AnonymBruker Skrevet 31. januar #21 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig. Utrolig sært å kjøpe bil alene og så sitte og knuge på den. Bare hold på bilen din du TS, du kommer til å trenge den til å bo i når han ber om skilsmisse en gang i nær framtid. Anonymkode: 909d2...a44 Herregud mannen ville ikke være med på bilen en gang, da får han klare seg uten. Anonymkode: 459c7...01f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #22 Del Skrevet 31. januar Å være en familie er ett felles prosjekt og dere er like ignorante for det begge to. Kjøp en el sykkel og bytt på å bruke den og bilen. Anonymkode: 45dc7...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #23 Del Skrevet 31. januar I en familie så er det ikke ditt eller mitt, men vårt. Hvordan løste dere dette før bilen kom? Kan dere komme til en enighet om å dele? Hva er best for barnet, hadde jeg tenkt.. Anonymkode: b04e6...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #24 Del Skrevet 31. januar Mannen din hadde ikke råd til å være med på å betale for bilen, men dere trengte tydeligvis sårt en bil? Med mindre han har spilt bort all inntekt, så er det noe som høres veldig rart ut her, tatt i betraktning at dere er gift/samboere med felles barn. Å dele økonomien på en så kjip måte høres veldig lite hensiktsmessig ut. Hadde dere vært kjærester som nettopp hadde blitt sammen, så hadde dette vært din bil. Nå, derimot er det virkelig helt pling i bollen. Anonymkode: ba8ee...90c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #25 Del Skrevet 31. januar Hadde han hatt råd til en billigere bil? I såfall har dere kjøpt en for dyr. Var han enig i kjøpet? Dere har tydeligvis bruk for bil begge to. Du til jobb, og han for å hente i barnehage. Kunne i såfall den dyre bilen ha blitt byttet inn med to billigere? Dere har begge ansvar for at hverdagen skal fungere. Barn skal kunne hentes lettvindt og raskt i barnehage, dere skal komme dere på jobb på best mulig måte osv. Så nå må dere sette dere ned å kommunisere om dette i fred og ro. Anonymkode: 5bda0...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #26 Del Skrevet 31. januar Mannen får kjøpe seg en rimelig bil, om han ønsker og trenger bil. Å la deg sitte med alle utgiftene og attpåtil må du betale for buss fordi han vil bruke din bil gratis. Nei, vettu hva! Voksen mann. Enten får han bidra eller ordne med transport selv, og betale for det Anonymkode: de89a...ad4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #27 Del Skrevet 31. januar Du har kjøpt bil, fordi det er nødvendig i din jobb. Mannen din nekter å bidra med noe til bilen. Han syns ikke bil er nødvendig nok til å bruke pengene sine på det. De kveldene det er mest nødvendig for deg å kunne kjøre hjem fra jobb, krevet mannen din bilen. 🫣 Anonymkode: 24677...df2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #28 Del Skrevet 31. januar Herregud… Ha felles økonomi, kjøp en bil til å lev som en familie. Anonymkode: b5bb9...e62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #29 Del Skrevet 31. januar Ingen skal forventes å måtte gå hjem på natten i 45 min. Bilen er din, og kjøpt av den grunn at du skal frem og tilbake til jobb. Du bestemmer over bilen. Anonymkode: 4f92d...f1c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #30 Del Skrevet 31. januar Hvordan i all verden kan det ta 1 time og ta kollektivt, når avstanden er 5 km? Mannen får ordne seg taxi, eller være med å betale utgifter på bilen slik at dere kan bytte på. Her er det utelukkende jeg som kjører bilen, men hele familien har bruk for den, så alt av utgifter deles likt mellom meg og mannen. Vi er jo en familie tross alt! Anonymkode: f6a1f...237 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #31 Del Skrevet 31. januar 5 km er jo ikke mye. Sykkel? Anonymkode: 2fbe0...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 31. januar #32 Del Skrevet 31. januar Jeg skjønner han syns det er vanskelig men HAN vil ikke ha bilkost og da haar han heller ikke bil, jeg ville stått i det - om han vil bruke bilen bør han også dele kostnadene. Det samme hadde jeg ment om saken var motsatt, om du ikke ville ha bil måtte du ha klart dagene uten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #33 Del Skrevet 31. januar Ja, du har førsterett på bilen. Anonymkode: 75717...78e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 31. januar #34 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kjøpte bil for ikke så lenge siden. Betalte den av egen lomme og får ikke noe hjelp av mannen til hverken service eller drivstoff. Han hadde ikke råd til å bidra med kjøp av bil, så vil derfor ikke ha utgifter på den heller. så bilen er min- fullt og helt. Likevel forventer han at den skal være tilgjengelig flere dager i uken, når jeg har sen og nattevakt. saken er at vi har barnehage 5 km unna. Tar mannen 1 time å reise kollektivt hjem fra barnehagen- så det er utelukket. jobben min er også 5 km unna. Tar meg omtrent 45 min å gå (mye bakker). Jeg jobber turnus, så er ofte sent ferdig og må ofte jobbe overtid. Siden jeg «ikke har bil», er jeg ofte ikke hjemme før 23.30/25.00 og må opp før 6 dagen etter. Jeg synes dette er utrolig krevende, da jeg virkelig har behov for den lille timen til å komme meg hjem å sove og være i seng tidligere enn 01.00! jeg forstår at mannen ønsker bilen de dagene han må hente i barnehage (ca 3 ganger i uken). Likevel synes jeg det er litt kjipt, når jeg så gjerne skulle hatt den selv. Tar meg også 1 Time å reise kollektivt hjem, og blir jo dyrt om jeg skal ta den kostnaden i tillegg. har prøvd å søke barnehage nærmere her vi bor, men stått på venteliste lenge nå! hva er deres helt ærlige mening om denne saken? Anonymkode: 8adcf...ad8 Jeg tenker at turnusen må settes opp anderledes så folk kan sove ordentlig. Så til bilen. Er det mulig å få bragt bilen til deg på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #35 Del Skrevet 31. januar Dette handler jo ikke om din eller hans bekvemmelighet, eller rettigheter. Hva er det beste for barna? Hvordan er veien til/fra barnehage for dem, uten bil. Hvor mye tid brukt? Veid opp mot hvor mye lengre de er uten mor før/etter vakt. Eller om dere kan samarbeide, at han kan kjøre og hente deg, om han skal bruke bilen til barnehage. Det økonomiske er en annen diskusjon. Hvorfor kan han ikke være med å betale, når dere åpenbart trenger bil? Jeg hadde ikke akseptert høyt privat forbruk i denne situasjonen - og da regner jeg med han også er en drittsekk ellers, og da ville jeg hatt så lite respekt for han at et videre forhold ville vært uaktuelt. Anonymkode: c3448...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #36 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men hvordan løste dere dette før du kjøpte bil? Anonymkode: 3f26b...c30 Vi hadde ikke barn som måtte leveres i bhg og jeg hadde en annen jobb. ts Anonymkode: 8adcf...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 31. januar #37 Del Skrevet 31. januar Hvis han må hente i barnehagen mer enn halvparten av dagene, sånn at det at han tar seg av barna gjøle det mulig for deg å stå i jobb, synes jeg han bør få låne den inn i mellom. Hvis du henter ca halvparten av tiden (f.eks. når du har tidligvakt eller jobber natt), så får han ta buss til barnehagen for å hente når han er så sinnsykt gjerrig og kjip. Så lenge du har ditt på det rene med at du tar barna halvparten av tiden, hadde jeg ALDRI latt ham bruke min bil, som han nekter å være med å spleise på. Ikke engang om jeg ikke skulle bruke den selv. For en gjerrig drittsekk du har valgt å få barn med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #38 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vi hadde ikke barn som måtte leveres i bhg og jeg hadde en annen jobb. ts Anonymkode: 8adcf...ad8 Er han i jobb? Anonymkode: 870f9...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 31. januar #39 Del Skrevet 31. januar Hvorfor kan han ikke hente og kjøre deg på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #40 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi hadde ikke barn som måtte leveres i bhg og jeg hadde en annen jobb. ts Anonymkode: 8adcf...ad8 Hva tenker du om svarene du har fått i tråden her? Er det nok til å stå opp mot mannen og si at nok er nok og at han enten får bidra ift. bilen, kjøpe sin egen eller blåse i å bruke din bil? Meowmere skrev (1 time siden): Hvorfor kan han ikke hente og kjøre deg på jobb? Jeg tenkte også dette først, men regner med at det er fordi ungene ikke kan alene igjen hjemme. Anonymkode: 9322f...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå