som helst som du liker?

Anonymkode: c45ec...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bær, frukt, nøtter, syltetøy.. Jeg liker å blande inn kanel og havregryn.Kan også putte oppi rosiner/dadler/annet tørket frukt. 

Anonymkode: 95430...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Honning bruker vi. Og friske bær. 

Anonymkode: 857f3...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Banan og peanøttsmør sammen er digg!

Anonymkode: 23978...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Banan og peanøttsmør sammen er digg!

Anonymkode: 23978...df0

Peanøttsmør glemte jeg! 

Kom på; kakaopulver/oboy og proteinpulver med smak. Har ikke prøvd det selv da :)

Anonymkode: 95430...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander med cottage cheese og tar på mye syltetøy☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er ikke jeg like kresen på smaken tror jeg, men for meg holder det masse å blande i noe annet; havregryn, nøtter og bær, frukt, karamell som du sier, hakket mørk sjokolade. Søt med honning evt. Det er også forskjell på naturell og naturell yoghurt. Den blaute fra Tine synes jeg er trasig. Q sin er bedre, og synnøve synes jeg er enda bedre(men den er ikke mannen så glad i så litt kompromiss der). Så har du jo disse bøttene med tyrkisk yoghurt, de er heller ikke dum men det krever jo at du spiser en god del og evt. bruker i matlaging.

Anonymkode: 37649...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

røv med vaniljesmak? ellers er honning eller sukring gold veldig godt. 

Anonymkode: 394c2...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare spise vanlig yoghurt? Alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare bestemte meg en dag for at nå skal jeg bytte. Etter en stund elsket jeg naturell, og taklet ikke smaken av UP-yoghurt. 

Om du vil kan du stavmikse yoghurt med frukt/bær for å få smak 😊

Anonymkode: acdc3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

røv med vaniljesmak? ellers er honning eller sukring gold veldig godt. 

Anonymkode: 394c2...172

Jeg lo☺️ Liker du ikke naturell? Hva med litt røv med vanilje🤓😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...