Gå til innhold

Klager på "stygge" kaker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde bare flirt og sagt noe ala «okei, men da kan du bake alle kaker fra nå av. Det er dette eller ingenting fra meg.» *smiiiil* 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan ser kakene dine ut da? Hva nøyaktig er de på utkikk etter? Fikk du noen eksempler?

Jeg kan ikke huske sist jeg så en stygg kake. Kanskje en feilslått suksessterte så litt ekkel ut i sist konfirmasjon jeg var i. Alle andre kaker må du jo nesten legge en innsats i å få stygg 😅

En vanlig kake med tjukk glasur blir jo fin bare man lager f.eks et bølgemønster med en gaffel. Trenger ikke strø noe på det en gang. Merkelig kommentar..

Anonymkode: 0a5b4...9af

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres absurd ut. Hva slags kake er det snakk om? Jeg tenker at glasur og litt strøssel holder i lange baner.

Anonymkode: 00b05...5e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nettopp. Og når jeg foreslår å kjøpe kake med pent utseende, så får jeg ikke lov til det heller. JEG må lage den jævla kaka :D 

Anonymkode: d0787...aab

For noen snobber. :knegg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fortsett å levere gode kaker, ikke vær som flokken, de er bare opptatt av fasade. 

Jeg er ikke flink nok til å bake slik at kakene blir fine, men de er i hvert fall gode. 

Anonymkode: d3c0c...ef5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at det var barna som hadde fått gleden av å dekorere kaken og at det var slemt sagt ovenfor små barn som gjør så godt de kan, gjerne litt høyt og tydelig... 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Evot_i_skogen skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde sagt at det var barna som hadde fått gleden av å dekorere kaken og at det var slemt sagt ovenfor små barn som gjør så godt de kan, gjerne litt høyt og tydelig... 

Dette er det beste svaret noen sinne🤣🤣🤣🤣🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Anonymkode: 6b6a1...189

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke egentlig hva som har skjedd her, ei vanlig kake med glasur og strøssel av et eller annet slag kan jo vanskelig se stygg ut. Så hva er det egentlig du har servert? Har du forsøkt deg på noe veldig fancy? 😅

Anonymkode: e55bc...cbb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal de selges? Vi selger kaker relativt dyrt på 17.mai, og da må vi be om pene, pyntede kaker på forhånd. Jeg ville ikke skjelt ut noen, men takker ikke begeistrert når noen kommer med kaker vi ikke får solgt. De blir jo kastet etterpå. 
På den annen side er de mest lettselgelige og populære kakene de det er slengt en haug med krem/smågodt oppå, så hvis jeg var deg hadde jeg slett ikke gjort noe mer ut av det tidsmessig eller annet, toro-langpannekake er helt ok, men pøs på med melis/konditorfarge/krem og aller helst smågodt, strøssel, non-stop osv Kokos ol er også fint, poenget er at den SER god ut. En kake som ikke ser god ut og barn ikke vil ha, er ubrukelig på et kakebord. 

Anonymkode: 86687...db8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kaken gikk ned på høykant er det åpenbart at du lager gode kaker. Hvis jeg var deg ville jeg fra nå av gått inn for å lage dem så stygge som overhodet mulig i en voksen persons øyne, dvs skakke former og hysteriske fargekombinasjoner! La deg inspirere av "nailed it"-bilder på nettet. La gjerne ungene gå amok med pyntegeleer og fondant. Dette kan du gjøre sport i 😃

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv på kaken, denne skal spises, ikke beundres. 

Anonymkode: cc27f...9db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, hvis det så ut som et takras synes jeg det er på sin plass å poengtere det. Bare fordi du har bidratt med noe gratis kan du ikke levere søppel liksom. Samtidig må de akseptere at kakene ikke trenger være sirlig pyntet og også at de kan være kjøpte kaker. Neste gang hadde jeg bare kjøpt. For øvrig tror jeg du glemmer at alle vi som bidrar, og klarer å levere en hjemmebakt men likevel pen kake, også har full jobb, flere barn, overtid, partner som jobber borte store deler av tiden, syke foreldre, egne aktiviteter og husarbeid. Det er ikke bare du som har et travelt liv så det er en merkelig unnskyldning. 

Anonymkode: ec5b3...8a9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg ikke er baker. Jeg kan mye disse damene ikke kan. Det hadde de fått klar beskjed om hvis de hadde våget seg på å klage til meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smaken som teller når det kommer til kaker! På sånne arrangementer forventer vel ikke folk så veldig lekre kaker heller? Hadde vært noe annet hvis det var et bryllup, kanskje...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal de selges? Vi selger kaker relativt dyrt på 17.mai, og da må vi be om pene, pyntede kaker på forhånd. Jeg ville ikke skjelt ut noen, men takker ikke begeistrert når noen kommer med kaker vi ikke får solgt. De blir jo kastet etterpå. 
På den annen side er de mest lettselgelige og populære kakene de det er slengt en haug med krem/smågodt oppå, så hvis jeg var deg hadde jeg slett ikke gjort noe mer ut av det tidsmessig eller annet, toro-langpannekake er helt ok, men pøs på med melis/konditorfarge/krem og aller helst smågodt, strøssel, non-stop osv Kokos ol er også fint, poenget er at den SER god ut. En kake som ikke ser god ut og barn ikke vil ha, er ubrukelig på et kakebord. 

Anonymkode: 86687...db8

Jeg lager ikke Toro-kaker med tilsetningsstoffer. Jeg lager alle kakene fra bunn med gode råvarer og god smak. At dere skal være fancy og Insta-vennlig, og selge kaker DYRT, er deres eget lille oppheng. Man selger virkelig ikke kaker på barneskolen DYRT. Vi lever i dyrtid. Slutt å være grådig og presse allerede fattige foreldre for penger. Jeg hadde for øvrig ikke kjøpt et stykke kunstig Toro-kake til 100 kroner. For meg er poenget at kaken SMAKER godt, og er laget av gode råvarer, ikke hvordan den er dandert. Det er mat, ikke kunstverk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Altså, hvis det så ut som et takras synes jeg det er på sin plass å poengtere det. Bare fordi du har bidratt med noe gratis kan du ikke levere søppel liksom. Samtidig må de akseptere at kakene ikke trenger være sirlig pyntet og også at de kan være kjøpte kaker. Neste gang hadde jeg bare kjøpt. For øvrig tror jeg du glemmer at alle vi som bidrar, og klarer å levere en hjemmebakt men likevel pen kake, også har full jobb, flere barn, overtid, partner som jobber borte store deler av tiden, syke foreldre, egne aktiviteter og husarbeid. Det er ikke bare du som har et travelt liv så det er en merkelig unnskyldning. 

Anonymkode: ec5b3...8a9

Men da er du FLINK med kaker. Jeg er det ikke. Jeg er derimot flink til å sy, strikke, snekre, kjøre snøscooter og mekke bil. Alle kan ikke være flink til alt, og det er ikke slik at alle mødre må kunne bake pene Instagram-kaker. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er smaken som teller når det kommer til kaker! På sånne arrangementer forventer vel ikke folk så veldig lekre kaker heller? Hadde vært noe annet hvis det var et bryllup, kanskje...

Ikke sant? Forresten, det verste jeg vet, er bryllupskaker som ser ut som kunstverk, men smaker papp og marsipan :D 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre du gjorde den stygg med vilje, så ville jeg droppet å bake flere kaker og ville heller ikke bidratt på andre måter. 

Klarer ikke helt å tro på dette...

Anonymkode: 41ce2...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. 

La jeg komme med en vill gjetning, at du er kvinne, at disse klassekontaktene også er kvinner, og at fedre flest verken baker eller får høre noe lignende? 

Anonymkode: cc27f...9db

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grunn nr 1234 til å ikke få barn; slippe å få klager på at kakene man baker samtidig som man skal lage middag, kjøre ungene, sette i oppvasken, vaske klær, vaske gulv osvosvosv... ikke er FINE nok!!! Altså, det MÅ en holdningsendring til!

Hilsen frivillig barnløs (enn så lenge).

Anonymkode: 2a59c...65f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...