Gå til innhold

Tilgangslogg på journal med kommentaren "Kremt"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sjekket tilgangsloggen på journalen min, egentlig ut av nysgjerrighet. Siste person som åpnet var kontorfaglig avdeling på sykehuset mitt. Bakgrunn for tilgang står skrevet som "etterarbeide", men på kommentar, som tydeligvis er manuelt (antar jeg) står det "Kremt". På andre som har åpnet min journal har det stått som kommentar "tilgang for å ivareta og administrere pasientbehandling."

Er "kremt" en forkortelse for et eller annet?

Anonymkode: f73df...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke det kreftregisteret? Mulig jeg tar feil altså, jeg jobber ikke med det.

Anonymkode: 62c48...b2c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kreftregisterets elektroniske meldetjeneste, det stemmer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aha! Det gir mening. Tusen takk!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha skjønner godt at du lurte på det! Det hørtes suspekt ut. Godt at noen her hadde svar!

Anonymkode: 4d3ae...f1c

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjekket tilgangsloggen på journalen min, egentlig ut av nysgjerrighet. Siste person som åpnet var kontorfaglig avdeling på sykehuset mitt. Bakgrunn for tilgang står skrevet som "etterarbeide", men på kommentar, som tydeligvis er manuelt (antar jeg) står det "Kremt". På andre som har åpnet min journal har det stått som kommentar "tilgang for å ivareta og administrere pasientbehandling."

Er "kremt" en forkortelse for et eller annet?

Står da vel noe mer enn bare dette? 
I min Helsenorge journal står det hvor personen jobber, avdeling og i en egen kolonne må de oppgi hvorfor de har åpnet journalen. 
Ventende pasient, oppgaver i arbeidsflyt, planlagt oppmøte er eksempler på begrunnelse for at journalen er åpnet. 
Du kan google navnet på personen du ser har vært i journalen din og se hvor hen jobber, om du ikke finner noe kjent med avdelingen som er oppgitt. Vi andre ser jo ikke hvilken behandling og avdeling du har tilknyttet en helse.

Anonymkode: 977df...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står da vel noe mer enn bare dette? 
I min Helsenorge journal står det hvor personen jobber, avdeling og i en egen kolonne må de oppgi hvorfor de har åpnet journalen. 
Ventende pasient, oppgaver i arbeidsflyt, planlagt oppmøte er eksempler på begrunnelse for at journalen er åpnet. 
Du kan google navnet på personen du ser har vært i journalen din og se hvor hen jobber, om du ikke finner noe kjent med avdelingen som er oppgitt. Vi andre ser jo ikke hvilken behandling og avdeling du har tilknyttet en helse.

Anonymkode: 977df...513

Kun etterarbeide som sto som grunn til åpning, så jeg vet ikke noe mer. Har hatt en konisering, så er kanskje og sikkert derfor det ble jobbet i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kun etterarbeide som sto som grunn til åpning, så jeg vet ikke noe mer. Har hatt en konisering, så er kanskje og sikkert derfor det ble jobbet i den. 

I det feltet hvor man skriver inn, skriver en jo bare stikkord. Kons eller rydd skriver jeg ofte selv, høres ut som kremt er en grei forkortelse. 

Anonymkode: dda91...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...