AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:49 #61 Del Skrevet torsdag kl 16:49 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er dame 😂 og som jeg skrev over så har jeg hatt en greie med badguys jeg, men det varte til jeg ble voksen. Hvis dere snakker om streite menn med alt på stell som viser seg å være konemishandler så snakker vi om forskjellige ting. Trodde det var de typiske badguys'ene som lyser trøbbel. For oss som har lagt oss etter dem så kan jeg garantere at vi vet hva vi har vi vente, men vi gjør det likevel. Anonymkode: 87272...541 Har sett det der og. Da er det jo sånn: jeg skal endre han, eller, han vil endre seg for meg, etc. De fleste av den typen vokser jo på seg vett, og får et bedre mønster med tiltrekning, men da tror noen av gutta at damene har "valgt å ta til takke med". Bare slitsomme disse pseudo-teoriene, og synet på at smaken ikke endrer seg ved modning, alder og erfaring, men at den er statisk, og at man etter hvert "velger seg" vekk fra en slags opprinnelig smak, der man fremdeles er tiltrukket av bad boys, men tar "til takke med" en hyggeligere type. Anonymkode: b563f...0e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:50 #62 Del Skrevet torsdag kl 16:50 Drittsekkene spiller snille et par år til du sitter i saksa. Da viser de sitt sanne ansikt. Anonymkode: 2cca6...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:52 #63 Del Skrevet torsdag kl 16:52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen kvinner opplever store traumer i barndommen som gjør at vold føles normalt og normalt føles utrygt. Man sitter fast i en slags rus, der man hele veien leter etter nedturen. Det er som å være en slags rusmisbruker som hele tiden leter etter rusen sin, som blir desperat og gal når det ikke skjer. At dere blir frustrerte... vel fuck you guys.. sier jeg bare. Anonymkode: c10b9...c83 Vel, å bli frustrert av å se kvinner jeg er glad i gjør denne feilen gang etter gang ser jeg ikke på som noe galt, det er frustrerende å se de bli såret uten at råd blir tatt imot, eneste som virker å hjelpe er at de må innse selv at de velger feil og å kjenne igjen de feilene, hva andre sier virker ikke bety noe Anonymkode: 6cdab...700 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:52 #64 Del Skrevet torsdag kl 16:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min erfaring er at de kjekkeste mennene er de snilleste. Handler vel om at mindre kjekke menn må hevde seg og trenger bekreftelse i større grad pga dårlig selvtillit Anonymkode: bf9ec...1e3 Finnes mange kjekke, psycho menn også. Og det er nok kjekke menn med dårlig selvfølelse som opplever at de må hevde seg. Kan handle om andre ting enn utseende. Anonymkode: b563f...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet torsdag kl 16:55 #65 Del Skrevet torsdag kl 16:55 Dere menn som er sammen med damer som etter hvert ikke vil ha sex med dere lenger, hvorfor ble dere sammen med en slik dame i utgangspunktet, for så å klage over mangel på sex senere? 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:56 #66 Del Skrevet torsdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen kvinner opplever store traumer i barndommen som gjør at vold føles normalt og normalt føles utrygt. Man sitter fast i en slags rus, der man hele veien leter etter nedturen. Det er som å være en slags rusmisbruker som hele tiden leter etter rusen sin, som blir desperat og gal når det ikke skjer. At dere blir frustrerte... vel fuck you guys.. sier jeg bare. Anonymkode: c10b9...c83 Er helt enig i denne. Samtidig er jeg selv god venn med en som har opplevd dette og er sammen med og har barn med en selvsentrert og dominerende mann. Det er både fortvilende og frustrerende samtidig som det hender at hun skylder på oppveksten. Det er en forklaring, ikke en unnskyldning, selv om jeg har 100 prosent forståelse for hvorfor dette er noe som er vanskelig for henne og ikke for meg. Anonymkode: b563f...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:57 #67 Del Skrevet torsdag kl 16:57 Dårlig selvbilde. Naiv tro på kjærligheten. Trodde ikke han var en drittsekk og da jeg innså det var det vanskelig å dra. Fordi igjen: lavt selvbilde og naiv tro på kjærligheten. Anonymkode: 2823f...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:57 #68 Del Skrevet torsdag kl 16:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, å bli frustrert av å se kvinner jeg er glad i gjør denne feilen gang etter gang ser jeg ikke på som noe galt, det er frustrerende å se de bli såret uten at råd blir tatt imot, eneste som virker å hjelpe er at de må innse selv at de velger feil og å kjenne igjen de feilene, hva andre sier virker ikke bety noe Anonymkode: 6cdab...700 De må bli glad i seg selv ❤️ Anonymkode: 87272...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #69 Del Skrevet torsdag kl 16:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hører om mange damer som har vært i forhold med flere drittsekker før de omsider fant en mann de beskriver som god og snill. Hvorfor gikk dere ikke etter den typen menn i begynnelsen? Ville du ha vært interessert i din nåværende partner på den tiden? Hvorfor/Hvorfor ikke? Anonymkode: a0aa4...201 Det finnes antagelig (minst) 3 slags drittsekker: 1. Menn som har mye karisma, selvtillit, ikke er redd for å drite seg ut. Typisk han som tar kontakt med den peneste dama. Uten å krype for henne men byr henne på litt motstand. Det er attraktivt. Noen av disse er ikke spesielt snille. 2. Menn som ikke er helt god i hodet, som noen kvinner får for seg at de skal «fikse». Men ikke alt kan fikses. 3. Eks-er. For noen (menn og kvinner) er eks-er per def drittsekker. Anonymkode: e1208...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:59 #70 Del Skrevet torsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De må bli glad i seg selv ❤️ Anonymkode: 87272...541 Det er vanskelig å bli glad i seg selv når man lever med en dårlig partner. Dessverre. Anonymkode: b563f...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:01 #71 Del Skrevet torsdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Problemet med å være så opphengt i dette er at det ødelegger for deg. Tenk å møte ei dame og dette er det du tenker mest på. Hun blir IKKE imponert. Da hjelper det ikke hvor snill du er. Vi trenger mer å by på enn usikkerhet og teorier knyttet til vår egen posisjon i et kjønnshierarki. Derfor må du bruke tankene dine mer på noe annet enn dette. I tillegg er det et spørsmål det ikke går an å komme til bunns i, i og med at man i siste instans kan tilskrive svarene man får som løgn, og så bli en fyr som anklager alle damer for å juge og bruke energi på å få damer til å innrømme det man vil de skal innrømme. Dette er en selvdestruktiv tankefelle. Anonymkode: b563f...0e3 Du demper ikke nysgjerrigheten ved å rope "ikke se den veien! Det er fæle ting der!" Og hvis jeg spør hva det er, vil du sikkert svare at det er best å ikke vite. Diskuter den konkrete problemstillingen på en normal måte i stedet. Anonymkode: a0aa4...201 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:03 #72 Del Skrevet torsdag kl 17:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke... Ble mer hektet og skulle vel fikse disse mannfolka. Ble avhengig av dramaet. Nå er jeg sammen med en snill, omtenksom og stabil mann. For å si det sånn så kjedet jeg meg med han i begynnelsen. Vi datert et år før vi ble kjærester pga barn inne i bildet. Det var så stabilt og rolig at kroppen og hodet ikke innså at dette er sånn det skal være. Mye jobbing med hodet, men absolutt verdt det 🙂 Anonymkode: db158...b1b Hvordan lærte du deg å sette pris på det? Hvordan "jobbet du med hodet"? Hilsen en som må lære seg det samme.. Anonymkode: 87ffb...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:03 #73 Del Skrevet torsdag kl 17:03 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min erfaring er at de kjekkeste mennene er de snilleste. Handler vel om at mindre kjekke menn må hevde seg og trenger bekreftelse i større grad pga dårlig selvtillit Anonymkode: bf9ec...1e3 Sorry, men det er ikke min erfaring, og jeg gidder ikke prøve å skjønnmale det for å unngå å såre noen. Vi kan jo selvsagt ha helt forskjellig "estetisk sans" Når man blir voksen og forelsker seg spiller imidlertid den umiddelbare tiltrekningen liten rolle og man synes sin utvalgte er fantastisk, dette uten at man "tar til takke" med noe som helst. Anonymkode: 87272...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:04 #74 Del Skrevet torsdag kl 17:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vanskelig å bli glad i seg selv når man lever med en dårlig partner. Dessverre. Anonymkode: b563f...0e3 Det er helt sant, det bryter deg enda mer ned. Og de som kommer seg ut av det trenger som regel profesjonell hjelp for å nettopp lære å like seg selv igjen og bryte gamle mønstre. Anonymkode: 87272...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:05 #75 Del Skrevet torsdag kl 17:05 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er helt enig i denne. Samtidig er jeg selv god venn med en som har opplevd dette og er sammen med og har barn med en selvsentrert og dominerende mann. Det er både fortvilende og frustrerende samtidig som det hender at hun skylder på oppveksten. Det er en forklaring, ikke en unnskyldning, selv om jeg har 100 prosent forståelse for hvorfor dette er noe som er vanskelig for henne og ikke for meg. Anonymkode: b563f...0e3 Det er som å være alkoholiker og man skal slutte å drikke. Anonymkode: c10b9...c83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:12 #76 Del Skrevet torsdag kl 17:12 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mye av problemet virker å være at kvinner ofte ikke kjenner igjen drittsekker og "badboys" i samme grad som menn gjør, menn ser det oftest på lang avstand. Så da trenger de litt vonde erfaringer før de lærer desverre Anonymkode: 6cdab...700 Kvinner er ikke dumme, de kan ofte se at mannen er tvilsom på en eller annen måte, men de er rett og slett tiltrukket av mannen. Det er følelsene som rår her Anonymkode: a0aa4...201 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:18 #77 Del Skrevet torsdag kl 17:18 Fordi alle valgene vi tar i forbindelse med kjærlighetsrelasjoner er ekstremt preget av relasjonene vi har hatt tidligere i livet. Ubevisst leter vi etter mønstre vi kan kjenne igjen. Ofte vil kvinner (og menn) som "alltid" havner i dårlige forhold, ha relasjonsskader fra barndommen. Et spennende tema å sette seg inn i om du lurer på dette, er traumebånd. En sier gjerne at man blir "avhengig av dramaet", men det høres ganske tåpelig ut. Som om man velger å ha det kjipt. Men faktum er at det er en reell avhengighet. Hot/cold-oppførsel, breadcrumbing, veksling mellom å være stygg og så veldig kjærlig, dette gir dopaminkick til den som blir utsatt for det. Og når en har vokst opp med utrygge relasjoner, er det gjerne bare slike relasjoner en "kan", og en søker seg ubevisst til det. Når en blir utsatt for mer konkret og håndfast mishandling, spiller andre ting inn også. Ikke minst reell frykt for å forlate mishandleren. I dårlige forhold, både med psykisk og fysisk mishandling, foregår det en nedbryting av offeret sin selvfølelse også. En tror gjerne at en ikke fortjener bedre til slutt. Det er en ekstrem forenkling å omtale det som du gjør i innlegget ditt, TS. At man velger slemme menn, og hvorfor valgte en ikke bare en bedre mann". Jeg tror ikke du mener noe vondt med det, men det er en form for victim blaming, og det er fryktelig skadelig for de som har opplevd dette. Så det er bra at du søker kunnskap om temaet! Anonymkode: 87ffb...ef6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:21 #78 Del Skrevet torsdag kl 17:21 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Klart. Og er vel egentlig ikke så rart at menn ser dette lettere enn kvinner, vi kjenner menn bedre og gjennomskuer slikt, derfor er det litt frustrende å se på kvinner lurer seg inn i slike forhold gang etter gang uten å forstå hvorfor, men da gjelder det å reflektere godt over egne valg, så man slipper den fellen Anonymkode: 6cdab...700 Jeg tror kvinner egentlig vet bedre, men mannen er så tiltrekkende at de ikke klarer å la være. De lærer med tiden. Omsider finner de en mann de kanskje ikke ville vært interessert i tidligere, men som de nå er åpen for. Anonymkode: a0aa4...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:24 #79 Del Skrevet torsdag kl 17:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omsider finner de en mann de kanskje ikke ville vært interessert i tidligere, men som de nå er åpen for. Anonymkode: a0aa4...201 Skulle likt å høre hva menn føler om dette. Anonymkode: a0aa4...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet torsdag kl 17:24 #80 Del Skrevet torsdag kl 17:24 Fordi kvinner er vanlige mennesker som ikke har oppskriften på livet klart fra første gang vi er på date, og fordi vi er unge og umodne og ikke har lært å gjenkjenne røde flagg fra starten? Fordi «drittsekker» seiler under falskt flagg og vi trenger livserfaring for å gjennomskue det? Fordi «snille menn» ikke er en «type» og man ofte har litt flaks når man finner en (selv om de fleste menn selvfølgelig er snille). Fordi det er naturlig at når man er i rett alder og finner en man både faller for og som er snill og god så etablerer man seg med ham istedenfor å gå videre til neste «drittsekk»? Eller var svaret du var ute etter: fordi vi kvinner er overfladiske fjols som går etter attraktive badboys og lar de bruke oss frem til vi vil ha barn og da tar til takke med den forsiktige og uskyldige nerden? Beklager, men det er ikke sånn det henger sammen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå