Gå til innhold

Obs posten ahus

anonymfrøken1

Anbefalte innlegg

Hvordan er obs posten på ahus? Har vært der før i 2017 grunnet prematur fødsel, lå der i 5 uker før jeg fødte. Fikk da lov til partner heletiden på alenerom.

Jeg er i uke 26 nå og skal flyttes over fra ullevål til ahus. Har igjen 0.6mm av livmorhalsen og litt åpning. 

Får far/partner lov til å være der med meg? Noen andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha! Unnskyld for useriøs kommentar, men jeg ble litt forvirret av tittelen, så jeg kom inn for å sjekke om de hadde en coop obs med post i butikk på Ahus 😅

Tror vi sier god natt!

Anonymkode: 4b413...0a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du seriøst mannen din der i fem uker? Har han ikke jobb? 

Jeg har vært på obs ahus under covid, flermannsrom, andre pasienter kom og gikk og mannen fikk ikke komme inn.  Det er besøkstid på dagtid på barsel til og med. Men ring for å spørre. Menn får gjerne være der om mor er veldig dårlig,  ellers er de med rette noe restriktive på å slippe inn menn i kvinnersoner. Husker jeg sto i kø på barsel for å hente mat noen dager etter fødsel. Mannen måtte hente i barnehagen, og jeg var alene med baby. Sto bak sikkert fem menni køen, og alle brukte jævlig lang tid på å bestemme seg, ringte kona si når de kom fremst i køen førsta, ville hun ha kalkun eller fisk, spurte og grov om maten. Jeg måtte bare vente, med baby og blodtap og sting. 

Anonymkode: fc3c5...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde du seriøst mannen din der i fem uker? Har han ikke jobb? 

Jeg har vært på obs ahus under covid, flermannsrom, andre pasienter kom og gikk og mannen fikk ikke komme inn.  Det er besøkstid på dagtid på barsel til og med. Men ring for å spørre. Menn får gjerne være der om mor er veldig dårlig,  ellers er de med rette noe restriktive på å slippe inn menn i kvinnersoner. Husker jeg sto i kø på barsel for å hente mat noen dager etter fødsel. Mannen måtte hente i barnehagen, og jeg var alene med baby. Sto bak sikkert fem menni køen, og alle brukte jævlig lang tid på å bestemme seg, ringte kona si når de kom fremst i køen førsta, ville hun ha kalkun eller fisk, spurte og grov om maten. Jeg måtte bare vente, med baby og blodtap og sting. 

Ja, det hadde jeg. I 2017 var jeg også gravid i en alder av 15 og fikk mitt første barn når jeg var 15, samt mitt andre når jeg var 17 og nå venter jeg mitt tredje barn som 22/23.  

Den tiden så studerte barnefaren til eldste og var ingen problemer. Så han fikk være der, jeg hadde alenerom under hele oppholdet. 

Det jeg i hovedsak spurte om er dem som ligger innlagt med prematur fødsel forran seg, ikke barn født til termin. Det er litt annerledes i en sånn situasjon enn barn som kommer til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymfrøken1 skrev (5 timer siden):

Ja, det hadde jeg. I 2017 var jeg også gravid i en alder av 15 og fikk mitt første barn når jeg var 15, samt mitt andre når jeg var 17 og nå venter jeg mitt tredje barn som 22/23.  

Den tiden så studerte barnefaren til eldste og var ingen problemer. Så han fikk være der, jeg hadde alenerom under hele oppholdet. 

Det jeg i hovedsak spurte om er dem som ligger innlagt med prematur fødsel forran seg, ikke barn født til termin. Det er litt annerledes i en sånn situasjon enn barn som kommer til termin.

Det er fortsatt lenge å være på et sykehus når man ikke går behandling.

Dette er svært skjerpende omstendigheter jeg virkelig håper de tar hensyn til. Da kan det hende du er heldig og får alenerom likevel og at far kan overnatte, vet de gjør det også etter fødsel når mor er veldig sliten/operert og de derfor får alenerom. Alt avhenger av kapasitet på ahus. Fikk være alene på obsen når det var kapasitet,  men det kom innom flere andre når det var fullt ellers, noe som kan være demotiverende når man er der lengre enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...