Gå til innhold

Skal du/dere feire valentinsdagen eller…?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Er du opptatt av og feirer disse kommersielle dagene som vi kopierer fra USA? Det er kommersialiseringen jeg ikke liker og at handelsstanden skal tjene ekstra penger. 

Halloween, valentinsdag = bare tull & tøys

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier ikke gjøre noe spesielt på valentinsdagen. Kunne sikkert skrevet noe svada om at vi kan feire kjærligheten når som helst, men grunnen er helt enkelt at vi bare ikke bryr oss om sånt. Halloween markerer vi fordi barna liker det. Vi kommer nok alltid til å ha godteri klart til barn som kommer på besøk, men kommer ikke til å markere det på annet vis når barna våre har blitt for store til å gå knask eller knep selv.

Ellers ser jeg ikke problemet med å kopiere skikker fra andre land. Det er jo nettopp det vi har gjort med veldig mange andre skikker vi har (det meste vi forbinder med jul er hentet fra andre land) og som mange ser på som gode norske tradisjoner. Hvorfor så mange føler behov for å klage over akkurat Halloween og valentinsdag skjønner jeg ikke. Om man ikke vil feire, så la være, men ganske merkelig og historieløst å klage på at de er importerte. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja,for vi trenger en liten påminnelse om å fokusere på kjærligheten og en ekstra fokus skader aldri. Gå ut å spise f.eks. 

Anonymkode: d3299...180

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. 0 fokus på den dagen

Anonymkode: 00e6d...613

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, vi feirer ingen av disse amerikanske dagene. 

Anonymkode: 3a6f3...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (3 timer siden):

Er du opptatt av og feirer disse kommersielle dagene som vi kopierer fra USA? Det er kommersialiseringen jeg ikke liker og at handelsstanden skal tjene ekstra penger. 

Halloween, valentinsdag = bare tull & tøys

Enig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vet ikke engang hvilken dag det er 🤣 Har ikke tenkt å finne ut av det heller. Men har skjønt det må være snart siden jeg har sett valentine-ting i butikker. 

Anonymkode: 0e5ce...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den feirer vi alltid. Nå har vel både valentinsdagen og Halloween vært feiret i Norge i 30 år. Så noe nytt vil jeg vil ikke kalle det, og hvor mye en legger i det av penger får være opp til hver enkelt. Eller om en ikke vil markere de dagene, så er også det helt greit.

Anonymkode: ab561...77e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det feires med både møter, en timeavtale, og et arrangement for frivillige, så får vel si det blir litt alternativ feiring. Ett år glemte den ene organisasjonen jeg er frivillig seg ut, og laget en stor samling for 90 frivillige på Valentinesdagen. Fikk middag, og det var flere par som var veldig fornøyd med å slippe å fikse mer, verre med de med en forsmådd partner hjemme 🤣🫣 Lærdommen var at det er lurt å ha felles interesser med sin kjære 🥰

Ellers feires ikke dagen noe særlig her, men har en i slekten som det er fint å kjøpe gaver til som egentlig er ment for valentinsdagen, og da gjerne etterpå når det er tilbud. Ofte mye å finne på blant annet Nille, som hun blir glad for. Så ikke så galt at det ikke er godt for noe.
Er koselig da å bli husket ekstra på, enten det er den eller den dagen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vi feirer ikke det. Feirer dog bryllupsdagen. 

Anonymkode: f3ce4...110

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Spesielt ikke når det i tillegg var årsdagen til mannen og eksen. :paff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ingen feiring sånn sett, men det er fredag så kanskje jeg lager en liten dessert eller noe. Har allerede planlagt en bedre middag, men det er kun fordi vi skal på sjukehuset for MR for oppfølging etter kreft dagen etterpå 

Anonymkode: 17f3a...654

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier ikke det. Men kanskje begynne... 🤔

Anonymkode: 3baa3...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei! Kommer til å være like alene som jeg er hver dag ellers. Kanskje jeg kjøper en ekstra flaske vin, siden det vel er en fredag.

Anonymkode: 1a00d...81c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tror vi feirer valentinsdagen hvert år, men det har vi egentlig aldri gjort. Vi feirer Kjærlighetsdagen. Vår kjærlighetsdag, som er datoen vi møttes. Hvilket tilfeldigvis også er i februar, men på slutten av februar. Folk tror uansett det er valentinsdagen vi feirer. 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...