Gå til innhold

Hvis jeg har prøvd alt, men finner ikke drømmedama

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han skal begynne å sjekke opp damer han ikke er tiltrukket av? 

Anonymkode: a1ddb...0e9

Nei, han kan være singel i stedet. Men ikke klag over at de peneste ikke vil ha ham. For alle vil ha de peneste, og han når rett og slett ikke helt opp i konkurransen.

Anonymkode: cb6b4...7fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Svært svært svært få menn kan jo få drømmedama. De aller fleste må akseptere kvinner på sitt eget nivå. Sånn er det bare. Når såpass få kvinner av totalen er seksuelt attraktive så er det ganske logisk at ikke alle kan få ei. 

Anonymkode: 4af59...31c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, han kan være singel i stedet. Men ikke klag over at de peneste ikke vil ha ham. For alle vil ha de peneste, og han når rett og slett ikke helt opp i konkurransen.

Eller han kan justere forventingene sine noe. (Utseende)preferanser er til en viss grad tillært, og kan endres. Jeg vil faktisk gå så langt som til å si at dersom man treffer "den rette", så er plutselig disse utseendepreferansene ikke så innmari viktige lenger. Har erfart det selv. 

Anonymkode: da82d...9a8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver du deg på absolutt alle og blir avvist av absolutt alle, eller prøver du deg på « drømmedamer « og blir avvist fordi du ikke er i samme liga? 
enten må du endre din adferd, dine forventninger eller rett og slett belage deg på et liv alene. 

Anonymkode: 98b03...542

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ser etter drømmadama, er det på tide å våkne opp fra denne drømmen. På tide å se i den virkelige verden.

Anonymkode: 02e78...782

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjebnen kan ikke bestemme noe som helst. Du bestemmer. Og du sier du blir avvist av NESTEN alle. Så ikke alle har avvist deg da. Ta en pause. Date deg selv en mnd eller to og så finn på noe nytt. Drømmedamen kommer. 👍

Anonymkode: 298af...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om du ser etter drømmadama, er det på tide å våkne opp fra denne drømmen. På tide å se i den virkelige verden.

Anonymkode: 02e78...782

Enig. Han bør prøve seg på damer av lavere kvalitet.

Anonymkode: 2695d...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drømmedama er jo noe som dukker opp etter du har datet og blitt kjent med en dame, omtrent på det tidspunktet der du enten blir mer betatt og begynner å innse at hun er en drømmedame fordi hun er den hun er, eller du mister interessen. 

Du kan ikke vite å forhånd om noen er drømmedame, da har du i såfall ganske overfladiske kriterier. 

Drømmemann for meg er en som er stabil, som kan kommunisere, som ikke antar ting uten å spørre, som får meg til å føle meg bra, som viser at vi kan holde sammen over tid og tåle variasjon i energi og humør. Som kan vise seg sårbar og samtidig la meg være sårbar. Som står stødig når jeg trenger støtte, men som også applauderer når jeg klarer selv. Som lar meg være glad i han slik jeg viser det, som rommer stillhet og respektere behov for alenetid (og gjerne har behov for det selv). 

Jeg visste ikke at min kjæreste var drømmemannen før vi hadde kjent hverandre og møttes daglig i bortimot et par måneder. Og det var tvil helt til 4-5 måneder ut i forholdet. Nå er jeg sikker 🥰

Anonymkode: 60df5...ddd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig. Han bør prøve seg på damer av lavere kvalitet.

Det er ikke noe som heter kvalitet. Damer er mennesker, ikke varer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Drømmedama er jo noe som dukker opp etter du har datet og blitt kjent med en dame, omtrent på det tidspunktet der du enten blir mer betatt og begynner å innse at hun er en drømmedame fordi hun er den hun er, eller du mister interessen. 

Du kan ikke vite å forhånd om noen er drømmedame, da har du i såfall ganske overfladiske kriterier. 

Drømmemann for meg er en som er stabil, som kan kommunisere, som ikke antar ting uten å spørre, som får meg til å føle meg bra, som viser at vi kan holde sammen over tid og tåle variasjon i energi og humør. Som kan vise seg sårbar og samtidig la meg være sårbar. Som står stødig når jeg trenger støtte, men som også applauderer når jeg klarer selv. Som lar meg være glad i han slik jeg viser det, som rommer stillhet og respektere behov for alenetid (og gjerne har behov for det selv). 

Jeg visste ikke at min kjæreste var drømmemannen før vi hadde kjent hverandre og møttes daglig i bortimot et par måneder. Og det var tvil helt til 4-5 måneder ut i forholdet. Nå er jeg sikker 🥰

Anonymkode: 60df5...ddd

Det med antagelser og være forutinntatt er ikke bra. Så tenker jeg: Om en mann vil dømme meg nord og ned bare for at jeg viser hvem jeg er, så kan han vær så god bare gjøre det. Jeg kan kommunisere på mange ulike plan, og kan være direkte om det trengs. Er veldig selektiv i hvem jeg velger å kommunisere med, i forhold til hva jeg kommuniserer.

Konseptet drømmedame og drømmemann, virker på meg som et stigmatiserende og uoppnåelig tankesett. Om man tenker slik så tror jeg mange ødelegger de mulighetene de faktisk kan ha. En slags selvoppfyllende profeti, og det er det utfordrende å gjøre noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 11.57):

Svært svært svært få menn kan jo få drømmedama. De aller fleste må akseptere kvinner på sitt eget nivå. Sånn er det bare. Når såpass få kvinner av totalen er seksuelt attraktive så er det ganske logisk at ikke alle kan få ei. 

Hva er det som gjør drømmedama til nettopp det? Her tror jeg det er mange menn som må gå i seg selv. Det finnes mange ulike innfallsvinkler for å tilnærme seg kvinner. Det enkle er ofte det beste. 

Hva er det som gjør kvinner seksuelt attraktive? Alle kvinner har en iboende seksualitet. Ikke alle er like gode på å ta ansvar for den. Det kan være den kvinnen man trodde det minst om. En grå mus kan være en villkatt 😂 Jeg tror man må være villig til å bruke litt tid for å utvikle trygghet og tillit, ellers tror jeg man kan gå potensielt glipp av mange bra kvinner, eller menn for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når såpass få kvinner av totalen er seksuelt attraktive.." Hva er en seksuelt attraktiv kvinne? Det er MANGE flere kvinner der ute som er slanke, pene, som generelt tar vare på utseendet, enn det er menn som gjør det samme..

Anonymkode: 446a6...704

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Når såpass få kvinner av totalen er seksuelt attraktive.." Hva er en seksuelt attraktiv kvinne? Det er MANGE flere kvinner der ute som er slanke, pene, som generelt tar vare på utseendet, enn det er menn som gjør det samme..

Kvinner bryr seg ikke om menns utseende sies det på Kvinneguiden.

For kvinner er det personligheten som er tiltrekkende, bl.a. at han er snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet at det er tull. Men kvinner verdsetter indre kvaliteter også. Og da blir man penere, om man liker personen for indre kvaliteter. Menn driter i om dama er smart eller snill, så lenge hun er pen. Er det ikke latterlig? 

Anonymkode: 737c1...075

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sies det av NOEN på KG. Jeg for min del vektlegger utseende i tillegg til personlighet. Det er greit å være fysisk tiltrukket av personen man skal være intim med for å kunne ha et godt sexliv, og en god personlighet alene skaper ikke nok tiltrekning for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at få kvinner er seksuelt attraktive, på tross av at statistikk viser at det er langt flere overvektige menn enn kvinner her i landet. Statistikk viser jo også at de fleste som er i forhold er overvektige. Alle må stikke fingeren i jorda og innse at man med all sannsynlighet vil ende opp med en overvektig partner. Og ønsker man ikke det, så ønsker man vekk det store flertallet der ute.

Det er ingen skam å ha krav, og man står helt fri til å stille akkurat de kravene man vil. Om man er en tykk kvinne på 40 så står man fritt til å kun ønske seg 25 år gamle topptrente menn, og  om man er en kvapsete 40 år gammel mann så står man like fritt til å ønske seg en vakker 25 år gammel dame. Men da må man jo forstå at man med 99,9 % sikkerhet forblir singel, og at det med 100 % sikkerhet er en selv som er problemet og ikke samfunnet generelt. 

Anonymkode: 749fb...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 8.54):

Han skal begynne å sjekke opp damer han ikke er tiltrukket av? 

Anonymkode: a1ddb...0e9

Overhodet ikke. Han kan lære seg å være lykkelig som singel. Noe som dessverre viser seg å være svært vanskelig for menn da de generelt har lavere boevne, dårligere personlig hygiene og elendige sosiale nettverk sammenlignet med single kvinner.  Det er ingen tvil om at menn trenger kvinner enormt mye mer enn kvinner trenger menn. Jeg er selv enslig på tredje året etter et 20 år langt ekteskap med rollen som kokk,   barnepike, koordinator, vaske- og hushjelp. Jeg føler virkelig at jeg har fått livet mitt tilbake slik det var i tjueårene, jeg føler at jeg er kvitt en 100 kg tung mørk byrde på skuldrene. Mens eks'en lever i møkk og rot og stadig glemmer foreldremøter og barnas lekser (barna ønsker heller ikke å være hos pappa da han sjelden er hjemme og heller ikke lager middager). 

Anonymkode: 749fb...1be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det som sies er at utseendet ikke er det viktigste, og at personlighet teller mer. Så er det også sånn at ikke alle kvinner har samme preferanser når det gjelder utseende på mannen. Jeg har f.eks. en venninne som blir mo i knærne av høye, tynne menn med rødt hår. 

Anonymkode: da82d...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært på en del dater og ennå ikke funnet drømmepartneren, har jeg gjort noen refleksjoner:

Det å ha mye til felles, som verdier, interesser og livstempo i livet, er tydeligvis ikke nok. Jeg kjenner jo flere par, og det slår meg at hver av dem er ganske forskjellige. 

Er dette fokuset på en "drømmepartner" litt overdrevet? Vi kan alle jobbe for å bli den beste, og mest tilfredse utgaven av oss selv, for å være posisjonert når vi endelig møter den rette.  Men min teori er at den kjemien som kreves, er vanskelig å jobbe for å oppnå, den må bare være der. 

Noen tanker og erfaringer rundt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 21.38):

Som en annen her sier, prøv noe annet. Du har prøv alt sier du. Har du prøvd å la være å prøve? La ting skje uten å prøve å fremprovosere noe?

Anonymkode: bfd6f...c7f

Da skjer det HVERTFALL ikke noe da🤣. Ingen drømmedamer som bare plutselig kommer og banker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...