Gå til innhold

Tør du ta kontakt med ei dame du møter ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere menn rundt 35-45 ,om dere møter en dame som er interessant, tør dere vise det  ? Altså hvis dere ser ei på butikken eller på gata,tur i naturen etc . 

Tør dere ta kontakt ? Eller videreføre samtalen dersom dere tilfeldigvis har utvekslet noen ord  ? 

Hvorfor/hvorfor ikke ? 

Min personlige mening er at dere ikke burde være redde for å virke for pågående.  Det er jo milevis forskjell på høflig interesse og trakassering. Det er jo bare å starte med å kommentere noe som kan lede samtalen videre. F eks noe ala,"de joggeskoa så gode ut" eller "ser du har skikkelig jakke i dette regnværet " også pense det inn på at du pleier å jogge der og der,bla bla.Eller,om du møter ei med hund burde det iallefall være enkelt å starte en samtale. Med mindre du har hundeskrekk 😅  Men,dere skjønner poenget. 

Jada,vi damer burde nok også generelt sett vært flinkere. Men,noen av oss er ganske blyge i forhold til å vise interesse selv når det er interesse fra vår side og vi ser at mannen har lyst til å ta kontakt. Så,om ikke mannen tar tydelig initiativ, skjer det dessverre ingenting 😅 

Anonymkode: c9937...8c6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja og nei.

Hvis det er ei jeg liker OG hun sender meg en invitasjon eller et annet signal om at jeg er velkommen bort gjør jeg det. Med invitasjon og signal mener jeg kroppsspråk eller blikk.

Dersom jeg ikke oppfatter en invitasjon går jeg selvfølgelig ikke bort.

Om hun inviterer, men jeg er ikke interessert, går jeg så klart ikke bort.

Ellers blir det med et nikk og et høflig smil. 

Endret av Te- Presten
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere menn rundt 35-45 ,om dere møter en dame som er interessant, tør dere vise det  ? Altså hvis dere ser ei på butikken eller på gata,tur i naturen etc . 

Tør dere ta kontakt ? Eller videreføre samtalen dersom dere tilfeldigvis har utvekslet noen ord  ? 

Hvorfor/hvorfor ikke ? 

Min personlige mening er at dere ikke burde være redde for å virke for pågående.  Det er jo milevis forskjell på høflig interesse og trakassering. Det er jo bare å starte med å kommentere noe som kan lede samtalen videre. F eks noe ala,"de joggeskoa så gode ut" eller "ser du har skikkelig jakke i dette regnværet " også pense det inn på at du pleier å jogge der og der,bla bla.Eller,om du møter ei med hund burde det iallefall være enkelt å starte en samtale. Med mindre du har hundeskrekk 😅  Men,dere skjønner poenget. 

Jada,vi damer burde nok også generelt sett vært flinkere. Men,noen av oss er ganske blyge i forhold til å vise interesse selv når det er interesse fra vår side og vi ser at mannen har lyst til å ta kontakt. Så,om ikke mannen tar tydelig initiativ, skjer det dessverre ingenting 😅 

Alt har med signalene hun sender, og de må være tydelige. Og, det er dessverre ikke å komme utenom at terskelen for slikt har blitt mye høyere for menn. Enda hvor mye man sier at den ikke burde være det.

Når det er sagt så har jeg, og tar fortsatt kontakt med damer jeg synes er spennende. Men jeg trekker meg like fort tilbake om responsen ikke er oppmuntrende. Det første som må skje er blikkontakt, så et smil. Derfra gir jeg oss begge muligheten til å «finne hverandre igjen». Først da sier jeg hei og innleder en samtale. Som oftest finner vi hverandre ikke igjen, men når det skjer så er all tvil borte og praten flyter lett. 

