Gå til innhold

Hvor lang syklus har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som følger med på antall dager, hvor lang er syklusen i dager?

Stort sett ganske nøyaktig samme antall dager eller varierer det?

Kanskje se bort ifra de som går på prevensjon som klusser med syklusen eller de som er i ferd med å gå over i overgangsalder f.eks og det dermed er uregelmessig.

Anonymkode: e1190...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har fjernet livmoren nå, men før det var syklusen min i snitt på 26 dager, med 8 dagers blødning. Sykluslengden varierte ganske mye, mellom 22 og 34 dager.

Anonymkode: 9a89a...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

24 dager syklus de siste årene. Før var det 32 dager syklus. Jeg blør kraftig to dager. Så spåtting 4 dager. Går ikke på noe. Har ikke gjort det på snart 20 år. 

Anonymkode: 6d72f...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

30-31 dagers syklus.

Eggløsning på dag 16/17, og 14 dagers lutealfase før mens.

Mens i 4 dager (2 dager med kraftig blødning, 2 dager lett/minimal blødninh). Så noen dager til med spotting.

Syklusen går som ei klokke. Ikke gått på hormonprevenasjon siden 2016. 

Anonymkode: 76712...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har logga syklus i over 12 år. De første par årene brukte jeg p-piller, men de siste 10 årene har jeg ikke brukt noen hormoner.

Gjennomsnittet har ligget på ca. 26 dager. Det har variert mye, fra 14 dager et par ganger (i p-pille perioden), til noen tilfeller med 35 dager og 44 en gang. De aller fleste har ligget mellom 25 og 27 dager.

Nå er jeg over 40 og i peri-menopause. Er fremdeles ganske regelmessig og har ikke hatt noen spesielt korte eller lange sykluser etter at jeg fylte 40. 

Viktig å huske på at variasjon er normalt. Alt fra 21 til 35 dager regnes som en normal syklus.

Anonymkode: 72e77...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid hatt ganske nøyaktig 28 dager. Fikk økt pms om den gikk over tiden, og merket lite før plutselige menssmerter hvis den kom for tidlig. 

Nå er det tidlig overgangsalder og alt gjør som det vil. Selv med medisiner som regulerer det var sist syklus 58 dager, mens denne ble vel 25. 

Anonymkode: 04913...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min er fra 22-66 dager, så ikke akkurat helt regelmessig. Mest mellom 24-35 dager da. Ingen prevensjon her. Hatt flere korte sykluser nå med lite blødning, men fikk mensen tidligere i uken, med 30 dagers syklus, og har blødd store mengder.
Vet cirka når jeg har eggløsning, fordi jeg har veldig tydelig eggløsning, men det varierer da fra måned til måned. 

Jeg tror det svinger sånn her på grunn av sesongen jeg er i i livet. 

Anonymkode: f9f3d...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 30/31 dager. 

Anonymkode: a8aee...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min syklus er på 23 dager.

Anonymkode: 87183...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kortere syklus på ca 21 dager før, veldig lite blødning i 1-2 dager. La om kosthold, fikk syklus på ca 30 dager. Mer normalisert blødning, ca 3-4 dager. Har nå merkbar eggløsning på dag 15. 

Anonymkode: 3b597...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

28 dager 

6-7 dager pr gang 

Anonymkode: 8b1a7...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før kobberspiral -28 dager, 4 dager blødning. Blødde generelt lite. 

Etter kobberspiral - 26 dager. Kraftig blødning 2 dager, 2 dager moderat blødning og 3 dager spotting.

Etter barn nr 2 ble blødningene veldig kraftige. 2 dager hvor jeg må bytte den største tampongen i løpet av en time og ha bind. 2 dager til med kraftig blødning, men ikke fullt så ille. Og 3 dager spotting.

3. barnet hadde heldigvis ikke innvirkning på hvor mye jeg blir. 

Anonymkode: 46033...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mellom 25 og 31 dager. Oftest 26, ganske ofte 25 eller 27 og en gang i blant lengre. Jeg blør i ca. 5 dager. 

Anonymkode: 2f00f...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Logger på mobilen. Nesten alltid 29 dager. Men noe avvik fra 27-30. 

Anonymkode: c5f57...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

28 dagar ganske nøyaktig faktisk.

Anonymkode: 50e76...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...