AnonymBruker Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar Jeg har et uheldig utseende. Har fått konsekvenser av det gjennom hele livet, først i form av mobbing på barne- og ungdomsskolen, så i form av latterliggjøring fra det motsatte kjønn da jeg gikk på videregående. Videre i livet ble jeg ofte behandlet annerledes enn de penere kvinnene i omgangskretsen, og det var et svære styr å finne en partner. Men så klarte jeg nå det. Det som jeg derimot besitter, er sosial kompetanse og interesser som passer mest med menn - snekring, friluftsliv, jakt og lignende. Jeg er også veldig aktiv som trener, sjauer og dommer i barnas to idretter, noe som pappaene og de mannlige trenerne synes er bra og spennende. Så jeg ender opp med å sitte og sjabbe med disse mannfolkene - på jobben, på skolen til barna, på fritidsaktiviteter. De virker veldig interessert i å prate og søker til meg ofte for samtale. Jeg har flere ganger opplevd at kvinnene (ikke bare de som er gift med disse mennene, men ellers) baksnakker meg. At de ikke skjønner hvorfor menn er interessert i å prate med en så lite pen dame som meg. "Hun der ser jo ut (sånn og slik), herregud" og så videre. Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. Anonymkode: ed321...0f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har et uheldig utseende. Har fått konsekvenser av det gjennom hele livet, først i form av mobbing på barne- og ungdomsskolen, så i form av latterliggjøring fra det motsatte kjønn da jeg gikk på videregående. Videre i livet ble jeg ofte behandlet annerledes enn de penere kvinnene i omgangskretsen, og det var et svære styr å finne en partner. Men så klarte jeg nå det. Det som jeg derimot besitter, er sosial kompetanse og interesser som passer mest med menn - snekring, friluftsliv, jakt og lignende. Jeg er også veldig aktiv som trener, sjauer og dommer i barnas to idretter, noe som pappaene og de mannlige trenerne synes er bra og spennende. Så jeg ender opp med å sitte og sjabbe med disse mannfolkene - på jobben, på skolen til barna, på fritidsaktiviteter. De virker veldig interessert i å prate og søker til meg ofte for samtale. Jeg har flere ganger opplevd at kvinnene (ikke bare de som er gift med disse mennene, men ellers) baksnakker meg. At de ikke skjønner hvorfor menn er interessert i å prate med en så lite pen dame som meg. "Hun der ser jo ut (sånn og slik), herregud" og så videre. Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. Anonymkode: ed321...0f4 Dette hørtes veldig sært ut. At voksne folk sier sånt mener jeg. Har du faktisk hørt noen si det høyt om deg, eller er det andre som forteller deg dette? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Hæ? Er dette voksne mennesker? Det kunne ikke falle meg inn å kommentere andre menneskers utseende på den måten. Med mindre, kanskje, om det er snakk om et menneske som ikke ellers er pillråttent. Høres helt merkelig ut. Men forstår at det er slitsomt. Vet ikke hva jeg selv ville gjort, men hva med å snakke direkte med disse som driver og baksnakker, altså å rett og slett konfrontere dem? Anonymkode: 69987...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. Lære deg å ikke la deg påvirke av andre. Gå din egen vei. Om du absolutt må la påvirke, så gjør det motsatt. Bli enda bedre kjent med noen av mennenes deres. Anonymkode: 1be32...807 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #5 Del Skrevet 31. januar De som baksnakker deg er jo helt tydelig misunnelige på deg og relasjonskompetansen din. Hjelper det å vite det? I tillegg er de jo ganske ressurssvake og har dårlig selvtillit. Oppegående folk baksnakker ikke sånn. Kan du heve deg over det? Jeg antar de fleste som hører sånn baksnakking vil tenke mer stygt om de som slarver enn de som det blir slarvet om. Hvis ikke vil jeg anbefale å prøve å henge litt med damene, også, så de skjønner at du ikke vil ta mennene deres. Damer har også ulike interesser, og kan også ha interessante ting å snakke om. Nå går jeg ut i fra at du ikke er en Pick me, for hvis det