Gå til innhold

Dere damer som har vært i forhold med drittsekker, men omsider fant en god og snill mann: Hvorfor gikk dere ikke etter den typen menn først?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hah for et spørsmål! Fordi dette spørsmålet fortjener en hel bok til forklaring!

Men kort svart: jeg gikk etter drittsekker fordi jeg hadde blitt utsatt for psykisk vold i barndommen. Jeg hadde dermed ubevisst lært at å bli behandlet som dritt var det normale. Derfor gikk jeg også etter dritt. Psykologien forklarer det med at et barn som har blitt opplært til å jobbe hardt for å få en smule av kjærlighet, vil fortsette å finne seg mennesker hvor de må jobbe hardt for å få en smule kjærlighet. De skjønner rett og slett ikke normal støtte, omsorg og kjærlighet. Det blir fremmed og rart for dem.

Dette innså ikke jeg før jeg ble over 45! Jeg husker også før at jeg faktisk tenkte og sa til venninner; "det er så rart, jeg skjønner det ikke, det er som om jeg ikke blir forelska i en mann om han ikke er litt slem.."

Anonymkode: 9e7f4...1cf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kvinner flest vil ha snille menn, men problemet er at de mennene som fronter hardest at de er snille "good guys" (i motsetning til andre menn som de mener er bad guys), er nettopp skjulte drittsekker. For noen tar det kanskje noen forhold og erfaringer før de begynner å gjennomskue de "snille" mennene og klarer å skille dem fra de mennene som faktisk er snille og greie.
De aller fleste konebankere og overgripere er verdens hyggeligste i datingfasen, og fortsetter å holde på dette imaget ute blant folk. Det er jo ikke uvanlig at menn som både slår og bryter ned dama si psykisk, er kjent for å være han kjempehyggelige og morsomme fyren ute blant folk.

Hadde slemme menn vist sine dårlige sider med én gang man ble kjent med dem, hadde vel omtrent ingen damer kastet bort tid på drittsekker. Det samme gjelder menn som roter seg borti feil kvinnfolk opptil flere ganger.

Anonymkode: b17f6...f23

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med to drittsekker, men de fremsto usedvanlig snille og omtenksomme i begynnelsen. Begge hadde alt på stell og virket ikke som badboys i det hele tatt. Lange ekteskap bak seg, type 20+ år og flere barn med eksen. Likevel endret de seg etterhvert og ble psykisk voldelige.

Jeg gikk etter henholdsvis ett og to år. Ingen mennesker ønsker å være sammen med en person som gjør en vondt. Jeg tror jeg har blitt bedre på å se faresignaler nå, som at han overreagerer eller virker ugjennomsiktig i kommunikasjonen, eller at ord og handlinger ikke stemmer overens. Jeg var for godtroende og naiv og trodde på alt de sa. Dessverre.

Anonymkode: 73a2d...3d4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (3 minutter siden):

Var mer opptatt av utseende og hva andre syntes og mente om vedkommende

Den igjen.

De jeg syntes var hot da, synes jeg er hotte nå. Tror ikke jeg kan forstå damer

Anonymkode: a0aa4...201

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den igjen.

Du er i 30-årene?

Anonymkode: c10b9...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

😂

Gutter avskyr bitches og hater drama.

Du må gjerne leve i din egen drømmeverden og tro noe annet.

Det er nettopp dette som er grunnen til at TS stiller spørsmål, og at de fleste kvinnene som har svart ikke forstår hvorfor han stiller spørsmål. De tror av guttene tenkte akkurat som dem. Det gjør de ikke.

Anonymkode: a03b5...2e6

Sier alle krevende og dramatiske menn.

Bøllete gutter går da gjerne etter bøllete jenter, på grunnskole og noen også senere i livet, så lenge forholdene er lagt til rette for det. De er sammen på toppen og behandler andre under seg dårlige. Begge er drama. De er ufine mot andre og på toppen av et hierarki. Styrer på, er frekke eller overlegne mot andre og kan oppføre seg hensynsløst. De kan være pene eller ikke. Alltid noen på toppen som er det. De er populære, man vil være venn med dem, de har ofte kjæreste, selv når de ikke er av de peneste. De har status, jentene også. Status gjør tiltrekning.

Og noen gutter tror alt de er tiltrukket av er objektivt pent. Det er derfor en del jenter eller damer blir sykt overraska hvis de ser bilde av en jente/kvinne en gutt/mann har vært tiltrukket av, og så ser hun ordinær ut eller hun åpenbart har en bra utstråling.

En del gutter tror ikke på at det de ser ikke bare er et objektivt utseende. De tror faktisk at det de synes er pent er det objektivt sett peneste, akkurat som alt de liker ikke er noe de bare liker, de liker det fordi det er best. De tror de ser rett på alt, og at ingenting skinner mot og inn til dem, og heller ikke at de har noe i seg eller er påvirket av noe sosialt som til en viss grad styrer smaken, med mindre det kalles biologi da, det er det eneste de synes er et ok svar. Men noe annet? NEI, det vil de ha seg frabedt.

Det er kommet sykt mange bra svar her. Ditt svar er det dummeste. Du skjønner ikke en dritt, særlig ikke når det gjelder hvordan makt, hierarki og begjær kan fungere. Smak og begjær er langt ifra bare det dere kålhoder kaller biologisk. Det er heller ikke bare en slags ren sansing av noe.

Anonymkode: b563f...0e3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bøllete gutter går da gjerne etter bøllete jenter, på grunnskole og noen også senere i livet, så lenge forholdene er lagt til rette for det. De er sammen på toppen og behandler andre under seg dårlige. Begge er drama. De er ufine mot andre og på toppen av et hierarki. Styrer på, er frekke eller overlegne mot andre og kan oppføre seg hensynsløst. De kan være pene eller ikke. Alltid noen på toppen som er det. De er populære, man vil være venn med dem, de har ofte kjæreste, selv når de ikke er av de peneste. De har status, jentene også. Status gjør tiltrekning.

Og noen gutter tror alt de er tiltrukket av er objektivt pent. Det er derfor en del jenter eller damer blir sykt overraska hvis de ser bilde av en jente/kvinne en gutt/mann har vært tiltrukket av, og så ser hun ordinær ut eller hun åpenbart har en bra utstråling.

En del gutter tror ikke på at det de ser ikke bare er et objektivt utseende. De tror faktisk at det de synes er pent er det objektivt sett peneste, akkurat som alt de liker ikke er noe de bare liker, de liker det fordi det er best. De tror de ser rett på alt, og at ingenting skinner mot og inn til dem, og heller ikke at de har noe i seg eller er påvirket av noe sosialt som til en viss grad styrer smaken, med mindre det kalles biologi da, det er det eneste de synes er et ok svar. Men noe annet? NEI, det vil de ha seg frabedt.

Det er kommet sykt mange bra svar her. Ditt svar er det dummeste. Du skjønner ikke en dritt, særlig ikke når det gjelder hvordan makt, hierarki og begjær kan fungere. Smak og begjær er langt ifra bare det dere kålhoder kaller biologisk. Det er heller ikke bare en slags ren sansing av noe.

Er du mann? Jeg hadde lyst til å si at det er så forfriskende med noen oppegående menn, men herregud, du kan jo være kvinne.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den faktiske seriøse forskningen som er basert på store kvalitative data over en lang tidsperiode og som er grundig verifisert av flere forskere konkluderer med at det er større forskjell mellom individer enn mellom kjønn. Slutt å lese kvasivitenskapelige ting. Det er bortkastet tid og gir deg bare et feilaktig verdensbilde. 

Anonymkode: 2cca6...72b

:) Du bør nesten ta med hvilkt område menn og kvinner er ulike på. Her snakker vi om hva heteroseksuelle menn og kvinner finner attraktivt. Det er ikke like på dette området.

Hvis det er som du skriver kan heteroseksuelle jenter bli kjæreste med heteroseksuelle jenter, og heteroseksuelle gutter bli kjæreste med heteroseksuelle gutter. Dermed er alle probleme løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den igjen.

Du kan ikke forstå damer fordi DU ikke har forandret deg? De fleste menn jeg kjenner har en langt sunnere og mindre overflatisk smak nå enn det de hadde da de var yngre. Du har vel ikke forandret smak fordi du ikke har forandret deg så mye selv da.

Og så teller uansett ikke HOT slik som det gjorde før. Jeg kan registrere hot helt uten videre interesse. Hvorfor føler jeg at jeg har skrevet dette før. Hvor mange lignende tråder har du opprettet egentlig?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Orker ikke å se på søppelet ditt med forskning fra trust me bro university. Fint at du lager konspirasjonsteorier på nettet fra kjelleren din og at du er så lite intelligent at du faktisk tror at et kjønn har en og samme hjerne. Det søppelet du lirer av deg.. du er bare så komisk patetisk og stakkarslig.. at det faktisk er mulig.. 🤣 men du er underholdende da.. på en sånn.. at det er mulig å være så trangsynt, snever, hjernedød og lite oppegående.. jeg er virkelig fascinert at det faktisk er mulig å være så dum. 🤣

Du fremstår som en klok person.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde slemme menn vist sine dårlige sider med én gang man ble kjent med dem, hadde vel omtrent ingen damer kastet bort tid på drittsekker. Det samme gjelder menn som roter seg borti feil kvinnfolk opptil flere ganger.

Du beskriver den skjulte drittsekk (psykopat i dette tilfellet) typen, som mange i tråden har vært offer for, men flere i tråden sier de likte de som var obvious drittsekk ifra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kvinner flest vil ha snille menn, men problemet er at de mennene som fronter hardest at de er snille "good guys" (i motsetning til andre menn som de mener er bad guys), er nettopp skjulte drittsekker. For noen tar det kanskje noen forhold og erfaringer før de begynner å gjennomskue de "snille" mennene og klarer å skille dem fra de mennene som faktisk er snille og greie.
De aller fleste konebankere og overgripere er verdens hyggeligste i datingfasen, og fortsetter å holde på dette imaget ute blant folk. Det er jo ikke uvanlig at menn som både slår og bryter ned dama si psykisk, er kjent for å være han kjempehyggelige og morsomme fyren ute blant folk.

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du mann? Jeg hadde lyst til å si at det er så forfriskende med noen oppegående menn, men herregud, du kan jo være kvinne.. 😅

Jeg er kvinne. Men jeg har menn som lett hadde sagt seg enig, kanskje fordi de faktisk har noe å se tilbake på som ikke ligner det de ser og opplever i dag, eller som har hatt mer integritet fra barnsben av og bare aldri har vært særlig interessert i typisk pene eller styrende damer "alle andre" liker. Jeg kan ikke forstå at noen kan mene noe annet enn dette. Da tenker jeg bare at det må være kjipt å være like overflatisk hele livet, og så banal i tankegangen at man tror man ser uforstyrret og rett på alt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn tar dårlige valg fordi de velger å bli sammen med kvinner som uansett går fra dem. Det er jo kvinnen som går i de fleste tilfeller så menn bør vel begynne å stille litt strengere krav til fremtidig trofasthet eller unngå å involvere seg i noen som bare drar når det butter litt i mot eller noe flottere dukker opp.

Anonymkode: f687c...088

Kvinner går fordi mannen forandrer seg og gir faen ikke forholdet. 

Anonymkode: a2be7...de1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hører om mange damer som har vært i forhold med flere drittsekker før de omsider fant en mann de beskriver som god og snill. Hvorfor gikk dere ikke etter den typen menn i begynnelsen? Ville du ha vært interessert i din nåværende partner på den tiden? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Duh. Fordi drittsekken lot som han var god og snill, selvsagt.

Anonymkode: 6f32a...93f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke alltid man ser det er en drittsekk før man er fanga i det, gitt.

Anonymkode: 05e00...dc1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke forstå damer fordi DU ikke har forandret deg? De fleste menn jeg kjenner har en langt sunnere og mindre overflatisk smak nå enn det de hadde da de var yngre. Du har vel ikke forandret smak fordi du ikke har forandret deg så mye selv da.

Menn har som regel ikke en fullstendig transformasjon i sine preferanser slik damer har. Det skjer endringer hos menn, men hos damer virker skiftet nærmest bipolart. 

Det er noe jeg ikke kan relatere til eller helt forstå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Neida, dere er begge kvinner som er sikre på hvordan menn tenker.

Til AB..0e3:

Når du blir sinna nok ser det ut til at det kommer noen sannheter fram. Du skriver bl.a. dette:

- "Status gjør tiltrekning"

- "Du skjønner ikke en dritt, særlig ikke når det gjelder hvordan makt, hierarki og begjær kan fungere"

Hvorfor fortalte du ikke dette til trådstarter med en gang? At det for kvinner handler om menns status og makt, og hvor han er i hierarkiet.

Da hadde han kanskje fått svar på det han lurte på.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ro deg ned  jeg stiller bare et spørsmål. Jeg er nysgjerrig. 

Jeg er nysgjerrig, også.

Et spørsmål til deg: Hva er grunnen til at du starter en masse tråder om samme tema (og om lignende tema)? Hvorfor fant du ikke ut av det den første gangen du startet en tråd?

For svaret på spørsmålet ditt er så innlysende. INGEN kjenner noen før etter lang tid, og det gjelder i alle forhold i livet. En skal aldri stole på et førsteinntrykk, bortsett fra når man får helt soleklare tegn på at du ikke har med et godt menneske å gjøre.

Jeg var gift (ikke med en drittsekk) med en oppegående, intelligent, snill og fin mann. Men, jeg opplevde likevel, etter mange års ekteskap og barn sammen, at han var utro.

Du må ha svært lite livserfaring om du virkelig tror at du avdekker hvordan et menneske er innerst inne etter kort tids bekjentskap.

Nå svarte også jeg i denne tråden, men jeg tror mange brukere nå kjenner igjen han som starter alle disse likelydende trådene her og på Singleforumet, så det går an å overse den femtiende tråden som startes om det samme...

Du er veldig opptatt av at kvinner velger drittsekkene (og de peneste) og ikke sånne godslige, snille, som deg selv. Det er bare det at du viser oss klart og tydelig hvorfor du ikke blir valgt, og det har ingenting med utseendet ditt å gjøre.

Anonymkode: b0051...8b6

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Menn har som regel ikke en fullstendig transformasjon i sine preferanser slik damer har. Det skjer endringer hos menn, men hos damer virker skiftet nærmest bipolart. 

Det er noe jeg ikke kan relatere til eller helt forstå. 

Mange damer kan heller ikke relatere til det.

Jeg liker normale/snille menn som min far. Snill er selvsagt ikke nok for et livslangt forhold, men det er en god begynnelse. 

De av venninnene mine som har vært bortpå drittsekker mer enn 1 gang, har noen vonde opplevelser fra barndom eller tom enda lenger bak.

Anonymkode: 346ee...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...