Gå til innhold

Klager på "stygge" kaker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ardwinna skrev (4 minutter siden):

Neste gang lager du denne, TS! 😁

Ugly as f... men ser likevel kjempegod ut og faller garantert i smak hos barna!

my-tween-daughter-asked-for-an-ugly-derp

Nam, den så god ut, er den laget etter modell av damene som klaget på kaka hennes? 😃

24773711_G.jpg

Anonymkode: cc27f...9db

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nam, den så god ut, er den laget etter modell av damene som klaget på kaka hennes? 😃

24773711_G.jpg

Denne kunne jo TS ha laget og sagt med et smil at hun dediserer den til dama som klaget ;)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 11.43):

Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det?

Anonymkode: d0787...aab

Jøss, nei! Det er ikke vanlig og ganske frekt. De fleste er glade for at noen i det hele tatt baker! Og jeg regner jo ikke med at du serverte en brent kake eller bakverk som var uhevet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ardwinna skrev (5 minutter siden):

Denne kunne jo TS ha laget og sagt med et smil at hun dediserer den til dama som klaget ;)

"Det var en stygg kake"

-takk, jeg tenkte på deg 😂

Anonymkode: abee0...75a

• Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom det er kaker som skal selges på diverse arrangementer, så er jeg helt enig i at de må holde en viss standard. Har opplevd at vi ikke kunne selge kaker som ble levert inn til kamper.

Men dersom det er et møte eller en avslutning, så spiller det vel ingen rolle, så lenge de ser spiselige ut.

Anonymkode: 87b5a...35f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst blitt et krav at mødre må bake kaker til skolen? Er det rart mødre blir ekstra slitne? Syns det høres ut som det er enda mer press fra skole og eventuell idrettsklubber, at foreldre skal delta med noe ofte. En ting er en sjelden gang,  men det bør ikke være for ofte. Hvor mye har ikke foreldre ellers de må følge opp? 

Har det blitt mer press nå enn det var før? Kan ikke huske at det var sånn da jeg gikk på skolen på 90 tallet.

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det?

Sykeste jeg har hørt. Hadde begynt å le…. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dersom det er kaker som skal selges på diverse arrangementer, så er jeg helt enig i at de må holde en viss standard. Har opplevd at vi ikke kunne selge kaker som ble levert inn til kamper.

Men dersom det er et møte eller en avslutning, så spiller det vel ingen rolle, så lenge de ser spiselige ut.

Det skal vel en del til å lage ei kake som ikke holder god nok standard til å selges på arrangementer. Folk flest er jo ikke opptatt av at kakene må se ut som et mesterverk i fondant og sirlige sprøyterosetter. Da regner jeg med at de går andre steder for å kjøpe kake.

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan kaka til TS egentlig så ut, siden dette kvinnemennesket ikke syntes den var fin nok.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fin og for hvem? Jeg lager alltid Toro halvfabrikata, lager ikke glasur en gang, kjøper den også, og så dunger jeg på med seigmenn og godteri og da syntes barna den er SÅ fin og god😂 det er jo til barna liksom, hadde ikke gjort det samme om jeg skulle bake til et bryllup. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 11.49):

Nettopp. Og når jeg foreslår å kjøpe kake med pent utseende, så får jeg ikke lov til det heller. JEG må lage den jævla kaka :D 

Neste gang tar du den helt ut og lager den styggeste kaken med best smak noensinne. Kanskje dette kan bli en trend blant foreldrene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

- Du må lage en penere kake neste gang, skjerp deg!
- Ok, jeg er ikke så flink til å bake dessverre, så da tar jeg med en kjøpekake.
- NEI, den skal være hjemmebakt!
- Det bestemmer ikke du, jeg baker enten så godt jeg kan, eller dere godtar kjøpekake.
- NEI, du SKAL bake selv, og den skal være PEN! 
- Da blir det ingen kake fra meg, og dere bør behandle folk PENERE neste gang. 

- Du må lage en penere kake neste gang, skjerp deg!

- Ok, jeg er ikke så flink til å bake dessverre, så da tar jeg med en kjøpekake.

- NEI, den skal være hjemmebakt!

- Det bestemmer ikke du, jeg baker enten så godt jeg kan, eller dere godtar kjøpekake.

- NEI, du SKAL bake selv, og den skal være PEN! 

- Hør her. Vi liker ALLE å omgi oss med det som er pent. Du ønsker pene kaker, jeg ønsker en pen personlighet på deg. Bet here we are.... Kan ikke få alt man ønsker seg

Anonymkode: 6b6a1...189

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare svart at da skal jeg slutte å utsette dere for kakene min heretter😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I all verden for en frekk kommentar! Her synes jeg du skulle bedrevet litt voksenoppdragelse faktisk. Du kunne svart at det synes du var en ufin kommentar og slik snakker man ikke til noen som har bidratt på dugnad. Som voksen burde hun ha bedre folkeskikk. Litt takknemlighet er mer på sin plass.

Du kunne også sagt at hvis det skal være krav til kakene, så må det kommuniseres ut på forhånd, så får de som har interesse for å møte kravene skrive seg opp på dugnaden. Så få de se hvor mange kaker som blir donert. Kan fort bli FAU som må bake alle kakene da, eller gud forby, kjøpe av bakeri. Jeg hadde iallefall ikke stilt opp mere.

Anonymkode: 81aa2...09b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dugnad. Foreldre  får ikke betalt for arbeid og ingredienser. Vi er ikke ansatte bakere.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...