Gå til innhold

Har hjemmesykepleien lov å kjøpe lunsj hos bakeren eller i butikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I arbeidstiden er det vel ikke lov. På fritiden har de selvfølgelig lov. 

Anonymkode: b652c...09e

Selvfølgelig er det lov i arbeidstiden. Det er en uvirkelig mengde fjols her. 

Anonymkode: b1020...97a

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I vår sone får vi ikke gå på butikken i arbeidstøy. Men jeg ser mange fra andre soner gjøre det. 

Anonymkode: 411c7...0c4

Jobber i ambulant sykepleierteam. Vi har heller egentlig ikke lov å gå på butikken i arbeidstøy, men ingen bryr seg. 
Gjør det likevel. Er et helt tullete forbud. 

Anonymkode: 66a7f...ef6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, hjemmesykepleien har kun lov til å kjøpe lunsj hvis de har signert attest fra kommunelegen om at de har spist hjemme. Alternativt kan de høste egen mat i offentlige parker, men kun mellom kl. 14:03 og 14:07 på torsdager.

Anonymkode: d3712...be2

Husk at månen må være i ne, de torsdagene mellom kl. 14:03-14:07 de kan høste egen mat i offentlige parker. Er månen i ny ER DET IKKE LOV!!

Er mange som glemmer den viktige distingsjonen mellom måne i ny og ne, som fører til unødvendig smitte!

Endret av Alice123
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er ikke de hjemme hos mange syke folk og drar med seg bakterier og virus rundt?

Anonymkode: d2185...339

Hva tror du? At hjemmesykepleiere jobber turnus der de går i karantene for hvert oppdrag? 

Dessuten drasser ikke en hjemmesykepleier på flere bakterier enn en annen arbeider. Folk som trenger hjemmesykepleier gjør ikke det fordi de har en smittsom virus infeksjon 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se for deg skrekkscenariet:

Anne er lærer og småbarnsmor. På vei til jobb er hun innom barnehagen for å levere sitt barn. På skolen møter hun mange lærere, og barn i flere klasser. På ettermiddagen drar hun innom sin gamle mor som ligger på sykehus, og så sin far som er på pleiehjem. Deretter drar hun hjem til familien sin, hvor far har hentet barn og laget middag. De sitter tett sammen rundt middagsbordet uten ansiktsmasker. Senere på kvelden drar hun på treningssenter for en gruppetime. Og drar innom butikken på vei hjem 😱

Beklager om jeg var overdramatisk med denne cliffhangeren!

Anonymkode: b66c3...8e2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette en ny trådtrend? Hvilken arbeidsgruppe er neste ut til å få butikkforbud?

Anonymkode: d3fc6...b64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må tilføye her så er der og enkelte som har privat hjemmesykepleie via firma og der tar hjemmesykepleie med seg den eldre ned på butikken å handler i firmabil og i arbeidsklær

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjemmesykepleiere er kontraktsfestet til å ikke ta pauser eller spise ila dagen. 

Stupid stupid

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kommer helt an på om man har betalt pause eller ikke, noe jeg tipper samtlige ansatte i hjemmesykepleien har. 
Har man betalt pause skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver i pausen, noe som typisk innebærer at man ikke kan forlate arbeidsplassen. Nå kan man jo argumentere for at hjemmesykepleiens arbeidsplass er både her og der og rundt omkring, men den er neppe inne på Rema…

Når det er sagt så har jeg aldri jobbet i en hjemmesykepleie-avdeling hvor noen har brydd seg om hvorvidt noen har gått på butikken i arbeidstiden, og jeg har truffet på kollegaer i arbeidstøy både på butikken, sushirestaurant, i kø på McDonalds osv.

Dette gjør det veldig vanskelig å ta påstander om at det er så hektisk på jobb i kommunehelsetjenesten seriøst, for ikke å nevne at å gjøre private ærend i betalt arbeidstid er en tidstyv som koster arbeidsgiver store summer.

Anonymkode: 32dcb...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Erru gæren, de har ikke lov til å gå hjem hvis ektefelle, barn og oldermor er syk .

Anonymkode: 77a55...e30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette kommer helt an på om man har betalt pause eller ikke, noe jeg tipper samtlige ansatte i hjemmesykepleien har. 
Har man betalt pause skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver i pausen, noe som typisk innebærer at man ikke kan forlate arbeidsplassen. Nå kan man jo argumentere for at hjemmesykepleiens arbeidsplass er både her og der og rundt omkring, men den er neppe inne på Rema…

Når det er sagt så har jeg aldri jobbet i en hjemmesykepleie-avdeling hvor noen har brydd seg om hvorvidt noen har gått på butikken i arbeidstiden, og jeg har truffet på kollegaer i arbeidstøy både på butikken, sushirestaurant, i kø på McDonalds osv.

Dette gjør det veldig vanskelig å ta påstander om at det er så hektisk på jobb i kommunehelsetjenesten seriøst, for ikke å nevne at å gjøre private ærend i betalt arbeidstid er en tidstyv som koster arbeidsgiver store summer.

Anonymkode: 32dcb...776

Lunsjen er en tidstyv ja. Best å avvikle den helt, 8 timers arbeidsdag uten matpause! Her går vi på butikken, tror 95% unner oss en god matpause. Har ubetalt lunsj, men ingen her hadde sagt noe på det med betalt lunsj heller. 

privat ærender derimot. Ikke greit, med mindre det er akutt 

Anonymkode: 9fc39...3ad

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette veldig enkelt? I arbeidstiden så jobber man. I pausen sin så kan man dra på butikken (eller gjøre hva som helst annet for den saks skyld).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jobber i ambulant sykepleierteam. Vi har heller egentlig ikke lov å gå på butikken i arbeidstøy, men ingen bryr seg. 
Gjør det likevel. Er et helt tullete forbud. 

Anonymkode: 66a7f...ef6

Tror du skal lese mikrobiologi om igjen som fag jeg! 

Det er faktisk skikkelig crazy at dere drasser med dere ESBL og multiresistente bakterier rundt omkring i samfunnet. Har dere ikke fått opplæring i dette? 

Anonymkode: 29c06...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

ESBL smitter fekal-oralt, hovedsaklig via hender. Helsepersonell som er opplært i å utføre håndhygiene mellom pasienter er nok en mindre smittefare enn hvem som helst andre med ESBL, uavhengig av hvilke klær de har på seg.

Er nok flere som kan lese mikrobiologi-boka ja, det har du rett i.

Anonymkode: 4052c...939

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk skikkelig crazy at dere drasser med dere ESBL og multiresistente bakterier rundt omkring i samfunnet. Har dere ikke fått opplæring i dette? 

Hvordan tenker du folk som har esbl skal opptre i samfunnet? Skal ikke de få gå på butikken? Er nok MANGE som har esbl som ikke vet om det, tviler på at smitten kommer fra hjemmesykepleien på butikken iallfall 

Anonymkode: f51d9...a1a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vafforno? Har de så god lønn at de kan kjøpe seg lunsj bor bakeren eller i butikken? Må revurdere jobben min, har med matpakke.

Anonymkode: e5e11...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ofte at hjemmesykepleien kjøper lunsj hos bakeren eller i butikken, har de lov til det? 

Nei, de har bare lov til å handle lunsj på rema 1000

Anonymkode: 646f5...c34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke de hjemme hos mange syke folk og drar med seg bakterier og virus rundt?

Da vil dette argumentet gjelde pårørende til de syke pasientene også da.. 

Anonymkode: e893d...0a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Da må du ikke finne på å gå på kiwibutikken på Ullevål. Der kan du faktisk få ebola om du er riktig uheldig. Ekstremt mange engler i hvitt som handler lunsj der. Gud forby

Anonymkode: 646f5...c34

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle de ikke ha lovt til det? Man kan gjøre hva man vil i pausene sine. 

Anonymkode: 33d3e...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...