Blyghet er likt for både damer og menn, og den holder en bare tilbake. Å legge dette presset på alle andre enn seg selv er ganske feigt spør du meg. Jeg er også blyg, men jeg er også ikke blyg. Og slik tror jeg alle er. Det er ikke et fastsatt personlighetstrekk, men noe man kan øve seg på og endre

Anonymkode: 96475...020

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De joggeskoa så gode ut???? Altså makan til turnoff samtaleemne…

Anonymkode: 35a4b...50a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. Kvinnen må ta kontakt med meg, føler meg som en creep om jeg prøver meg på noen 

Anonymkode: ec6bd...c7b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I de settingene du nevner, nei. For selv om jeg er en høflig person med sosiale antenner som en ikke burde bli skremt av, så hører jeg jo hvor mange kvinner som klager på at menn tar kontakt i slike settinger, og ønsker ikke sette meg i en situasjon hvor jeg blir sett på som en creep, selv om jeg ikke er det. Da får heller drømmedama slippe unna 

Anonymkode: b2b56...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg dame, men svarer likevel. Synes det er koselig om en mann tar kontakt med meg og er nysgjerrig. Liker jeg han så viser jeg han det med hele meg. Han er ikke i tvil for å si det sånn 🫣 Og om han er det...Ja da skjønner jeg ingenting 😂 Jeg er veldig forsiktig i forhold til hvem jeg viser hvordan jeg egentlig kan være, og det er han som får fram dette i mitt indre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor/hvorfor ikke ? 

Nei, gjør nok ikke det. Er generelt dårlig på å lese sånne signal og hint. Aldri hatt øvelse i det. Og trodde aldri på eksen når hun sa at andre damer la merke til meg. Var mao liten sannsynlighet for sidesprang der i gården 😅 
Og vi burde kanskje ikke være redd for å virke pågående, men det er unektelig en tanke som lusker det og. Og når man trenger store bokstaver og bokstavkjeks for å forstå at det er gjensidig interesse så er ikke tilfeldige møter den arenaen man føler seg komfortabel på. 

Anonymkode: d5af8...8d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De joggeskoa så gode ut???? Altså makan til turnoff samtaleemne…

Anonymkode: 35a4b...50a

Kanskje det er problemet ditt? At du vil snakke om sexy og turn on ting med fremmede? 
Egentlig spiller det liten rolle hva man snakker om, men hvordan det blir sagt. 
Er man sjarmerende og med glimt i øyer, kan man egentlig si hva som helst 

Anonymkode: 5aa94...9cc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det er problemet ditt? At du vil snakke om sexy og turn on ting med fremmede? 
Egentlig spiller det liten rolle hva man snakker om, men hvordan det blir sagt. 
Er man sjarmerende og med glimt i øyer, kan man egentlig si hva som helst 

Anonymkode: 5aa94...9cc

Men fakta er at det har vært kampanjer i media hvor det blir klaget på at menn tar kontakt med kvinner offentlig, uansett hva som sies. Da blir naturlig nok terskelen for å ta kontakt mye høyere når en vet at det er stor sjanse for at det blir negativt tatt imot 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men fakta er at det har vært kampanjer i media hvor det blir klaget på at menn tar kontakt med kvinner offentlig, uansett hva som sies. Da blir naturlig nok terskelen for å ta kontakt mye høyere når en vet at det er stor sjanse for at det blir negativt tatt imot 

Nææææi dette er ikke fakta. 
Jeg håper du troller nå, for det er på ingen måte vanskelig å skille mellom hyggelig oppmerksomhet, småprat og normalt forventa høflighetsinteraksjoner og det metoo og lignende omhandler. Dette er ikke vanskelig, har ikke vært og bør aldri oppfattes slik. 
Det er kun online i små ekkokammer og for personer med steeeeeeerk begrensede sosiale ferdigheter dette er vanskelig.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Te- Presten skrev (1 minutt siden):

Jeg håper du troller nå, for det er på ingen måte vanskelig å skille mellom hyggelig oppmerksomhet, småprat og normalt forventa høflighetsinteraksjoner og det metoo og lignende omhandler. Dette er ikke vanskelig, har ikke vært og bør aldri oppfattes slik. 
Det er kun online i små ekkokammer og for personer med steeeeeeerk begrensede sosiale ferdigheter dette er vanskelig.

Hvor har du vært de siste årene? 
#villebarepratelitt ble ikke akkurat en liten sak, og flere liknende har det vært, både på nyhetene på tv og aviser 😄 

Selvsagt har terskelen blitt høyere for å ta kontakt med en fremmed dame man kunne være interessert i å bli kjent med. Heldigvis finnes det en liten håndfull damer som er flinke til å signalisere at de ønsker kontakt, og de får dermed kontakt. Selv om det tilsynelatende er helt ok når man leser her på kg, så er ikke dette normalt de signalene som sendes ut.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar gjerne kontakt med både kvinner og menn jeg møter i alle aldere. Jeg synes ikke det er noe problematisk. Jeg gjør det fordi jeg er utadvendt og sosial. Jeg er gift og har ingen ønsker eller ambisjoner om noe mer. Av og til merker jeg en viss skepsis, spesielt fra kvinner som er vesentlig yngre enn meg. Det er helt greit. Jeg unngår ikke de av den grunn. Jeg har hatt mange hyggelige samtaler med unge kvinner som ikke virker å ha trodd at jeg egentlig ønsker å hoppe på de.

Anonymkode: 0cc9c...8ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, aldri i livet. Jeg er redd for å fremstå som en creep.

Jeg tar bare kontakt via nettet.

Anonymkode: 7d2b1...540

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Te- Presten skrev (13 minutter siden):

Joda, det var en stor greie i media for noen år tilbake, vil bare snakke litt, eller hva de kalte det, og der ble menn oppfordret til å generelt ikke småprate med kvinner offentlig, for det kunne oppleves ubehagelig, selv når det er uskyldig småprat. Jeg vet mange kvinner ikke er enig med den kampanjen, men det gjør alikevel noe med terskelen for å prate med kvinner 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. Kvinnen må ta kontakt med meg, føler meg som en creep om jeg prøver meg på noen 

Anonymkode: ec6bd...c7b

Samfunnet er dessverre blitt slik. Ikke rart det er rekord mange enslige.

Anonymkode: abc66...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Joda, det var en stor greie i media for noen år tilbake, vil bare snakke litt, eller hva de kalte det, og der ble menn oppfordret til å generelt ikke småprate med kvinner offentlig, for det kunne oppleves ubehagelig, selv når det er uskyldig småprat. Jeg vet mange kvinner ikke er enig med den kampanjen, men det gjør alikevel noe med terskelen for å prate med kvinner 

Ville bare snakke litt handler om uønska oppmerksomhet. Og nok en gang håper jeg dette er trolling, for det er ikke vanskelig. Hele kjernen i saken var uønsket oppmerksomhet og menn som reagerte negativt på å bli avvist. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor har du vært de siste årene? 
#villebarepratelitt ble ikke akkurat en liten sak, og flere liknende har det vært, både på nyhetene på tv og aviser 😄 

Selvsagt har terskelen blitt høyere for å ta kontakt med en fremmed dame man kunne være interessert i å bli kjent med. Heldigvis finnes det en liten håndfull damer som er flinke til å signalisere at de ønsker kontakt, og de får dermed kontakt. Selv om det tilsynelatende er helt ok når man leser her på kg, så er ikke dette normalt de signalene som sendes ut.

Jeg har stort sett vært ute blant folk. Med unntak av tiden med covid så klart. Ville bare prate litt handlet om uønsket oppmerksomhet og menn som ble ufine etter en avvisning. Dette er jo ikke vanskelig. Du vet jo om hun vil prate med deg lenge før første ord utveksles.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Te- Presten skrev (4 minutter siden):

Ville bare snakke litt handler om uønska oppmerksomhet. Og nok en gang håper jeg dette er trolling, for det er ikke vanskelig. Hele kjernen i saken var uønsket oppmerksomhet og menn som reagerte negativt på å bli avvist. 

Kan love deg at det ikke er trolling. Det florerer av disse karene, som ikke skjønner hva det handler om. Jeg tenker det henger sammen med hvor mange som har så dårlige antenner at dette ble et problem i utgangspunktet. 

Anonymkode: 26d82...7b2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Te- Presten skrev (5 minutter siden):

Det ble snakket om at småprat var ubehagelig, spesielt om intensjonen er romantisk, og om kontakt er uønsket er noe en umulig kan vite på forhånd. Det var fullt av kvinner som klaget på at menn tok kontakt offentlig, selv når det var uskyldig småprat, siden en ikke vet om det er ønsket eller ikke på forhånd. Nå er ikke det en problemstilling for meg siden jeg ikke har noe behov for å ta kontakt med kvinner på den måten når jeg har kjæreste, men hadde jeg vært singel så ville jeg aldri tatt kontakt i slike settinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...