er det som er problemet, må du kanskje heller gå mer i deg selv. Anonymkode: c890e...104 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #6 Del Skrevet 31. januar Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people. Eleanor Roosevelt Anonymkode: 00714...2ac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #7 Del Skrevet 31. januar Tviler på at dette stemmer. Anonymkode: 8eaab...5bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har et uheldig utseende. Har fått konsekvenser av det gjennom hele livet, først i form av mobbing på barne- og ungdomsskolen, så i form av latterliggjøring fra det motsatte kjønn da jeg gikk på videregående. Videre i livet ble jeg ofte behandlet annerledes enn de penere kvinnene i omgangskretsen, og det var et svære styr å finne en partner. Men så klarte jeg nå det. Det som jeg derimot besitter, er sosial kompetanse og interesser som passer mest med menn - snekring, friluftsliv, jakt og lignende. Jeg er også veldig aktiv som trener, sjauer og dommer i barnas to idretter, noe som pappaene og de mannlige trenerne synes er bra og spennende. Så jeg ender opp med å sitte og sjabbe med disse mannfolkene - på jobben, på skolen til barna, på fritidsaktiviteter. De virker veldig interessert i å prate og søker til meg ofte for samtale. Jeg har flere ganger opplevd at kvinnene (ikke bare de som er gift med disse mennene, men ellers) baksnakker meg. At de ikke skjønner hvorfor menn er interessert i å prate med en så lite pen dame som meg. "Hun der ser jo ut (sånn og slik), herregud" og så videre. Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. Anonymkode: ed321...0f4 Har ei venninne som har opplevd det samme. Vi var 4 venninner, i 30 årene og alle har barn. Siri ble single og havnet på datingside, der har Oda vært lenge, uten å få noe særlig napp. Siri opplever å kunne velge og vrake, er på dates hver uke en periode. Oda er så sjokkert, mente faktisk at det ikke var noe tiltrekkende ved Siri. Siri er noen størrelser større enn Oda, men Siri har en god og sosial personlighet. Interessefeltet hennes er innenfor jakt, fiske, bil, oppussing, etc. Siri får til alt alene og trenger ikke hjelp til noe, hun er interessert i de fleste samtaler og veldig omsorgsfull. Det rare er at Oda er så nedsettende om venninnen sin. Faktisk ble det så mye baksnakking fra Oda sin kant at vi andre ikke orket mer. Jeg ser ikke det Oda mener, for meg så handler det kanskje mer om sjalusi Anonymkode: d4df5...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tviler på at dette stemmer. Anonymkode: 8eaab...5bb Men så til helvete kom deg vekk fra tråden da. Selv er jeg i nøyaktig samme situasjon som TS, bortsett fra at jeg har "et heldig utseende". Alle utrygge damer misliker meg. Jeg driter i det, folk får snakke om hvem de vil, men tror neppe noen hadde turt å si det direkte til meg. En sen kveld fikk jeg en telefon fra en dame, hvis mann jeg ofte er sammen med, da i gjengen og vi utøver samme hobby. Hun påstod at hun visste at hennes mann, var hos meg. Jeg sa at selv om han var den siste mannen på jorda, ville jeg aldri innledet et forhold til han. Og da var det gæærnt også 😂 Først kjeft fordi hun trodde jeg var utro og så kjeft fordi jeg ikke fant mannen hennes tiltrekkende. Anonymkode: bea11...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men så til helvete kom deg vekk fra tråden da. Selv er jeg i nøyaktig samme situasjon som TS, bortsett fra at jeg har "et heldig utseende". Alle utrygge damer misliker meg. Jeg driter i det, folk får snakke om hvem de vil, men tror neppe noen hadde turt å si det direkte til meg. En sen kveld fikk jeg en telefon fra en dame, hvis mann jeg ofte er sammen med, da i gjengen og vi utøver samme hobby. Hun påstod at hun visste at hennes mann, var hos meg. Jeg sa at selv om han var den siste mannen på jorda, ville jeg aldri innledet et forhold til han. Og da var det gæærnt også 😂 Først kjeft fordi hun trodde jeg var utro og så kjeft fordi jeg ikke fant mannen hennes tiltrekkende. Anonymkode: bea11...b63 Fordi hun trodde han var utro. Jeg også for den saks skyld, siden jeg har vært godt gift i 20 år. Anonymkode: bea11...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #11 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): At de ikke skjønner hvorfor menn er interessert i å prate med en så lite pen dame som meg. "Hun der ser jo ut (sånn og slik), herregud" og så videre. Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. At de ikke skjønner det, sier jo da mer om dem enn noe annet. Hvorfor skal du takle det på annen måte enn å overse og ignorere det? Anonymkode: b57f3...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #12 Del Skrevet 31. januar Bare la de! De baksnakker deg garantert ikke pga utseende, men fordi du tiltrekke deg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn og du har noe å tilby annet enn kakebaking ect. Jeg er ikke hva jeg vil kalle uheldig av utseende(?) men jeg er som regel med mannfolka på tilstelninger, dugnader ect. Jeg trives best med de, samtalene og humoren er så mye gøyere. Sikkert noen damer som kan reagere på det, men det gir jeg fullstendig F i. Jeg er trygg på meg selv og ser kiler ikke 1 sec i tissen over disse mannfolka, det handler kun om kjemi og felles interesser. Anonymkode: d9ca3...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #13 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De som baksnakker deg er jo helt tydelig misunnelige på deg og relasjonskompetansen din. Hjelper det å vite det? I tillegg er de jo ganske ressurssvake og har dårlig selvtillit. Oppegående folk baksnakker ikke sånn. Kan du heve deg over det? Jeg antar de fleste som hører sånn baksnakking vil tenke mer stygt om de som slarver enn de som det blir slarvet om. Hvis ikke vil jeg anbefale å prøve å henge litt med damene, også, så de skjønner at du ikke vil ta mennene deres. Damer har også ulike interesser, og kan også ha interessante ting å snakke om. Nå går jeg ut i fra at du ikke er en Pick me, for hvis det er det som er problemet, må du kanskje heller gå mer i deg selv. Anonymkode: c890e...104 Nei, overhodet ikke pickme. Vet ikke hvordan man flørter i det hele tatt, er veldig lite fysisk og lite "jattende med" når det gjelder det meste. Diskuterer ikke damer, dating og lignende med disse mennene. Er for øvrig godt gift og har null seksuell eller romantisk interesse i dem jeg snakker med. Anonymkode: ed321...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #14 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tviler på at dette stemmer. Anonymkode: 8eaab...5bb Da er du naiv. Det er mange som snakker sånn. Hvordan har HUN klart å kapre HAN, han er jo i en helt annen liga, osv. Du ser det jo ofte på kvinneguiden også, folk som snakker om liga og karakter fra 1-10 osv, og om å date "opp" eller "ned" basert på utseende. Og folk er ikke noe bedre i det virkelige liv. Anonymkode: e9759...41a 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #15 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et uheldig utseende. Har fått konsekvenser av det gjennom hele livet, først i form av mobbing på barne- og ungdomsskolen, så i form av latterliggjøring fra det motsatte kjønn da jeg gikk på videregående. Videre i livet ble jeg ofte behandlet annerledes enn de penere kvinnene i omgangskretsen, og det var et svære styr å finne en partner. Men så klarte jeg nå det. Det som jeg derimot besitter, er sosial kompetanse og interesser som passer mest med menn - snekring, friluftsliv, jakt og lignende. Jeg er også veldig aktiv som trener, sjauer og dommer i barnas to idretter, noe som pappaene og de mannlige trenerne synes er bra og spennende. Så jeg ender opp med å sitte og sjabbe med disse mannfolkene - på jobben, på skolen til barna, på fritidsaktiviteter. De virker veldig interessert i å prate og søker til meg ofte for samtale. Jeg har flere ganger opplevd at kvinnene (ikke bare de som er gift med disse mennene, men ellers) baksnakker meg. At de ikke skjønner hvorfor menn er interessert i å prate med en så lite pen dame som meg. "Hun der ser jo ut (sånn og slik), herregud" og så videre. Hvordan takle sånn drittsnakk bak ryggen min? Det begynner å bli ganske slitsomt. Anonymkode: ed321...0f4 Drit i dem, og fokuser på det du syntes er hyggelig. Blir baksnakket jeg også. Gitt opp veninder for lenge siden. Gidder ikke. Enten må man høre på baksnakking om andre eller bli baksnakket selv. Så jeg rett og slett driter i dem. Ikke mitt problem at jeg funker best med kara. Har prøvd, men finner lite interesse eller ingen felles interesse med damer. Kun de som er av samme type som meg, og tar i et tak selv. De er like lite dømmende som meg selv. Damer tåler ikke måten jeg snakker på med gutta så kan vi si fra kort og tydelig, også er vi ferdig med det. Damene knekker av sånt og begynner prosessen med hevn og dritt mot deg, om du gjør noe sånt. Har en kar sagt noe som ikke er greit om meg, kan jeg si det rett ut, det der syntes jeg ikke var greit du sa, ser helst du ikke gjør det igjen. Ok unskyld, saken er ute av verden og vi er venner igjen på 2 minutter. Anonymkode: 704e7...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Da er du naiv. Det er mange som snakker sånn. Hvordan har HUN klart å kapre HAN, han er jo i en helt annen liga, osv. Du ser det jo ofte på kvinneguiden også, folk som snakker om liga og karakter fra 1-10 osv, og om å date "opp" eller "ned" basert på utseende. Og folk er ikke noe bedre i det virkelige liv. Anonymkode: e9759...41a Det snakker de også om, da mannen er kjekkere enn det jeg er pen. Anonymkode: ed321...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #17 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det snakker de også om, da mannen er kjekkere enn det jeg er pen. Anonymkode: ed321...0f4 Akkurat det er det mange som ikke tåler. Anonymkode: e9759...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #18 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat det er det mange som ikke tåler. Anonymkode: e9759...41a Hvem er det som ikke tåler hva? Jeg driter i det, for jeg vet at jeg er mye styggere enn mannen når det kommer til "liga" og "penhet". Anonymkode: ed321...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #19 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem er det som ikke tåler hva? Jeg driter i det, for jeg vet at jeg er mye styggere enn mannen når det kommer til "liga" og "penhet". Anonymkode: ed321...0f4 Det er mange pene damer som ikke tåler at en stygg dame har en kjekk mann. For å sette det på spissen. Det de egentlig sier er jo "hvordan ble han sammen med henne og ikke meg". En del pene liker ikke tanken på at de ikke når opp på personlige egenskaper. Anonymkode: e9759...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #20 Del Skrevet 31. januar Du blir ikke baksnakket pga utseende, men fordi du henger mest med mannfolka i stedet for å pleie kvinnefellesskapet. Mange damer er sjalu, selv om de kanskje ikke innser det selv, og liker ikke eller forstår ikke at menn og kvinner kan ha vennskapelige forhold eller henge sammen fordi for eksempel de har samme hobby eller fordi de gjør ting sammen med ungene sine. Da blir konsekvensen utfrysing, baksnakking osv. Synd, men sant. Tror du kan tjene litt goodwill på å henge sammen med damene også, vise litt interesser der osv, for å holde deg i varmen. Har opplevd lignende selv, fordi jeg som mor gjerne var den som var med mitt barn på aktiviteter der det ofte var fedre som fulgte eget barn. Da er det jo helt naturlig at man snakker sammen. Har selv hørt ei venninne si at det var helt uaktelt at mødre og fedre skulle henge sammen, for eksempel ved å ta med ungene som var venner til trampolinepark. Da fikk man værsegod ta med moren til vennen, og ikke dra med faren! Så ja, det er nok ganske utbredt blant folk med dårlig selvtillit. Tror også det er vanlig det andre skriver om at (pene) damer ikke tåler at damer de anser som mindre pene enn dem er sammen med en kjekk mann. Vi damer er en rar rase..... Anonymkode: 2f4cd...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå