AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg er så heldig at jeg har fått muligheten til å gå til psykiater og bli utredet for ADHD. Det ser ut til at jeg får time ukentlig og psykiater sa selv at vi må finne ut av det lenge før juli (som var den "tidsfristen" for innen når jeg skulle ha blitt utredet). Jeg ble veldig lettet, for han forstår at det "brenner". Hvor lang tid tok det for dere? Anonymkode: ab740...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden 4-5 besøk hos privat psykiater etter henvisning fra privat psykolog 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden 8ilver8nake skrev (4 minutter siden): 4-5 besøk hos privat psykiater etter henvisning fra privat psykolog 🙂 Wow, det var raskt! Godt å høre at det ikke nødvendigvis trenger å være en så lang prosess. Anonymkode: ab740...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Offentlig utredning, fra første time tok det tre uker før utredningen var ferdig. Hadde tre eller fire timer, evnetest og oppsummeringstime. Anonymkode: 5a805...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Ukentlige avtaler i fire måneder. DPS Anonymkode: 9c079...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Fikk du tidsfrist på når du skulle vært ferdig utredet og ikke for når utredningen skulle starte? Min utredning hos DPS tok 5 måneder. Lengden var fordi det var lang ventetid på IQ-testen og ADHD-testen. Selve intervjudelen av ADHD-testen var gjennomført på en måned. Anonymkode: 5ebce...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fikk du tidsfrist på når du skulle vært ferdig utredet og ikke for når utredningen skulle starte? Min utredning hos DPS tok 5 måneder. Lengden var fordi det var lang ventetid på IQ-testen og ADHD-testen. Selve intervjudelen av ADHD-testen var gjennomført på en måned. Anonymkode: 5ebce...8a7 Edit: For meg også hastet det å få utredningen raskt gjennomført. Problemet er at det haster for så mange andre også. Slik at jeg fortsatt måtte vente lenge på IQ-testen og ADHD-testen. Anonymkode: 5ebce...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Offentlig utredning, fra første time tok det tre uker før utredningen var ferdig. Hadde tre eller fire timer, evnetest og oppsummeringstime. Anonymkode: 5a805...6a2 Selv har jeg hørt at normalt lengde er 6 måneder. Så det var jo ekstremt raskt. Anonymkode: 5ebce...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Hadde første time i mai og siste i juli. Var noen samtaler først, så en hel dag med diverse tester, og så en samtale med oppsummering til slutt. Jeg svarte også på en del skjemaer mellom timene. Dette var hos avtalespesialist for noen år siden. Anonymkode: 1caaf...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Edit: For meg også hastet det å få utredningen raskt gjennomført. Problemet er at det haster for så mange andre også. Slik at jeg fortsatt måtte vente lenge på IQ-testen og ADHD-testen. Anonymkode: 5ebce...8a7 IQ-test? Visste ikke at det var en del av utredningen. Ble veldig nysgjerrig på det kjenner jeg 😅 Anonymkode: ab740...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): IQ-test? Visste ikke at det var en del av utredningen. Ble veldig nysgjerrig på det kjenner jeg 😅 Anonymkode: ab740...2cf ADHD-utredninger handler egentlig om 2 ting. Det ene er å sjekke om man har symptomene og alvorlighetsgraden for ADHD, det andre er å sjekke om det er alternative forklaringer til problemene. Så de ville sjekke om forklaringen på problemene mine var om jeg har unormalt lav IQ. Anonymkode: 5ebce...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ADHD-utredninger handler egentlig om 2 ting. Det ene er å sjekke om man har symptomene og alvorlighetsgraden for ADHD, det andre er å sjekke om det er alternative forklaringer til problemene. Så de ville sjekke om forklaringen på problemene mine var om jeg har unormalt lav IQ. Anonymkode: 5ebce...8a7 Okay, jeg forstår! Håper at jeg slipper å vente lenge med å få gjennomført disse testene. Anonymkode: ab740...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Kanskje 1 måned etter 4 samtaler. Men jeg var allerede mye utredet med mye info og hadde uttalelse og resultater fra nevropsykolog før jeg fikk time. Anonymkode: ac359...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Okay, jeg forstår! Håper at jeg slipper å vente lenge med å få gjennomført disse testene. Anonymkode: ab740...2cf Jeg håper det går raskt for deg, men vil legge til at medisinprøving også kan ta en del tid. De tester ut ulike doser og medisiner. Har man flaks så går det raskt, men om det tar mange forsøk å finne riktig medisin og dose så kan det ta lang tid. De endrer normalt kun medisin/dose en gang i uka. For meg tok det 2 måneder å få riktig medisin og dose. Anonymkode: 5ebce...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Okay, jeg forstår! Håper at jeg slipper å vente lenge med å få gjennomført disse testene. Anonymkode: ab740...2cf Testene er ikke noe skumle! Jeg ble automatisk litt småskeptisk da jeg fikk vite om det. Det eneste som plaget meg var at behandleren avslørte at jeg ikke kan alfabetet allerede på første test. 🫡 Anonymkode: 1caaf...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå