Gå til innhold

Hvorfor så mye styr over at mitt barn ikke ønsker å feire bursdagen sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er helt sikkert ikke alene om å ikke invitere. Stå i det, mange blir nok sikkert glade for at du tør å stå imot presset

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde lagt ut ett innlegg om dette på gruppen til klassen. 

"Hei. Fikk idag beskjed fra foreldrekontakt Hanne som etterlyste bursdagsinvitasjoner til Frida sin bursdag. Vi har i samråd med Frida bestemt oss for å droppe feiringen hennes iår. Så ingen er glemt, men det blir ikke bursdagsfeiring iår. God helg" 

Anonymkode: 2bc37...9dd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her hadde vi «klassebursdag» kun tom 4. klasse. 

Anonymkode: 3305a...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle dager! Klassekontakt kommanderer deg til å ha klassebursdag faktisk! 

Det er et fritt land og du er voksen, du bestemmer selvsagt hvilke festligheter du inviterer til. 5.trinn er det ganske vanlig å begynne med småbursdager. 

Prøv å ordlegge deg tydelig med «jeg velger denne gang å ikke ha klassebursdag da det var for mye kaos ifjor….» slik at klassekontakt forstår at er ikke en forglemmelse eller misforståelse.

Det er også vanlig å få noen flere foreldre til å komme hjelpe til med 25 gjester, uansett alder på barna.

Og du kan godt si til urokråkenes foreldre at du vil at de skal følge ungen sin, da du ikke har kapasitet til å følge opp ungen deres midt i alt annet. Hvis de sier nei dette går så bra så, så sier du at du må nok insistere på at ungen kommer med følge.

Anonymkode: ab973...e94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heier på de som er tøffe nok til å droppe klassebursdager og bare invitere de som barnet vil skal komme i bursdagen. Og selv holder jeg meg langt unna FAU og klassekontakter.

Anonymkode: de414...1fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Troll! 

Det finnes ingen klasser med så mange elever at det er 25 jenter i en gruppe. Isåfall så hadde det vært helt innafor å bare invitere halvparten! klassekontakter holder ikke styr på hvilke elever som har bursdag når og etterspør invitasjoner!

Nice try.

Anonymkode: 0e603...f1f

Her vi bor er ikke dette uvanlig. Ene min går i en klasse med 56 stykker, ganske halvt om halvt på kjønn og de er i ett klasserom hele gjengen. Var samme når jeg vokste opp, så her er det du som ikke er helt med på notene. 

Anonymkode: 7949e...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, nå må det være slutt på at skolen skal være involvert og bry seg om alt folk gjør på fritiden. 

Gi faen og kjør deres eget løp. Datteren din skal ikke bli tvunget til å feire bursdagen sin. 

(Skal legge til at jeg ikke har skolebarn selv, men etter å ha lest flere tråder her inne hvor temaet er “felles enighet” på foreldremøter om bursdagsfeiringer, gave/ikke gave, når sykle til skolen, hvor mye skjermtid, leggetid osv, osv, kjenner jeg at jeg kvier meg til den dagen kommer). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen må feire bursdag i det hele tatt med klassen noen av årene om man ikke ønsker 😊 9åringen skal feire sin første bursdag med klasse i år, ikke fått noe klage hverken 1 eller 2 klasse på det😊

Blås i hva de sier. Du og ditt barn velger helt selv. Jeg forstår henne veldig godt at hun ikke ønsker,  syntes det er veldig fint av deg å høre på/ta hensyn til 💖

Anonymkode: 5ee62...d81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kontrollerende klassekontakten var. Har h*n styr på når ditt barn har bursdag og sittet og ventet for å se om du inviterer? Visste ikke at det var så ville tilstander der ute. Håper h*n er et enslig tilfelle. Gjør det vil. Det er ikke et diktatur. Ignorer h*n.

Anonymkode: 745db...c50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden…kan til dels forstå at klassekontakten kontakter deg. For det er kanskje en del som tenker at kun noen i klassen er invitert og ikke alle. Barn snakker og lager sine egne versjoner av ting. Men at de blander seg og kaller dette for lite inkluderende er bare helt utrolig. Dere har løst det på en fin måte. Hun har invitert to fra en aktivitet hun går på. Dere kunne valgt to fra klassen og det kan man eventuelt kalle lite inkluderende. (Antar disse to ikke går i klassen ut fra hvordan du skrev). 

Når dette er sagt så kunne du alliert deg med en eller to foreldre til nærmeste venner i klassen og hørt om bistand om det er en gjeng det er vanskelig å ha kontroll på alene. Eller fått hjelp av besteforeldre, tante/onkel, en venninne av deg e.l. 

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av jentene som gjorde din datter lei seg en av barna til klassekontakten???

Så rart hun har fulgt med på når ditt barn har bursdag. Lurer på om h*n gjør det på alle, eller om h*n visste om det møtet ditt med lærer og FAU.?

Anonymkode: 745db...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 13.50):

Troll! 

Det finnes ingen klasser med så mange elever at det er 25 jenter i en gruppe. Isåfall så hadde det vært helt innafor å bare invitere halvparten! klassekontakter holder ikke styr på hvilke elever som har bursdag når og etterspør invitasjoner!

Nice try.

Anonymkode: 0e603...f1f

Beklager men det finnes så store klasser

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som har rett her ts. Og det du skulle sagt til denne klassekontakten er at du og barnet har bestemt dere for å droppe klassebursdag siden hun hadde en dårlig opplevelse sist år. Du kan jo og si at du ikke har råd til å erstatte mer som eventuelt blir ødelagt.

25 jenter er mye og jeg tipper at det blant disse er mange som datteren din ikke er så mye i lag med og åpenbart noen som ødelegger(som du sa i første innlegg) Det viktigste for deg er jo at datteren din får en fin feiring og opplever en koselig markering i år.

Bursdag er viktig og jeg er helt for å inkludere, samtidig så er det og barnet som fyller år som skal ha en fin dag og få en bursdag som det koser seg med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...