AnonymBruker Skrevet 30. januar #21 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes det er en uting at noen skal tjene på det når noen som virkelig trenger det kunne ha hentet det og brukt det. Anonymkode: 8b9c6...85e Hvordan vet du at de som selger disse tingene ikke trenger pengene? Fin måte å tjene penger hvis man har dårlig råd. Anonymkode: a2e73...5a7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 30. januar #22 Del Skrevet 30. januar Gitt bort er gitt bort, om de trenger penger mer enn selve tingen og tar jobben med å selge så er det bare fint. Jeg kunne jo solgt tingene selv, men det er ofte mer jobb enn jeg orker, Jeg har gitt bort flere ting mot henting i det siste, aldri sjekket om noe av det har havner på Finn etterpå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #23 Del Skrevet 30. januar Folk må snart skjønne at gjenbruk og brukte ting ikke er kun for sterkt trengende som ikke har råd til annet. Det er ofte ikke vanskeligstilte som har råd og mulighet til å tråle på gjenbrukssenter for å finne det en trenger. Ofte ligger de sånn til at en må kjøre dit, og har en virkelig dårlig råd er bil ikke noe som prioriteres - eller en kjører minst mulig for å spare drivstoff, Idag er det å tenke miljø og bruke om att ting trendy og noe mange er opptatt av. Superflott! Ønsker du å spesifikt nå en trengende familie er det nok bedre måter å gjøre det på - men fint at du tenker på andre Anonymkode: 6eb59...74d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #24 Del Skrevet 30. januar Hvorfor skal ikke det være innafor? Jeg har henta masse gratis ting på Finn for så å legge det ut for penger. Selger hver gang. Anonymkode: 90fbd...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 30. januar #25 Del Skrevet 30. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 15.39): Jeg synes det er en uting at noen skal tjene på det når noen som virkelig trenger det kunne ha hentet det og brukt det. Anonymkode: 8b9c6...85e Kanskje noen virkelig trenger for eksempel nye vintersko til barnehagebarnet sitt, og finansierer disse ved å selge ting de har hentet gratis på gjenvinningsstasjonen. Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er jo ikke sånn at de selger tjuvegods, og den opprinnelige eieren har jo gitt fra seg tingene og med dette sagt seg ferdig med de. Endret 31. januar av C8H10N4O2 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #26 Del Skrevet 30. januar På vår gjenbruksstasjon er det ikke lov for privatpersoner å hente ting, det går til veldedige organisasjoner. Så det blir veldig feil om folk skulle ta ting derifra og selge videre. Anonymkode: 46900...f67 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #27 Del Skrevet 30. januar Skjønner at du reagerer. Jeg er medlem i en en hjelpende hånd-gruppe. Og der så jeg at en bekjent med god råd takket ja til noe som noen ga vekk gratis. Hadde man kunne postet anonymt der, så hadde jeg kommentert det! Har også solgt noe spill til 50 kr som etterpå har blitt lagt ut på en lokal salgsgruppe til 150 kr. Hvorfor kjøpe det om en ikke trenger det? Tenkte det kunne vært kjekt for noen med dårlig råd å få kjøpe et ubrukt spill billig. I stedet så må de ut med 150 😡 Anonymkode: b0ce0...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #28 Del Skrevet 30. januar På gjenbruksstasjon vår står det tydelig at tingene ikke skal selges videre og at det blir anmeldt hvis det blir oppdaget. Anonymkode: ecba0...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #29 Del Skrevet 30. januar Ser ikke problemet i det hele tatt. Og hvem vet, det kan være trengende som selger dette videre uansett. Anonymkode: d6107...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #30 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På gjenbruksstasjon vår står det tydelig at tingene ikke skal selges videre og at det blir anmeldt hvis det blir oppdaget. Anonymkode: ecba0...f90 Hva skal de anmelde? 🤔 Anonymkode: fc6f5...0b2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 30. januar #31 Del Skrevet 30. januar Du har oppgitt eiendomsretten til det når du forlater det på gjenvinningsstasjonen, og har ingen påvirkning på det som skjer videre. Jeg gir bort en del på Finn fordi det går raskere enn å selge. Om noen har en liten kremmer i seg og selger det etterpå er selvsagt helt ok. Det er ikke mitt lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #32 Del Skrevet 30. januar For noen år siden ble jeg brått syk, og havnet på AAP. Hadde i utgangspunktet en jobb som var veldig dårlig betalt, og helseforsikringene mine dekket det ikke. Plutselig satt jeg der med sterkt redusert inntekt, og stort boliglån. Jeg bor i en storby, og hadde kjøpt en liten leilighet i et av byens billigste områder. Da jeg ble syk var jeg livredd for å måtte selge leiligheten min. Jeg tok flere grep for å holde hodet over vannet. Én av dem var å flippe ting jeg fant på gjenbruksbutikker eller loppis. Det er mange som gjerne kjøper brukt, men ikke har tid til å tråle loppemarkeder på leting etter akkurat det de leter etter. Jeg kunne legge ut ting til salgs på Finn med noen tiere eller en hundrelapp i påslag. Jeg tenkte ikke mye på dette, kanskje noen tusenlapper. Men det var en av flere ting som gjorde at jeg akkurat klarte å holde hodet over vannet økonomisk i en tøff periode. Nesten alle jobbene på mitt felt er i storbyer med høye bokostnader. Har lang utdannelse. Dersom jeg hadde blitt nødt til å selge leiligheten min, vet jeg med sikkerhet at jeg ikke ville ha klart å kjøpe noe tilsvarende igjen. Hvilke ringvirkninger dét ville hatt for meg økonomisk og karrieremessig, tør jeg nesten ikke å tenke på. I dag tenker jeg tilbake på flippingen som en vinn-vinn-situasjon. Jeg tjente noen kroner, samtidig som jeg videreformidlet tingene til andre som ikke hadde tid til å lete i bruktbutikker selv. Samtidig fikk jeg noe å holde på med, som holdt tankene vekk fra helseproblemer og økonomi. Flipping er sjelden veldig lønnsomt. Vet om flere som har drevet med dette fordi de er i situasjoner der de er desperate. I dag bor jeg fremdeles i samme leilighet. Er frisk(ere) og tilbake i full jobb. Er veldig glad for at jeg slipper å bruke tid og kapasitet på å tjene småpenger for å få endene til å møtes. Anonymkode: dbe64...3e4 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #33 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For noen år siden ble jeg brått syk, og havnet på AAP. Hadde i utgangspunktet en jobb som var veldig dårlig betalt, og helseforsikringene mine dekket det ikke. Plutselig satt jeg der med sterkt redusert inntekt, og stort boliglån. Jeg bor i en storby, og hadde kjøpt en liten leilighet i et av byens billigste områder. Da jeg ble syk var jeg livredd for å måtte selge leiligheten min. Jeg tok flere grep for å holde hodet over vannet. Én av dem var å flippe ting jeg fant på gjenbruksbutikker eller loppis. Det er mange som gjerne kjøper brukt, men ikke har tid til å tråle loppemarkeder på leting etter akkurat det de leter etter. Jeg kunne legge ut ting til salgs på Finn med noen tiere eller en hundrelapp i påslag. Jeg tenkte ikke mye på dette, kanskje noen tusenlapper. Men det var en av flere ting som gjorde at jeg akkurat klarte å holde hodet over vannet økonomisk i en tøff periode. Nesten alle jobbene på mitt felt er i storbyer med høye bokostnader. Har lang utdannelse. Dersom jeg hadde blitt nødt til å selge leiligheten min, vet jeg med sikkerhet at jeg ikke ville ha klart å kjøpe noe tilsvarende igjen. Hvilke ringvirkninger dét ville hatt for meg økonomisk og karrieremessig, tør jeg nesten ikke å tenke på. I dag tenker jeg tilbake på flippingen som en vinn-vinn-situasjon. Jeg tjente noen kroner, samtidig som jeg videreformidlet tingene til andre som ikke hadde tid til å lete i bruktbutikker selv. Samtidig fikk jeg noe å holde på med, som holdt tankene vekk fra helseproblemer og økonomi. Flipping er sjelden veldig lønnsomt. Vet om flere som har drevet med dette fordi de er i situasjoner der de er desperate. I dag bor jeg fremdeles i samme leilighet. Er frisk(ere) og tilbake i full jobb. Er veldig glad for at jeg slipper å bruke tid og kapasitet på å tjene småpenger for å få endene til å møtes. Anonymkode: dbe64...3e4 Nettopp, det er jo mange som driver med dette! Og som du sier, det er veldig mange flere som leiter på finn.no eller andre salgssider enn å dra på gjenbruksstasjoner og loppiser. Det er større sannsynlighet at tingene når fren til noen som trenger det der, tenker jeg, enn på en gjenbruksstasjon. Det er jo uansett ikke snakk om store summer, i så fall hadde vel den tidligere eieren solgt det selv. Anonymkode: 88e77...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #34 Del Skrevet 31. januar Man setter vel ting der som man ikke gidder å selge? Er litt jobb med å ta bilder, legge ut og forholde seg til eventuelle kjøpere. Men om noen ønsker å ta jobben ser jeg ikke noe galt i det. Tenker at de helt sikkert trenger de pengene, så det unner jeg de. Anonymkode: 536dc...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #35 Del Skrevet 31. januar Vel. Fretex går jo rundt å lusker på gjenvinninga for å finne "skatter" til butikkene sine. Dette er liksom helt innafor fordi pengene går til frelsesarmeen, og de gjør mye fint for de fattige. Dog så vet vi jo alle at sjefen på frelsesarmeen er svinerik og de utnytter folk fra nav til å jobbe gratis i butikkene deres, mot at de får "arbeidstrening". Når privatpersoner går å henter på gjennbruk, kanskje pusser det opp, og gjør en jobb for å få solgt. For deretter kanskje ha litt ekstra penger til sin familie, da blir det feil. Ikke bare feil, men direkte frekt. Og de som henter har sikkert massevis av penger og trenger sikkert ikke tingene engang. Oh the irony. Anonymkode: 0db49...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #36 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vel. Fretex går jo rundt å lusker på gjenvinninga for å finne "skatter" til butikkene sine. Dette er liksom helt innafor fordi pengene går til frelsesarmeen, og de gjør mye fint for de fattige. Dog så vet vi jo alle at sjefen på frelsesarmeen er svinerik og de utnytter folk fra nav til å jobbe gratis i butikkene deres, mot at de får "arbeidstrening". Når privatpersoner går å henter på gjennbruk, kanskje pusser det opp, og gjør en jobb for å få solgt. For deretter kanskje ha litt ekstra penger til sin familie, da blir det feil. Ikke bare feil, men direkte frekt. Og de som henter har sikkert massevis av penger og trenger sikkert ikke tingene engang. Oh the irony. Anonymkode: 0db49...950 Hvem er så den svinerike sjefen for frelsesarmeen? Anonymkode: 67b07...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 31. januar #37 Del Skrevet 31. januar Jeg skjønner ikke helt problemstillinga som TS hentyder til.... Om du har valgt å kaste / gi bort noe, da er det uansett noen andre som kommer til å tjene penger på det... om ikke det er en annen person som bruker, selger, etc.. Da kommer renovasjonsselskapet til å håndtere og selge det.... Hvorfor er det feil om en enkeltperson ser verdi i det du ikke så verdi i, tar det med seg og gir det nytt liv i form av en inntekt? Om det er viktig for TS at dette produktet ender opp i hendene til noen som trenger det, som ikke selv har muligheten til å anskaffe seg det.... Da må det være TS sin JOBB å faktisk gi det bort til denne eksakte personen.... Ellers er det fritt vilt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #38 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): For noen år siden ble jeg brått syk, og havnet på AAP. Hadde i utgangspunktet en jobb som var veldig dårlig betalt, og helseforsikringene mine dekket det ikke. Plutselig satt jeg der med sterkt redusert inntekt, og stort boliglån. Jeg bor i en storby, og hadde kjøpt en liten leilighet i et av byens billigste områder. Da jeg ble syk var jeg livredd for å måtte selge leiligheten min. Jeg tok flere grep for å holde hodet over vannet. Én av dem var å flippe ting jeg fant på gjenbruksbutikker eller loppis. Det er mange som gjerne kjøper brukt, men ikke har tid til å tråle loppemarkeder på leting etter akkurat det de leter etter. Jeg kunne legge ut ting til salgs på Finn med noen tiere eller en hundrelapp i påslag. Jeg tenkte ikke mye på dette, kanskje noen tusenlapper. Men det var en av flere ting som gjorde at jeg akkurat klarte å holde hodet over vannet økonomisk i en tøff periode. Nesten alle jobbene på mitt felt er i storbyer med høye bokostnader. Har lang utdannelse. Dersom jeg hadde blitt nødt til å selge leiligheten min, vet jeg med sikkerhet at jeg ikke ville ha klart å kjøpe noe tilsvarende igjen. Hvilke ringvirkninger dét ville hatt for meg økonomisk og karrieremessig, tør jeg nesten ikke å tenke på. I dag tenker jeg tilbake på flippingen som en vinn-vinn-situasjon. Jeg tjente noen kroner, samtidig som jeg videreformidlet tingene til andre som ikke hadde tid til å lete i bruktbutikker selv. Samtidig fikk jeg noe å holde på med, som holdt tankene vekk fra helseproblemer og økonomi. Flipping er sjelden veldig lønnsomt. Vet om flere som har drevet med dette fordi de er i situasjoner der de er desperate. I dag bor jeg fremdeles i samme leilighet. Er frisk(ere) og tilbake i full jobb. Er veldig glad for at jeg slipper å bruke tid og kapasitet på å tjene småpenger for å få endene til å møtes. Anonymkode: dbe64...3e4 Men da har du jo vært i bruktbutikk og kjøpt de tingene. Det er noe annet. Anonymkode: 7ed95...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #39 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 15.39): Jeg synes det er en uting at noen skal tjene på det når noen som virkelig trenger det kunne ha hentet det og brukt det. Anonymkode: 8b9c6...85e Men hvordan vet en om de kanskje trenger pengene? Tingene kan ikke spises eller betale strømregningen. Anonymkode: 8eea6...192 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #40 Del Skrevet 31. januar Det du ikke ser noe verdi i, kanskje andre finner stor verdi i, enten ved direktebruk eller for å selge videre. Eneste måten du kan unngå dette på er å selge tingene selv. På vår gjenbruksstasjon har de en butikk hvor man kan kjøpe varer som er ment å kaste. Det blir vel noe av det samme, de har "fått" tingen gratis, og selger den videre til andre. Anonymkode: 38b3f...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå