AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har startet vektnedgang/livsstilendring for fire måneder siden, og kroppen har sabotert meg for harde livet. Jeg har hatt masse gass, hver eneste dag, får ofte diare, har hodepine, får plutselig masse vann i kroppen, hårtap, tørr hud, nedstemthet og fatigue. På grunn av sykdommer og medisiner jeg går på, pluss tidlig overgangsalder, går vektnedgangen kjempesakte. Jeg vet altså ikke mitt arme råd. Skal det være slik for resten av livet? At kroppen stritter imot og saboterer alt jeg gjør for å gå ned i vekt? Jeg hadde trodd at det ville ta slutt, eller i hvert fall bli lettere, etter noen uker, men nei da. Når det gjelder livsstilsendring, så har jeg ikke tatt noen drastiske grep, har bare begynt å spise mindre porsjoner, kuttet ned (ikke helt ut) på sukker og begynt å bevege meg mer. What to do? Anonymkode: a5f29...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Det virker ikke logisk at du skal få alle disse symptomene av å bare spise mindre porsjoner og kutte ned på sukker. Har du sjekket om du kan ha noen andre sykdommer som kan gi disse symptomene? Anonymkode: 82edf...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har startet vektnedgang/livsstilendring for fire måneder siden, og kroppen har sabotert meg for harde livet. Jeg har hatt masse gass, hver eneste dag, får ofte diare, har hodepine, får plutselig masse vann i kroppen, hårtap, tørr hud, nedstemthet og fatigue. På grunn av sykdommer og medisiner jeg går på, pluss tidlig overgangsalder, går vektnedgangen kjempesakte. Jeg vet altså ikke mitt arme råd. Skal det være slik for resten av livet? At kroppen stritter imot og saboterer alt jeg gjør for å gå ned i vekt? Jeg hadde trodd at det ville ta slutt, eller i hvert fall bli lettere, etter noen uker, men nei da. Når det gjelder livsstilsendring, så har jeg ikke tatt noen drastiske grep, har bare begynt å spise mindre porsjoner, kuttet ned (ikke helt ut) på sukker og begynt å bevege meg mer. What to do? Anonymkode: a5f29...24f Gass og diare kan forklares av kostholdsendring, ikke nødvendigvis så rart. Hodepine, hårtap, tørr hud (typisk om vinter forøvrig), nedstemthet og fatigue kan forklares av vektnedgang og livsstilsendring. I kombinasjon med overgangsalderplager, så tenker jeg at dette ikke er veldig unormalt, og kan (merk: kan) være en overgang og noe som går seg til. Hvis du er bekymret, ville jeg tatt en tur til legen for labprøver og generell prat og undersøkelse. Anonymkode: 6d2a6...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Vil tro det er vanlig at kroppen reagerer noe på en plutselig endring av livsstil og rutiner, men ikke så mye symptomer som du sier. Og ikke hvis du spiser egentlig det samme, men bare redusert litt på porsjonene? Hvor lenge har det pågått med de symptomene, over alle de 4 mnd? Kanskje du spiser for lite, eller kanskje du skal også se på innholdet av hva du spiser. Raske karbohydrater får blodsukkeret til å stige og synke artig. Da kan man bli veldig sliten og få hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Det er veldig rart at hvis alt det der skal komme av at du bare spiser mindre og kuttet ned på sukker, spiser du veldig lite? Anonymkode: 390ab...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Hva er det du spiser i løpet av en dag? Det høres ut som et kosthold med masse karbohydrater og lite næring hvis det er slike symptomer du får av å spise mindre av det. Anonymkode: 3c2cc...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå