AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei. Går igjennom ett samlivsbrudd akkurat nå, som er utrolig tøft. Far vil ha 50/50 og dette vil ikke jeg. Barnet er 1,5 år og er mye mer knyttet til meg en far. Jeg har sjeldent vært vekke fra barnet bortsett fra jobb og jeg har gått mye ned i stillingsprosent slik at jeg kan ha henne hjemme mest mulig fra bhg for å tilbringe tid med henne. Far klarte ikke ha sin permisjon pga det ble for mye for han og ville heller jobbe, så han jobba og var noen dager hjemme med baby da hun var liten. Han har også jobbet en del overtid, og kommer knapt hjem før hun skal legge seg. Når jeg er på kveldsvakt er han sjeldent alene med henne, han må alltid opp til moren sin. Skjønner han vil ha 50/50, men jeg syns ikke dette er til barnets beste. Vil legge til at jeg syns han er en god far for barnet, og de har også en god tilknytning. Jeg er redd dette vil skape veldig stor konflikt mellom oss. Og hvordan blir det hvis den ene flytter feks 20/30 minutter unna? Anonymkode: 86b95...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Verken mor eller far har rett til x mengde samvær. Barnet har rett til å kjenne begge sine foreldre og å få sine behov dekket og hensyntatt. For barn under tre år, vil det si å være mest hos den forelderen det kjenner best/er tryggest på. For mange barn vil en gradvis økning til 50/50 være en fordel, men ikke for alle. Anonymkode: bb8f0...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Et så lite barn skal ikke leve på denne måten. Punktum finale. Vis til veilederen fra FOSAP og ikke gi deg på at barnet skal ha et fast bosted. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Verken mor eller far har rett til x mengde samvær. Barnet har rett til å kjenne begge sine foreldre og å få sine behov dekket og hensyntatt. For barn under tre år, vil det si å være mest hos den forelderen det kjenner best/er tryggest på. For mange barn vil en gradvis økning til 50/50 være en fordel, men ikke for alle. Anonymkode: bb8f0...015 Takk for svar. Barnet er mest trygg på meg. Jeg vil at barnet skal ha en stabil værdag. Jeg er helt for at man kan ha 50/50 på sikt, da barnet blir eldre. Ts Anonymkode: 86b95...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Nei, men barnet har rett til det. Du er en ufattelig dårlig mor om du nekter far å ha barnet like mye som du har. Anonymkode: 89a5e...978 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, men barnet har rett til det. Du er en ufattelig dårlig mor om du nekter far å ha barnet like mye som du har. Anonymkode: 89a5e...978 Ts her. Har du lest hele innlegget? på sikt tenker jeg at 50/50 er en bra ting når hun blir eldre, men ikke når hun er så liten. Nå tenker jeg mer på hennes del og stabilitet i hverdagen. Ser at det ikke anbefalt for barn under 3 år å ikke ha 50/50 for barnets beste. Anonymkode: 86b95...df8 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Kanskje faren skal ha ungen 100% da? Anonymkode: b22fc...97c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden (endret) som en liten fakkel ... hva tenke du e best da TS ? sånn ca 70 / 30 eller 80 / 20 eller 90 / 10 ? Det kan kanskje være ... men det er jo ikke noe autmatikk at den med 90 skal være deg ... For hennes del og stabilitet så må enten far eller mor ofre mye av tiden med barnet når det er så liten. Er du klar for evt være den med 10 til 20 prosent? tenkte ikke det nei ... Men hvis du biter tenna sammen og VIRKELIG tenker at barnet bør bo 90 prosent hos en av foreldrene for barnets beste ... klarer du tanken på at barnet bor 90 prosent hos far da? nei ... ikke nå heller nei ... Endret 7 timer siden av Amistad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje faren skal ha ungen 100% da? Anonymkode: b22fc...97c Hvorfor skal faren ha ungen 100% når ungen mest knyttet til mor, og har tilbrakt det meste av sitt korte liv med mor?? En mor som har ofret tid og jobb for mest mulig tid med ungen? Anonymkode: 513eb...50e 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, men barnet har rett til det. Du er en ufattelig dårlig mor om du nekter far å ha barnet like mye som du har. Anonymkode: 89a5e...978 Du er en ufattelig dårlig forelder hvis du mener at barnets vel skal ofres så foreldre får viljen sin. Barnet har rett til å ha fine trygge dager, og omgås begge foreldre. Det er absolutt ikke gitt at 50/50 er veien til det målet. Anonymkode: 1841f...5ab 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal faren ha ungen 100% når ungen mest knyttet til mor, og har tilbrakt det meste av sitt korte liv med mor?? En mor som har ofret tid og jobb for mest mulig tid med ungen? Anonymkode: 513eb...50e Kanskje det er det beste for ungen. Anonymkode: b22fc...97c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Amistad skrev (2 minutter siden): som en liten fakkel ... hva tenke du e best da TS ? sånn ca 70 / 30 eller 80 / 20 eller 90 / 10 ? Det kan kanskje være ... men det er jo ikke noe autmatikk at den med 90 skal være deg ... For hennes del og stabilitet så må enten far eller mor ofre mye av tiden med barnet når det er så liten. Er du klar for evt være den med 10 til 20 prosent? Det var en dårlig fakkel. Stabilitet tilsier at barnet beholder kjente omgivelser. Det kunne vært far, hvis han hadde utholdt å ta seg av barnet hele pappapermen, på ettermiddager, og ellers uten å løpe til farmor når mor gjør noe annet. Men status nå er at mor er barnets trygge, kjente klippe. Da blir det hjertesorg for lille barnet å være 50% hos far. Eller farmor blir det vel, imens far ser på. Anonymkode: 1841f...5ab 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje det er det beste for ungen. Anonymkode: b22fc...97c Det er best for en liten unge å tvangsskilles fra den tryggeste personen i livet? Hvordan får du det til å henge i hop? Lurer oppriktig på hvordan du tenker. Anonymkode: 1841f...5ab 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Amistad skrev (8 minutter siden): som en liten fakkel ... hva tenke du e best da TS ? sånn ca 70 / 30 eller 80 / 20 eller 90 / 10 ? Det kan kanskje være ... men det er jo ikke noe autmatikk at den med 90 skal være deg ... For hennes del og stabilitet så må enten far eller mor ofre mye av tiden med barnet når det er så liten. Er du klar for evt være den med 10 til 20 prosent? tenkte ikke det nei ... Men hvis du biter tenna sammen og VIRKELIG tenker at barnet bør bo 90 prosent hos en av foreldrene for barnets beste ... klarer du tanken på at barnet bor 90 prosent hos far da? nei ... ikke nå heller nei ... Et barn på 1,5 år skal være hos sin trygg omsorgsperson, som den er nærmest knyttet til. Dersom det er mor så er det mor. Det er veldig tydelig at du bare bryr deg om faren i denne saken og driter i ungen. Skam deg. Anonymkode: d7253...8d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Amistad skrev (11 minutter siden): som en liten fakkel ... hva tenke du e best da TS ? sånn ca 70 / 30 eller 80 / 20 eller 90 / 10 ? Det kan kanskje være ... men det er jo ikke noe autmatikk at den med 90 skal være deg ... For hennes del og stabilitet så må enten far eller mor ofre mye av tiden med barnet når det er så liten. Er du klar for evt være den med 10 til 20 prosent? tenkte ikke det nei ... Men hvis du biter tenna sammen og VIRKELIG tenker at barnet bør bo 90 prosent hos en av foreldrene for barnets beste ... klarer du tanken på at barnet bor 90 prosent hos far da? nei ... ikke nå heller nei ... Hvordan tenker du at far skal få dagene til å gå i hop med hovedomsorg når han ikke engang klarer å være alene med barnet når mor er på kveldsvakt? Og tenker du at det er barnets beste å være 90% hos en far som ikke engang klarte å ha permisjon med barnet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje det er det beste for ungen. Anonymkode: b22fc...97c Det beste for ungen er å ha en forelder som d fysisk og psykisk er kapabel til å ta seg av barnet på en omsorgsfull måte også ALENE . Hvis du hadde lest HI så hadde du fått med deg at far ikke taklet pappapermen og måtte koble moren sin inn for å klare hele dagen med barnet. Det første som må skje er at far går inn i en transformasjon av en farsskikkelse og blir en far som fungerer trygt for barnet . FVK burde jo vite hva en trenger å kunne og avsløre om far snakker sant om sine omsorgsfulle sider. Anonymkode: 4121d...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er best for en liten unge å tvangsskilles fra den tryggeste personen i livet? Hvordan får du det til å henge i hop? Lurer oppriktig på hvordan du tenker. Anonymkode: 1841f...5ab Først og fremst så hører man en del av saken her. Om moren hadde dødd, så får ungen det plutselig helt jævlig? Unger i den alderen er raske til å tilvenning, og kanskje faren er flink med ungen. Synes det bare er litt feil at damer alltid skal ha makta hele tiden, fra dem vil ha abort til langt etter ungen er født. Her har man en far som vil ha ungen mest mulig, som tar ansvar, men igjen så skal moren bestemme. Ingenting som tilsier at ungen får det bedre hos mor enn hos far. Nå vet jeg ikke om TS bor med noen andre. Men om faren får hjelp av sin mor, så er dem jo også to, som også gir en trygghet for ungen. Anonymkode: b22fc...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden Han tenker kun på bidraget, ikke for å være sammen med barnet. Et barn på 1,5 år skal IKKE ha 50/50!!! Mekleren er garantert enig. Du må si fakta om pappapermen og samværet han har hatt på mekling. Anonymkode: 26fcf...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Først og fremst så hører man en del av saken her. Om moren hadde dødd, så får ungen det plutselig helt jævlig? Unger i den alderen er raske til å tilvenning, og kanskje faren er flink med ungen. Synes det bare er litt feil at damer alltid skal ha makta hele tiden, fra dem vil ha abort til langt etter ungen er født. Her har man en far som vil ha ungen mest mulig, som tar ansvar, men igjen så skal moren bestemme. Ingenting som tilsier at ungen får det bedre hos mor enn hos far. Nå vet jeg ikke om TS bor med noen andre. Men om faren får hjelp av sin mor, så er dem jo også to, som også gir en trygghet for ungen. Anonymkode: b22fc...97c Om mor hadde dødd, så ville ungen havnet hos farmor. Om vi skal gå utifra hovedinnlegget. Anonymkode: ade36...e04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden Amistad skrev (17 minutter siden): som en liten fakkel ... hva tenke du e best da TS ? sånn ca 70 / 30 eller 80 / 20 eller 90 / 10 ? Det kan kanskje være ... men det er jo ikke noe autmatikk at den med 90 skal være deg ... For hennes del og stabilitet så må enten far eller mor ofre mye av tiden med barnet når det er så liten. Er du klar for evt være den med 10 til 20 prosent? tenkte ikke det nei ... Men hvis du biter tenna sammen og VIRKELIG tenker at barnet bør bo 90 prosent hos en av foreldrene for barnets beste ... klarer du tanken på at barnet bor 90 prosent hos far da? nei ... ikke nå heller nei ... Ts her. Jeg vet ikke hva jeg tenker er best ift fordeling av barnet, men jeg syns ikke 50/50 er en god løsning nå som barnet er så liten. Jeg tenker at 50/50 på sikt er god løsning, og vil at barnet skal være mye med pappaen sin. Dette blir en veldig stor og voldsom overgang for barnet. Jeg tenker absolutt at det er en automatikk jeg har hovedomsorgen da barnet har mest tilknytning til meg, jeg har gått ned mye i stillings prosent for å være med barnet. Han klarte ikke ha hele sin del av permisjon fordi det ble for mye og for kjedelig for han, og måtte da jobbe noen dager i permisjonen sin. Han har en god tilknytning og jeg syns han er en god far. Dette har blitt mye bedre nå som barnet har blitt større. Jeg vil aldri frarøve barnet å være med sin far, jeg ønsker at vi skal samarbeide godt. Og ja, hadde det vært omvendt så hadde jeg tenkt at det beste for barnet var at barnet var mest hos far - til å begynne med. Anonymkode: 86b95...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå