Becka Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar monican94 skrev (På 30.1.2025 den 17.05): kanskje hun har det litt vanskelig privat for tiden.. om det ikke blit langvarig ville jeg ikke gjort noe Når du har en slik jobb, så er det ganske heftig når du ikke klarer å si hei, en gang. Hvis dette skjer flere ganger så sier du i fra ts. Du trenger kanskje ikke " heien ", men barnet ditt skal ha det aller beste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 22.18): Man får ikke sykmelding for sosiale forhold. Om man f.eks. blir separert, får man ikke sykmelding. Eksen min var utro, og jeg fant det ut fordi mannen til hun han var utro med fortalte det. Jeg følte jeg gikk i stykker innvendig og at alt falt sammen. Ikke enkelt å late som ingenting på jobb selv om man prøver så hardt man kan. Anonymkode: 61699...e82 Man kan få sykemelding om man sliter psykisk, uansett årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. februar #23 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Hva slags diagnose skulle det i så fall være? Distrahert pga private ting, er ingen diagnose. Anonymkode: 32d84...724 I alle dager, må ha en diagnose for sykemelding? Ærlig talt, for noe tøys! Har du en jobb med ansvar for andre mennesker er det iallefall viktig å ha psyken på plass. Mye mer viktig enn en forkjølelse eller et studd finger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #24 Del Skrevet 1. februar Ville ha ringt, på et tidspunkt hvor hun har mulighet til å forlate barnegruppa litt. Før tidligvakt går hjem og etter at senvakt har kommet. Har vært på andre siden av bordet, som ped.leder og ringt foreldre for å høre hvordan det går, og om det er hindringer som ligger i veien for samarbeid. Anonymkode: a81cf...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #25 Del Skrevet 1. februar Becka skrev (14 minutter siden): I alle dager, må ha en diagnose for sykemelding? Ærlig talt, for noe tøys! Har du en jobb med ansvar for andre mennesker er det iallefall viktig å ha psyken på plass. Mye mer viktig enn en forkjølelse eller et studd finger. Ja, man må ha diagnose for sylemelding. "Psykisk ubalanse", "psykisk sjokk" har jeg fått. Anonymkode: 1b0cc...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #26 Del Skrevet 1. februar Kanskje hun begynner å bli utbrent. Vet dere hvor rovdrift det drives på pedledere? Det er ikke uten grunn at dere møter utslitte medarbeidere i barnehagen. Og nei. Det er ikke bare å «sykemelde seg» Engasjer dere i rammevilkårene til barnehageansatte, så møter dere kanskje ikke dauslitne ansatte. Anonymkode: 4325a...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. februar #27 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje hun begynner å bli utbrent. Vet dere hvor rovdrift det drives på pedledere? Det er ikke uten grunn at dere møter utslitte medarbeidere i barnehagen. Og nei. Det er ikke bare å «sykemelde seg» Engasjer dere i rammevilkårene til barnehageansatte, så møter dere kanskje ikke dauslitne ansatte. Anonymkode: 4325a...0ea Vi skal engasjere oss i rammevilkårene for bhg ansatte, og det vil hjelpe de ansatte, hvordan? Hvorfor mener du det er rovdrift av ped.ledere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #28 Del Skrevet 2. februar Kjenner du noen av de andre foreldrene på avdelingen godt nok til at du kan høre med de om hun oppfører seg merkelig med de også? Anonymkode: bbf4b...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #29 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjenner du noen av de andre foreldrene på avdelingen godt nok til at du kan høre med de om hun oppfører seg merkelig med de også? Anonymkode: bbf4b...c88 Jeg kjenner to, så skal høre med de. God ide. Anonymkode: 77e68...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #30 Del Skrevet 2. februar Ohhhhh ped leder er et menneske og ikke en robot! Hadde latt det være, om det ikke forbedrer seg etter en god stund, så kanskje ta opp at ped leder virker uengasjert. Eller så kan man være et medmenneske og forsiktig spørre om alt er ok, hvordan går det, har det skjedd noe? Anonymkode: 189a4...d5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #31 Del Skrevet 2. februar Hvis du virkelig ønsker å gjøre noe med det, så ring styrer og legg det frem at du er bekymret. Ikke at du "forventer profesjonalitet selv om pedleder åpenbart er så dårlig psykisk at hun egentlig burde ha sykemeldt seg". Evt spør pedleder selv om det går bra, og gint frem om at hun kanskje burde tatt seg en pause. Kanskje er hun overlesset av krav fra både arbeidsgiver og andre foreldre og føler at hun ikke kan roe ned. Jeg jobber som lærer, og hadde en periode en veldig krevende mobbesak i klassen. Noen foreldre styra og ordna masse, det var drama både mellom dem og barna deres. Plutselig en dag ringte det en mor og spurte hvordan det gikk med meg oppi det hele. At det ikke handlet noe om meg at elevene og foreldrene oppførte seg sånn mot hverandre, og at jeg bare skulle si fra hvis det var noe hun kunne gjøre for klassen. Bake kake eller noe sånt. Det var veldig hyggelig å få en sånn telefon. Hun hadde nok skjønt at det var slitsomt på jobb. Hun hadde ikke trengt å ringe. Men når hun først hadde bestemt seg for å "blande seg inn" , så satt jeg pris på at hun gjorde det på den måten enn å bare be meg om å skjerpe meg. Anonymkode: 60d9b...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 2. februar #32 Del Skrevet 2. februar Dette handler antakelig ikke om deg i det hele tatt men om henne. Hør om andre reagerer på oppførselen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #33 Del Skrevet 2. februar Henter mannen din ( far) i bhg noen ganger? Er han sånn mot henne også? Anonymkode: 7f273...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #34 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Henter mannen din ( far) i bhg noen ganger? Er han sånn mot henne også? Anonymkode: 7f273...999 Mente selvsagt motsatt, om HUN er sånn mot han.. Anonymkode: 7f273...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #35 Del Skrevet 2. februar Vi hadde en sak hvor en ansatt ikke fungerte på jobb, det var såpass alvorlig at vi hadde mange samtaler med henne men hun var ikke mottakelig. Det var gull verdt den dagen foreldre begynte å si ifra for da var det ikke bare "oss mot henne" lengre slik hun mente. Anonymkode: ef8a8...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #36 Del Skrevet 2. februar I barnehagen min så mistet en ped.leder barnet sitt i selvmord. Når hun kom tilbake var det tydelig at hun ikke lengre fungerte som ped. Leder, men ingenting ble gjort. Jeg skjønner at det som skjedde var trist, men en som jobber i barnehage kan ikke være mutt og deprimert. Mitt eget barn var redd henne. Kunne si at det var skummelt at hun aldri smilte Anonymkode: 332bf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #37 Del Skrevet 2. februar Kanskje hun har seg med mannen din Anonymkode: 9dc77...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #38 Del Skrevet 2. februar Min sønn har gått i barnehagen i 2 år nå snart og hun som har med min sønn å gjøre på avdelingen har oppført seg sånn hele tiden tør ikke å se i øynene begynner å stamme og ser ut som hun holder på å få panikk hver gang hun må gi en beskjed, blir så stressa av hennes oppførsel. Anonymkode: 1915e...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå