Gå til innhold

Mann som ikke forstår at man må gjøre en innsats i livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

KAN du slutte å gi folk diagnoser som du ikke vet noen ting om? De fleste kan inneha visse symptomer av det meste, betyr ikke at de er det eller har den diagnosen. Det er så sykt mange hobby psykologer her at det er helt skremmende. 

Anonymkode: 36fc1...98a

Jeg har aldri gitt noen diagnoser. Jeg har kun foreslått ADHD-utredning. Så skjønner ikke hvorfor du fyrer deg opp.

Trådstarter ønsket forslag og jeg kom med forslag. Jeg kom faktisk med to forslag. Mitt andre forslag var å gå fra mannen. 

Anonymkode: dbf1c...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære vene, dette vet du ikke noe om, slutt med å diagnostisere mennesker du ikke vet hvem er engang. DET er det bare fagpersoner som kan gjøre. 

Anonymkode: 36fc1...98a

Hun skriver jo at han allerede har diagnosen, han trenger mer oppfølging av helsevesnet. 

Anonymkode: 67fd6...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (1 time siden):

Hm.. hvordan får han alle disse jobbene da?

Jeg er ikke trådstarter og kan selvsagt ikke vite hvordan han får alle disse jobbene. Men siden trådstarter ikke svarer så kan jeg gi et generelt svar. 

Mange kranglefanter får svært gode referanser fordi arbeidsgiver ønsker å bli kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alder? Er han godt voksen er nok personligheten så å si hogd i stein. Noe som fikk meg til å tenke var en sammenlikning med trær, hvordan de kan bøyes og formes mens de er unge, men når de vokser seg store blir stammen fast og nestem umulig å rokke... ikke for å være negativ. Dere kan jo prøve parterapi, kanskje han sliter med noe som ingen vet om, og som han har vanskelig for å uttrykke?

Lykke til.💜

Anonymkode: 39a08...ea4

Dette kommer an på personlighet ikke alder. 

Anonymkode: 3e53b...ac3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke trådstarter og kan selvsagt ikke vite hvordan han får alle disse jobbene. Men siden trådstarter ikke svarer så kan jeg gi et generelt svar. 

Mange kranglefanter får svært gode referanser fordi arbeidsgiver ønsker å bli kvitt dem.

Jeg kan godt svare. Som du sier, så får han nok ofte gode referanser fordi arbeidsgiver gjerne vil bli kvitt ham. Samtidig har han også en utdanning og kompetanse som er veldig ettertraktet, så han får lett intervjuer og jobbtilbud.

ts

Anonymkode: 0836b...501

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet det har blitt standard å foreslå ADHD-utredning her på Kvinneguiden. Jeg sier ikke at det er sikkert at mannen din har ADHD. Men du spør om forslag og ADHD-utredning er det eneste jeg kommer på med unntak av å gå fra mannen. 

Ikke glem Aspergers. 

Anonymkode: 528a9...87b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 0c009...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Antidepressiva kan for noen medføre at man blir både feit, uinteressert of tiltaksløs. 

Personlig synes jeg det høres ut som om du bare har funnet deg en kjip mann, men hva om han prøver terapi alene? Eller noe alene hver for dere og noe sammen? Og så tenker jeg at det er helt greit å faktisk heve stemmen og kjefte han igang.

Overvekt kan nå fikses enkelt, han må få seg resept på en slankesprøyte og starte. Kanskje han får litt mer initiativ i seg dersom han går litt ned i vekt og livet bokstavelig talt blir lettere å leve. 

Men når han i tillegg hele tiden klarer å bli uvenn med jobb etter jobb etter jobb så høres han vel ut som en ekte dust. Og/eller muligens noe autisme. 

Anonymkode: c9c2a...5f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar da du har prøvd en stund siden dere har vært sammen i 20 år uten særlig hell  - MEN det er jo uansett ikke ditt ansvar å få han til å vokse opp litt og ta ansvar .  Uansett om han har diagnose eller ei - det er kun han som kan ta tak i livet sitt.

Kan jo være at han faktisk skjerper seg litt hvis dere skilles - hvis ikke så tror jeg ikke situasjonen kan bli noe verre enn den er nå. 

Vil jo anta at barna snart nærmer seg en alder om de ikke allerede er der at de selv også kan bestemme hvem de vil bo hos. 

Jeg tror barna vil få det beder av at dere skilles - er de gamle nok kan du jo prøve å høre med de hva de selv vil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med å bli så viser du barna to sider. På ene siden deg selv som tar ansvar både for alt med hus og hjem, familie, praktisk, inkl. både din egen og barnas helse. På den andre siden så lærer du barna at du synes hans adferd er helt grei, at man bare skal godta at en voksen mann ikke gidder bidra for å holde familien i gang, er ufin mot både kone og unger, behandler kona som en tjener, avviser stadig egne barn.

Med to hjem så vil du i det minste ikke hver eneste dag vise ungene at det er greit at far avviser dem, greit at han ikke bidrar. Du vil lære dem hvordan ting faktisk kan fungere. Det gjør du egentlig ikke så lenge du fortsetter å bo sammen med en mann som er så dysfunksjonell som det din synes å være.

Av alt synes jeg det at han stadig avviser barna som ønsker kontakt med ham, er verst.

Over en viss alder skal barns ønsker tas hensyn til når samvær bestemmes. Det vil også si at om far ikke skjerper seg nok og tar seg sammen og tar ansvar for eget liv når han får ansvar for alt alene, så vil nok samværet begrenses av seg selv.

Han har ingen grunn til å endre seg så lenge du i praksis er medavhengig og muliggjør at han kan sluntre unna alt ansvar.

Anonymkode: b31dd...861

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord; en tafatt, feit, sur, kranglete mann som driter i alt og alle hjemme?  Du har tar opp ting 1000 ganger uten bedring. Ikke meningen å være slem eller frekk, men hvorfor er dere sammen egentlig?? Dette kan du umulig ha godt av, må jo være mye bedre å være alene da (du er jo nesten det allikevel)..? Mannen har jo null selvinnsikt i tillegg så hvordan kan du forvente at det noen gang skal bli bedre? 

Anonymkode: 7704d...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...