AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det er selvsagt ikke innafor og høres ut som bitre mennesker som ikke har bedre å gjøre. De kan be alle bidra, og alle bør jo gjøre noe, men de kan selvsagt ikke legge føringer på utseendet på kaken. Djeees. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Haha, jeg hadde bedt de fikse kake selv om ikke min var bra nok. Og bare ledd av de. Anonymkode: abe73...afb 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Ehh.. så frekt? Synes ikke det er greit, med mindre kaken så uappetittelig ut.. Hadde ikke bidratt med flere kaker. Anonymkode: 57440...8a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehh.. så frekt? Synes ikke det er greit, med mindre kaken så uappetittelig ut.. Hadde ikke bidratt med flere kaker. Anonymkode: 57440...8a2 Kaken ble spist på null komma niks, så smakte nok veldig godt. Det så ikke ut som barna brydde seg om utseendet på kaken, bare de ser noe med sukker, så spiser de det. Anonymkode: d0787...aab 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, jeg hadde bedt de fikse kake selv om ikke min var bra nok. Og bare ledd av de. Anonymkode: abe73...afb Jeg lo ikke for å ikke fremstå som den sosiale taperen, men tenkte mitt. Kommer til å fortsette å levere kaker på det nivået jeg klarer, så får de bare klage til veggen. Anonymkode: d0787...aab 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Samtidig er det ikke vitså å levere en kake som ser ut som et takras så ingen vil smake på den. Hvis den bare blir stående, og så går i søpla, er det like greit å la være? Jeg mener ikke at kaker skal være så vakre, men de må da være innbydende. Ofte hjelper det å legge oppå noen bær. Bringebær/blåbær er enkelt og innbydende. Anonymkode: 94f53...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Kålrota skrev (3 minutter siden): Det er selvsagt ikke innafor og høres ut som bitre mennesker som ikke har bedre å gjøre. De kan be alle bidra, og alle bør jo gjøre noe, men de kan selvsagt ikke legge føringer på utseendet på kaken. Djeees. Nettopp. Og når jeg foreslår å kjøpe kake med pent utseende, så får jeg ikke lov til det heller. JEG må lage den jævla kaka Anonymkode: d0787...aab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Nei, det er ikke innafor det er frekt. Anonymkode: abee0...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samtidig er det ikke vitså å levere en kake som ser ut som et takras så ingen vil smake på den. Hvis den bare blir stående, og så går i søpla, er det like greit å la være? Jeg mener ikke at kaker skal være så vakre, men de må da være innbydende. Ofte hjelper det å legge oppå noen bær. Bringebær/blåbær er enkelt og innbydende. Anonymkode: 94f53...c92 Ser nå at du skriver at den ble spist opp, så da ser jeg virkelig ikke problemet 🤷♀️ Anonymkode: 94f53...c92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samtidig er det ikke vitså å levere en kake som ser ut som et takras så ingen vil smake på den. Hvis den bare blir stående, og så går i søpla, er det like greit å la være? Jeg mener ikke at kaker skal være så vakre, men de må da være innbydende. Ofte hjelper det å legge oppå noen bær. Bringebær/blåbær er enkelt og innbydende. Anonymkode: 94f53...c92 Ikke alle er flinke til å bake og/eller pynte kaker. Alle kan ikke være flinke til alt. Jeg er ikke ansatt som baker, jeg har helt annet yrke. Det er ikke slik at jeg må gå kakekurs for å kunne ha barn på en skole i Norge. Anonymkode: d0787...aab 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde ledd, klappa de på skuldrene og rista på hodet og sagt "jaja du har det ikke så greit". 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på om det er innenfor av klassekontakter/FAU klage på at kakene man leverer til diverse tilstelninger, ikke er pent nok utført? Jeg fikk høre det i går, at min kake ikke var så pen, og at jeg burde legge mer innsats i det neste gang. Skikkelig tilsnakk. Men jeg løper jo fra morgen til kveld med alt fra jobb, kjøring av barn, aktiviteter, noen ganger overtidsarbeid, husarbeid, matlaging og diverse. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke flere timer på å bake en kake til en samling på skolen, og jeg har verken tid, råd eller overskudd til å gå på kokkekurs for å lære meg å bake pene kaker. Sa da at jeg kunne kjøpe kake i butikken neste gang, men nei da, den måtte være hjemmelaget. Hvordan hadde dere håndtert det? Anonymkode: d0787...aab Hvordan du hpndterer det? Si at så lenge du ikke får lønn for denne dugnadsinsatsen så er ikke vedkommende din sjef og du tar ikke i mot tilsnakk. Hadde videre sagt at den har en ufyslig oppførsel ved å kreve at andre skal gjøre en bedre innsats når man ikke vet hva slags ferdighetsnivå man har på kakebaking. Avslutningsvis hadde jeg sagt at de fikk ta i mot de kakene som kommer, enen de er hjemmelaget eller butikkkjøpte, og klappe igjen det overpriviligerte brødhølet sitt. Normalt går jeg stille i dørene og er veldig diplomatisk, men i en slik setting? Niks. (Skal sies at det er forskjell på om det er 1 klasse eller 10 klasse. Altså hvor mange år man må forholde seg til og samarbeide med slike nek). Anonymkode: 6b6a1...189 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle er flinke til å bake og/eller pynte kaker. Alle kan ikke være flinke til alt. Jeg er ikke ansatt som baker, jeg har helt annet yrke. Det er ikke slik at jeg må gå kakekurs for å kunne ha barn på en skole i Norge. Anonymkode: d0787...aab Samme her! Anonymkode: 6b6a1...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan du hpndterer det? Si at så lenge du ikke får lønn for denne dugnadsinsatsen så er ikke vedkommende din sjef og du tar ikke i mot tilsnakk. Hadde videre sagt at den har en ufyslig oppførsel ved å kreve at andre skal gjøre en bedre innsats når man ikke vet hva slags ferdighetsnivå man har på kakebaking. Avslutningsvis hadde jeg sagt at de fikk ta i mot de kakene som kommer, enen de er hjemmelaget eller butikkkjøpte, og klappe igjen det overpriviligerte brødhølet sitt. Normalt går jeg stille i dørene og er veldig diplomatisk, men i en slik setting? Niks. (Skal sies at det er forskjell på om det er 1 klasse eller 10 klasse. Altså hvor mange år man må forholde seg til og samarbeide med slike nek). Anonymkode: 6b6a1...189 Fjerde klasse. Så noen år igjen Anonymkode: d0787...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Det er frekt og tåpelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Å herregud! Hva slags stepford wife kjærring sa det?? Fy fader. Jeg tar en kake som tydelig er hjemmelaget av vanlige folk over en overpyntet og striglet fondantkake any day! Be de stappe det opp i ræva om den ikke er fin nok for det andre hølet deres. Dette var, bokstavelig talt, toppen av kransekaka. Anonymkode: cb6c3...bcb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fjerde klasse. Så noen år igjen Anonymkode: d0787...aab Kjipern. Da kan det vætre andre har mer bærekraftige råd enn meg😂 Men for å si det sånn: dama (antar det var dame) gikk langt over streken. Anonymkode: 6b6a1...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg må jo si at jeg lurer veldig på hvordan kaka så ut… for den skal virkelig ha sett ut som noen har kasta opp på den eller lignende før jeg hadde reagert på noe slikt. Og jeg er (mat og helse) lærer og mamma og har vært på en stor andel skolekaketilstelninger. Det er jo ikke akkurat sånn der at nydelig Instagramvennlig pynt lokker ungene først. Hadde nesten vært frista til å kjøre en kake i trynet på noen som hadde sagt noe slikt. Neida. Men for en håpløs kommentar! Anonymkode: 793fe...c78 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kjøpte ett or poser med sjokolade til sånne tilstelninger. Det var ofte flere sjokoladekaker, boller og en sjelden gang slo noen pp stortromma og lagde verdens beste. Jeg hadde heller ikke tid til p dandere kaker sammen med 100% jobb, 2 barn og deres aktiviteter etter skolen. Hadde de klaget på det, så hadde de ikke fått noe fra meg. Dessuten så ble det veldig mye kake igjen og mye av det gikk isblokk fordi de fleste ikke ville ta med restene hjem. Ikke bry deg om det!! Anonymkode: 29f97...598 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå